نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

امروزه اکثر خانه‌ها دارای سیستم تهویه مطبوع هوا مانند کولر گازی و یا داکت اسپلیت هستند. خوب، گاهی اوقات این کولرها ممکن است مشکل داشته باشند و به درستی کار نکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، یک کد خطا بر روی صفحه نمایش کولر گازی ظاهر می‌شود که به آن ارور کولر‌گازی نیز گفته می‌شود. به لطف تمام فناوری مدرنی که در حال حاضر داریم، لوازم خانگی ما، مانند کولر گازی، صفحه نمایش هایی دارند که اطلاعات مهمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. هر کد روی صفحه می تواند نشانگر اطلاعات متفاوتی باشد. اگر مشکلی در کولر وجود داشته باشد، یک کد خطا روی صفحه نمایش داده می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد این کدهای خطا صحبت کنیم و فهرستی از معنای آنها را به شما ارائه دهیم.

 

Table of Contents

چه زمانی ارور کولر‌گازی را مشاهده می‌کنید

اگر کولر گازی شما به درستی کار نمی‌کند، ممکن است یک ارور کولر گازی  یا پیغام خطا را روی صفحه نمایش ببینید. این پیام به شما می‌گوید که چه مشکلی در کولر گازی وجود دارد. می توانید دفترچه راهنمای همراه کولر‌گازی را بررسی کنید تا متوجه شوید که خطا به چه معناست. .راهنما توضیح می دهد که چرا پیام خطا نشان داده می‌شود.

پیام خطا ممکن است به معنای ایرادهای مختلفی باشد، مانند خرابی سنسور، مشکل در کمپرسور یا نشتی لوله. اگر نمی توانید دفترچه راهنما را پیدا کنید، می توانید به صورت آنلاین برای پیدا کردن دلایل خطا جستجو کنید.

ارور کولر گازی، دلایل و عوامل بروز و لزوم بررسی و تعمیر

چرا کولر گازی شما ممکن است به درستی کار نکند؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا کولر گازی شما ممکن است کدهای خطا را نشان دهد یا به درستی کار نکند.

در اینجا برخی از دلایل احتمالی بروز ارور کولر گازی ارائه شده است:

  • سیستم ممکن است به گاز – مبرد بیشتری نیاز داشته باشد (مشکل فشار کم)
  • ممکن است کهنه و فرسوده شده باشد.
  • ممکن است مشکلات فنی وجود داشته باشد.
  • ممکن است دما پایین باشد.
  • آب و هوای خیلی سرد و یا خیلی می تواند اوضاع را به هم بزند.
  • ورود برخی حیوانات به داخل کولر گازی میتواند باعث بروز برخی مشکلات و آسیب‌ها شود و یا سیسم ها توسط برخی موجودات جویده شده باشند.
  • ممکن است قطع کننده مدار دچار ایراد باشد.
  • گاهی اوقات ممکن است یک فیوز قطع شده باشد.
  • یخ زدایی ممکن است اتفاق بیفتد.
  • کمپرسور در برخی موارد کمی طول بکشد تا راه اندازی شود.
  • ممکن است هنگام گرم شدن فن دیر روشن شود.

در زمانی که با عدم عملکرد صحیح کولر گازی خود مواجه شدید و یا ارور کولر گازی را مشاهده کردید، هر کد خطایی را که می‌بینید روی یک کاغذ یادداشت کنید. در ادامه کدخطا های کولر گازی را میتوانید مشاهده کنید.

خطاهای مختلف کولر گازی

تهویه مطبوع گاهی اوقات ممکن است خطاهایی داشته باشد که روی نمایشگر ظاهر می‌شود. یکی از خطاهای رایج خطای ec است که زمانی اتفاق می‌افتد که فشار گاز خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. این می تواند ناشی از مشکلات موتور فن، برد کولر یا خازن باشد.

خطای دیگری که باید مراقب آن بود خطای el است که ممکن است به این معنی باشد که سنسور دمای اواپراتور مشکل دارد. برای رفع این مشکل، ممکن است لازم باشد سنسور پشت فیلتر هوا در یونیت داخلی را بررسی کنید و در صورت آسیب دیدن آن را تعویض کنید.

در اینجا برخی از خطاهای دیگر وجود دارد که ممکن است مشاهده کنید:

E3: نمایش این ارور کولر گازی می تواند به این معنی باشد که سنسور لوله و اواپراتور مشکل دارد.
E4: این کد خطا نشان دهنده مشکل در سنسور لوله در واحدهای خارجی است.
E5: نمایش این ارور نشان دهنده مشکل در فن است که ممکن است نیاز به بررسی توسط تعمیرکار باشد.
E7: نشان دهنده مشکل در کابل های بین واحدهای داخلی و خارجی است.
E8: نشان می دهد که دمای کندانسور خیلی زیاد است که می تواند به دستگاه آسیب برساند.
DF: نمایش این ارور کولر گازی مربوط به یخ زدایی دستگاه.
F9: نمایش این کد خطا بر روی صفحه نمایش به این معنی است که سنسورهای محیطی مشکلی دارند.
F8: مشابه خطای E3.
F7: نشان دهنده ایراد در کولر یخ زدایی است که باید بررسی شود.

لزوم تعمیر کولر گازی بعد از مشاهده ارور

رسیدگی سریع و انجام اصولی تعمیر کولر گازی با مشاهده هرگونه ارور کولر گازی یا نقص ضروری است. عدم رفع این مشکلات می تواند منجر به مشکلات زیادی شود، از جمله کاهش کارایی، افزایش مصرف انرژی، و در نهایت خرابی های پرهزینه، که می تواند هزینه‌های بسیاری را در بر داشته باشد یا سطح آسایش شما را داخل ساختمان را به خطر بیندازد.

با رسیدگی سریع به بروز هرگونه خطا کولر گازی یا نقص در سیستم تهویه مطبوع، شما می‌توانید از عملکرد مطلوب اطمینان حاصل کنید. طول عمر تجهیزات را افزایش دهید و هزینه های بالقوه تعمیر را در دراز مدت به حداقل برسانید. بسیار مهم است که از متخصصان باتجربه تعمیر کولر گازی را که دارای تخصص و ابزار لازم برای تشخیص هر مشکلی هستند، بهره ببریم. در نهایت، اولویت بندی تعمیرات به موقع در واحدهای تهویه مطبوع برای حفظ یک محیط کار مولد و کارآمد ضروری است.



:: برچسب‌ها: تعمیر کولر گازی , ارور کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

باد گرم زدن کولر گازی یکی از شایع ترین مشکلات این دستگاه در تابستان می باشد. روزانه مشتریان زیادی با ما تماس میگیرند و این سوالات را می پرسند چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟ چرا کولر گازی خنک نمیکند؟ آیا این مشکل در تابستان برای کولر شما هم پیش آمده است؟ با ما همراه باشید با بررسی دلایل کاهش سرمای کولر گازی و نحوه رفع مشکلات آن

نکته :اگر کولرتان باد گرم میزند تا زمان رسیدن یک تعمیرکار آن را خاموش کنید و از آن استفاده نکنید زیرا باعث سوختگی کمپرسور و مشکلات بیشتر برای دستگاه میشود.(  تعمیرکار اسپیلت ، سرویسکار داکت اسپیلت )

امروزه کولرهای گازی جزو محبوب ترین سیستم های خنک کننده در بین مردم به شمار می آید و آنچه از عملکرد این دستگاه انتظار می رود رساندن دمای محیط به حد مطلوب مباشد مخصوصا در روزهای گرم تابستان که برای خنکی محیط از انها استفاده بسیار زیادی می شود. اما بارها مشاهده شده که این دستگاه خلاف انتظار عمل  می کند یعنی به جای تولید باد سرد و خنک کردن محیط  باد گرم می زند و محیط را خنک نمی کند.

باد گرم زدن کولر گازی یا کاهش باد سرد اصلا طبیعی نمی باشد و این معنای خوبی ندارد بلکه نشانه معیوب بودن یکی از قطعات دستگاه و نیاز کولر گازی به عیب یابی و تعمیر کولر‌گازی می باشد. همچنین درصورت نیاز به تعمیر فن کویل و سرویس سردخانه با فدک تهویه تماس بگیرید.

Table of Contents

دلیل باد گرم زدن کولر گازی چیست

باد گرم زدن کولر گازی یکی از شایع ترین عیب های این دستگاه در فصل تابستان می باشد که درصد زیادی از مشتریان با آن مواجه می شوند که عوامل گوناگونی باعث ایجاد این عیب می شود. شاید این مشکل روزی برای دستگاه شما پیش آید و در اینترنت به دنبال دلیل باد گرم زدن کولر گازیتان باشید و به دنبال یک مقاله جامع و کامل باشید که بتواند شما را به طور کامل راهنمایی کنید. در این مقاله قصد داریم 10 دلیل اصلی که باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود را به شما عزیزان معرفی کنیم. همچنین شما می توانید جهت ارتباط با مجموعه همکاران سرویسکار چیلر ، سرویسکار مینی چیلر و سرویسکار پکیج با ما تماس بگیرید.

آیا می دانید در مواقع کاهش سرمایش کولر گازی چه اقداماتی باید انجام دهید؟

ما به عنوان یک تعمیرکار کولر گازی با تجربه به شما توصیه می کنیم اگر روزی احساس کردید که کولرتان باد گرم می زند ابتدا ریموت کنترل دستگاه را چک کنید و از روی حالت کول بودن دستگاه اطمینان داشتید اگر از این موضوع اطمینان داشتید سپس  کاری که می کنید سریعا دستگاه را خاموش کنید سپس موارد زیر را یکی یکی برسی کنید و اگر در زمینه عیب یابی و تعمیرات کولر گازی تخصصی ندارید با یک مرکز مجاز تعمیر کولر گازی تماس بگیرید تا برای عیب یابی دستگاه شما در محل حاضر شوند. زیرا اگر کولرتان در هنگامی که باد گرم می زند کار کند می تواند باعث سوختگی کمپرسور شود که این می تواند برای شما خسارت مالی زیادی به بار آورد .

بررسی 11 دلیل باد گرم زدن کولر گازی و خنک نکردن آن

چرا کولر گازی باد گرم میزند ؟ چرا کولر گازی خنک نمیکند؟ آیا این مشکل در تابستان برای کولر شما هم پیش آمده است؟ با ما همراه باشید با بررسی دلایل باد گرم زدن کولر گازی و نحوه رفع مشکلات آن

1-عدم سرویس پنل خارجی کولر گازی

کولرهای گازی هم مانند هر وسیله برقی دیگری نیاز به سرویس و نگهداری دارند و این کار به اندازه ای که در کولرهای گازی دارای اهمیت می باشد شاید در سایر وسایل برقی مانند تلویزیون ، جاروبرقی ، چرخ گوشت و… به آن توجه زیادی نشود. به طوری که می توان به جرات گفت یکی از شایع ترین دلایل خرابی کولرهای گازی مانند باد گرم زدن کولر گازی عدم سرویس این دستگاه می باشد.

هنگامی که که گرد و غبار بر روی تجهیزات مکانیکی و الکترونیکی کولر بنشیند و باعث می شود دقت عملکرد آنها پایین بیاید و در نتیجه باعث تولید باد گرم شود.

بهتر است که به صورت دوره ای معمولا در اوایل فصل بهار به شستشو و سرویس پنل خارجی (کندانسور) این دستگاه بپردازیم تا مجبور نباشیم در یک روز گرم تابستانی به علت باد گرم زدن کولر گازی تا زمان رسیدن تعمیرکار کولر گازی در گرمای تابستان بمانیم

اگر با سیستم کولر گازی آشنایی دارید می توانید در قسمت آموزش سرویس کولر گازی خودتان این کار را انجام دهید در غیر این صورت با سرویسکار کولر گازی دوره دیده تماس بگیرید تا به سرویس کولر گازی شما بپردازند.

ثبت درخواست سرویس کولر گازی

 باد گرم زدن کولر گازی 11 دلیل مهم و نحوه رفع آنها

 2 – مسدود شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی و کاهش سرمای کولر گازی

یکی از شایع ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی کیپ شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی کولر گازی در اثر گردو غبار می باشد. هنگامی که مسیر خروجی باد گولر گازی مسدود شود جریان هوا نسبت به قبل کندتر وضعیف تر می شود. این گرفتگی باعث خواهد شد تا کویل های خنک کننده جریان هوا برفک بزنند  و این برفک ها  مسیر جریان هوا را بیشتر مسدود کنند. وقتی جریان باد به راحتی در مسیر کویل های خنک کننده حرکت نکند باد خروجی دستگاه کم و گرم می باشد

بهتر است هنگامی که کولرتان باد گرم می زند قبل از اینکه به با تعمیرکار تماس بگیرید نگاهی به فیلتر های دستگاه بی اندازید و اگر کثیف می باشد آن را بشویید و تمیز کنید شاید مشکل شما حل شود و لازم به پرداخت هزینه اضافی نشوید.این کار را می توانید از قسمت آموزش سرویس پنل داخلی کولر گازی انجام دهید.

 

3 – سوخته شدن فن یا موتور فن در باد گرم زدن کولر گازی

همان طور که می دانید فن یکی از قطعات کولر گازی می باشد که با چرخش پره ها از ان برای تولید هوا استفاده شده است حال اگر به هر دلیلی این قطعه از کولر گازی یا موتور الکتریکی که باعث چرخش فن می شود (موتور فن ) خراب شود یا بسوزد هیچ بادی تولید نمی شود در نتیجه باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود.

معمولا بررسی دلیل خرابی فن و موتور فن کولر گازی به کارشناس نیاز دارد بهتر است کار را به متخصص آن بسپارید.

 4 – کم بودن مقدار گاز کولر گازی

بازهم مثل همیشه کم بون مقدار گاز کولر گازی باعث دردسر می شود. این بار کم بودن گاز دستگاه باعث می شود که کولر گازی باد گرم بزند.

به جرات می توان گفت که یکی از شایع ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی کم بودن مقدار گاز آن می باشد. به قدری مقدار گاز دستگاه دارای اهمیت می باشد که هرگز نباید از آن غافل شوید.

عوامل مختلفی باعث کم شدن گاز کولر می شود مانند وجود نشتی در لوله های گاز ، و یا انجام عمل شارژ گاز به صورت غیر صحیح و…. در هر صورت بهتر است تا هر سال قبل از شروع فصل گرما و راه اندازی کولرهای گازی از یک سرویسکار کولر گازی بخواهید تا مقدار گاز سیستم را اندازه گیری کند و بررسی های لازم را انجام دهد تا مجبور نباشید در اوج گرمای تابستان به علت عدم شارژ گاز کولر گازی از آن استفاده نکنید.

ثبت درخواست شارژ گاز کولر گازی

 5 – خراب شدن کمپرسور کولر گازی باعث کاهش سرمای کولر گازی می شود

تعمیرکاران کولر گازی کمپرسور کولر گازی را به عنوان قلب سیستم می شناسند به طوری که عملکرد کلیه اجزای کولر گازی به عملکرد کمپرسور بستگی دارد. همان طور که قلب انسان دارای ارزش بسیار زیادی می باشد این قطعه هم برای کولر گازی از اهمیت و ارزش بالایی برخوردار می باشد بنابراین تا می توانید در نگهداری این قطعه کوشا باشید

وقتی کمپرسور کولر گازی به درستی کار نکند این عیب را خود به گونه های مختلفی درعملکرد طبیعی کولر گازی خود را  نشان می دهد. یکی از علائمی در کولر گازی که می تواند نشانه خراب بودن کمپرسور باشد باد گرم زدن کولر گازی بجای باد خنک می باشد.

یکی از دلایلی که در ابتدای مطالب به شما توصیه کردیم که اگر کولرتان باد گرم زدن فورا آن را خاموش کنید به همین دلیل می باشد که ممکن است علت ان خرابی کمپرسور باشد و در صورت کارکردن کولر گازی در آن حالت به کمپرسور فشار بیشتری وارد شود در نتیجه باعث سوختگی کمپرسور شود که این کار باعث ضرر مالی زیادی برای شما می شود.

بررسی دقیق مشکل کمپرسور یک موضوع بسیار حرفه ای است. بهتر است از مراکز مجاز و رسمی تعمیرات کولر گازی که دارای تعمیرکاران با تجربه و متخصص هستند برای این کار کمک بخواهید.

درخواست تعمیرکار کولر گازی

 6 – ترموستات خراب است و کولر گازی باد سرد می زند

یکی از امکانات کولر گازی تظیم دمای آن از روی ریموت کنترل کولر گازی به حد دلخواه خود می باشد یعنی می توانید دمای دستگاه را برحسب نیاز خود کم یا زیاد کنید. گاهی دیده شده است که میزان درجه دمایی که به ترموستات می دهید مناسب نیست و این باعث می شود که کولر نتواند دمای محیط را به حد مطلوب برساند و نیاز باشد که دمای دستگاه را پایین تر بیاورید.

اما در برخی مواقع مخصوصا در روزهای خیلی گرم تابستان هرچقدر دمای کولر را پایین می اوریم بازهم دمای محیط خنک نمی شود و کولر گازی باد گرم می زند. در چنین مواقعی اگر کولرتان مشکل دیگری نداشته باشدممکن است ترموستات آن خراب شده باشد و یعنی هنگامی که شما دمای دستگاه را تغییر می دهید ترموستات نتواند تشخیص دهد که روی چه دمای قرار دارد به همین دلیل دمایی را که شما تنظیم می کنیم در واقع دمای مورد نظر کولر و خنکای مورد نظر شما نیست.

بنابراین یکی دیگر از اجزایی که باید هنگام باد گرم زدن کولر گازی مورد بررسی کارشناسان قرار بگیرد ترموستات آن می باشد باید از نظر اتصالات سیم و… مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نیاز تعویض یا تعمیر شود.

نحوه تست ترموستات کولر گازی

 7 – شکستگی یا مسدود شدن مسیر لوله های کولر گازی

پنل داخلی و خارجی کولر گازی توسط لوله های مسی بهم وصل می شوند گاهی عوامل مختلفی مانند تعمیرات ساختمانی یا سقوط اجسام سنگین روی آنها باعث شکستن ، له شدن و یا سوراخ شدن انها می شود.

وقتی لوله ها سوراخ شوند و یا بشکنند ذرات ساختمانی و خاک لوله را مسدود می کنند و عدم ورود و تامین هوا باعث می شود باد خروجی از کولر کیفیت لازم را نداشته باشد.

نکته : اگر در هنگام نصب کولر گازی اندازه لوله های مسی توسط نصاب کولر گازی به درستی انتخاب نشده باشد می تواند در میزان بازدهی و کیفیت باد دستگاه تاثیر گذار باشد.

 8 – تنظیم ریموت کنترل کولر گازی

برخی از دستگاه های کولر گازی دارای حالت گرمایشی و سرکایشی می باشند یعنی هم سرما تولید می کنند و گرما که در فصل تابستان از این حالت استفاده می شود.

هنگامی که بخواهید حالت کولر گازیتان را تغییر دهید باید حالت ان را از روی ریموت کنترل تغییر دهید یعنی روی حالت cool  یا hot  قرار دهید.

اما در برخی مواقع این کار به اشتباهی صورت می گیرد و یا اینکه به صورت اتفاقی دستتان روی دکمه مد می رود و تغییر حالات می دهید و این باعث می شود که کولرگازی خلاف انتظار عمل کند یعنی مثلا درفصل تابستان بجای باد خنک باد گرم بزند و این باعث آزار شما شود.

یکی از عمده ترین دلایل باد گرم زدن کولر گازی در فصل تابستان همین مورد می باشد . پس هنگامی که مشاهده کردید کولرتان باد گرم می زند اگر دستگاهتان دو حالته می باشد ابتدا از حالت مد آن روی ریموت کنترل کولر گازی حاصل اطمینان کنید.

نحوه تنظیم ریموت کنترل کولر گازی

9 – پوشیده بودن پنل خارجی کولر گازی

یکی دیگر از دلایل آن است که بعضی از مشتریان. با شروع فصل زمستان روی کندانسور یا یونیت بیرونی را با کاور کولر گازی می پوشانند .که دستگاه زیر برف و باران نماند  وبا شروع فصل تابستان فراموش می کنند. که کاور را باز کنند و این موضوع دلیل گرم شدن باد کولر گازی میتواند باشد، زیرا کمپرسور نمی تواند گرمای تولید شده توسط گاز را خارج کند. و کمپرسور دچار اورلو می شود زیرا کمپرسور باید با ولتاژ بالایی که توسط خازن کمپرسور تولید می شو.د راه اندازی شود  پس اگر روی کمپرسور ولتاژ پایین برود ، کمپرسور آمپر می کشد و اورلود میکند.

 10 – معوب بودن برد کولر گازی و بادگرم زدن کولر گازی

برد کولر گازی مانند مغز انسان عمل می کند. کار فرمان دادن به اجزا را دارد و اگر به هر دلیل برد کولر گازی به سایر اجزا به درستی فرمان ندهد. در نتیجه انها هم به درستی عمل نمی کنند و باعث ایجاد عیب در دستگاه می شود.

برای مثال اگر برد کولر گازی فرمان درستی به ترموستات یا موتور فن کولر گازی ندهد. باعث باد گرم زدن کولر گازی می شود. پس اگر شما هم روزی با مشکل باد گرم زدن کولر گازی مواجه شدید .از سالم بودن برد دستگاه اطمینان حاصل کنید که این کار حتما متخصص خود را می خواهد.

11 – تاثیر سوختن خازن کولر گازی بر باد گرم زدن کولر گازی

خازن کولر گازی یکی از قطعات مهم و اصلی کولر گازی می باشد .که در نحوه کار کرد ان تاثیر بسیار زیادی دارد گاهی مواقع علت باد گرم زدن کولر گازی و خنک نکردن آن در سوختن خازن کولر گازی می باشد .که در چنین مواقعی باید از یک تعمیرکار بخواهید تا خازن دستگاه را تعویض کنیئد.

لزوم تعمیر کولر‌گازی را برای جلوگیری از آب ریزی کولر گازی جدی بگیرید

برای جلوگیری از آسیب های پرهزینه و مشکلات ناشی از نشتی، جدی گرفتن ضروت انجام بموقع تعمیر کولر گازی ضروری است. هنگامی که یک کولر گازی نشت می کند، می تواند منجر به آسیب‌های بسیاری شود. بی توجهی به تعمیرات بموقع می تواند منجر به مشکلات بزرگ تری مانند خرابی سیستم یا نیاز به تعویض کامل برخی از قطعات شود. تعمیر و نگهداری منظم و تعمیرات سریع توسط یک تکنسین حرفه ای  برای حفظ عملکرد روان و کارآمد کولر گازی ضروری است. با رفع سریع هرگونه نشتی یا نقص، می توانید طول عمر سیستم تهویه مطبوع خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید .

ثبت درخواست تعویض خازن کولر گازی

 

به طور کلی برخلاف تصورات عموم مردم فقط عدم .سرویس کولر گازی یا کمبود شارژ گاز کولر گازی دلیل اصلی باد گرم زدن کولر گازی نیست.این عوامل مختلفی باعث ایجاد این مشکل شایع کولر گازی می شود .که در بالا به مهمترین انها اشاره شد .بهتر است دلیل پیدا کردن این عیب  را به متخصص آن بسپارید. تا تک تک علت های آن را بررسی و رفع کنند تا مشکل به طور اساسی و کلی حل شود.

ما می توانیم مشکل باد گرم زدن کولر گازی شما را در کمترین زمان ممکن رفع کنیم

فدک تهویه یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیر کولر گازی با بیش از 10 سال سابقه کاری در زمینه تعمیرات کولر گازی می باشد.دارای تخصص و تبحر در عیب یابی کولر گازی می باشد. ما هرساله در تابستان با موج زیادی از مشتریان که با مشکل کاهش سرما یا باد گرم زدن کولر گازی با ما تماس میگیرند. مواجه می شویم . به همین دلیل در این زمینه تبحر و تجربه های کاری درخشانی را کسب کرده ایم .و دارای مهارت در رفع مشکل باد گرم زدن کولر گازی هستیم و خوشبختانه تعداد بالایی از مشتریان از ما رضایت کافی را کسب کرده اند. و به همین دلیل ما را به دیگر مشتری ها هم معرفی کرده اند.

در هر زمان که شما احساس کردید کولرتان باد گرم میزند .سریعا کولر را خاموش کنید و با ما تماس بگیرید. تا در کمترین زمان ممکن تیمی از متخصص تعمیرکاران را برای رفع عیب دستگاه شما به محل اعزام کنیم



:: برچسب‌ها: تعمیر کولر گازی , باد گرم زدن کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

تعمیر کولر‌گازی انرژی به موقع و توسط تکنسین حرفه‌ای، در مصرف انرژی صرفه جویی میکند – تابستان فصل سفر، تفریح و گذراندن وقت در کنار خانواده و دوستان است. اما گرمای سوزان این فصل می‌تواند لذت این تفریحات را به کاممان تلخ کند. در چنین شرایطی، داشتن یک کولر‌گازی که به درستی کار کند، از ضروری‌ترین نیازها به شمار می‌رود.

کولر‌گازی انرژی با ارائه خنکای مطبوع و دلچسب، به شما کمک می‌کند تا از گرمای طاقت‌فرسای تابستان در امان بمانید و از این فصل لذت ببرید. اما حتی بهترین کولرها نیز ممکن است روزی دچار مشکل شوند و از کار بیفتند. در این مواقع، چه باید کرد؟ نگران نباشید! تیم مجرب تعمیر کولر‌گازی انرژی در کنار شماست تا مشکل کولر شما را در سریع‌ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت حل کند.

ما در فدک تهویه تخصصی‌ترین مرکز تعمیرات کولرگازی انرژی با سال‌ها تجربه و تخصص ، به شما اطمینان می‌دهیم که کولر شما را به بهترین شکل ممکن تعمیر خواهیم کرد.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

Table of Contents

فدک تهویه بهترین نمایندگی کولر‌گازی انرژی

نمایندگی کولر‌گازی انرژی باید دارای تکنسین‌های مجرب و کارآزموده‌ای باشد که به طور کامل با انواع کولر‌گازی انرژی و نحوه عملکرد آنها آشنا باشند. نمایندگی باید از جدیدترین تکنولوژی‌ها و روش‌های روز دنیا در زمینه کولر‌گازی استفاده کند و به طور مرتب دانش و مهارت خود را ارتقا دهد.

انتخاب یک نمایندگی کولرگازی معتبر و کارآمد برای خرید، راه اندازی، سرویس و تعمیر کولر‌گازی انرژی، امری بسیار مهم است. فدک تهویه تخصصی‌ترین مرکز تعمیرات کولر‌گازی انرژی یکی از بهترین نمایندگی کولر‌گازی انرژی به شمار می‌رود و خدمات گسترده‌ای را با کادر مجرب خود به آصورت 24 ساعته به شما ارائه می‌دهد.

تعمیرات برد کولر‌گازی انرژی

سرویس کولر‌گازی انرژی توسط فدک تهویه

فدک تهویه با ارائه خدمات تخصصی سرویس کولر‌گازی انرژی، به شما آسودگی خاطر و خنکای مطبوع در گرمای تابستان را هدیه می‌دهد. خدمات ما با ویژگی‌های متمایزی همراه است که ما را از سایرین جدا می‌کند:

داشتن تخصص و تجربه در ارائه خدمات کولر‌گازی انرژی

تکنسین‌های مجرب و کارآزموده ما با سال‌ها تجربه در زمینه نگهداری و تعمیر انواع کولر‌گازی انرژی، به طور کامل با این دستگاه‌ها آشنا هستند و می‌توانند بهترین خدمات را به شما ارائه دهند.

ما از جدیدترین روش‌ها و ابزارآلات برای سرویس کولر‌گازی شما استفاده می‌کنیم و به طور مرتب دانش و مهارت خود را ارتقا می‌دهیم. این ویژگی به شما اطمینان می‌دهد که کولر‌گازی شما توسط متخصصانی مجرب و کاربلد سرویس می‌شود و از بهترین خدمات بهره‌مند خواهید شد.

داشتن کیفیت و ضمانت خدمات ارائه شده 

ما در سرویس کولرگازی انرژی شما از قطعات یدکی اصل و باکیفیت استفاده می‌کنیم تا طول عمر دستگاه شما را افزایش دهیم. ما خدمات خود را با ضمانت ارائه می‌دهیم تا از رضایت شما اطمینان حاصل کنیم.

ما حتی پس از اتمام سرویس کولر‌گازی شما، در کنار شما هستیم و در صورت بروز هرگونه مشکل، به شما مشاوره و خدمات ارائه می‌دهیم. با این ویژگی ها، شما می‌توانید مطمئن باشید که از خدمات باکیفیت و قابل اعتمادی بهره‌مند می‌شوید و در صورت بروز هرگونه مشکل، می‌توانید از پشتیبانی و خدمات پس از فروش ما استفاده کنید.

تعمیرات کولر‌گازی انرژی

داشتن سرعت و دقت عمل در انجام تعمیرات کولر‌گازی انرژی

ما کولر‌گازی شما را در محل شما سرویس می‌کنیم و نیازی به حمل و نقل آن به کارگاه نیست. همچنین در سریع‌ترین زمان ممکن کولر‌گازی شما را سرویس می‌کنیم تا از اتلاف وقت شما جلوگیری کنیم.

ما با دقت و ظرافت کامل کولر‌گازی شما را سرویس می‌کنیم تا از بروز هرگونه مشکل در آینده جلوگیری کنیم. این ویژگی‌ها به شما این امکان را می‌دهد که بدون صرف وقت و هزینه اضافی، از خدمات سریع، دقیق و باکیفیت ما بهره‌مند شوید.

قیمت کولر‌گازی انرژی مناسب و منصفانه

ما به شما قیمتی منصفانه و متناسب با نوع خدمات ارائه شده ارائه می‌دهیم. قبل از شروع سرویس، کارشناسان ما به طور رایگان شما را مشاوره می‌دهند و بهترین راهکار را برای سرویس کولر‌گازی شما به شما پیشنهاد می‌کنند.

فدک تهویه تخصصی‌ترین مرکز تعمیر کولر‌گازی انرژی می‌تواند با متخصصین مجربی که دارد با بهترین کیفیت کلیه خدمات شما را انجام دهد.

جابه جایی کولر‌گازی انرژی

مراحل نصب کولر‌گازی انرژی

نصب کولر‌گازی انرژی شامل مراحل مختلفی است که باید با دقت و ظرافت کامل انجام شود تا از عملکرد صحیح و ایمن دستگاه اطمینان حاصل شود. مراحل کلی نصب کولر‌گازی  به شرح زیر است:

  • انتخاب محل نصب کولرگازی انرژی

اولین قدم، انتخاب محل مناسب برای نصب یونیت داخلی و خارجی کولر‌گازی است. یونیت داخلی باید در مکانی نصب شود که جریان هوای آزاد را به خوبی دریافت کند و در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد. همچنین یونیت خارجی باید در فضایی باز و دور از نور خورشید مستقیم نصب شود و همچنین از دسترسی کودکان و حیوانات دور باشد.

  • ایجاد سوراخ و نصب پایه‌ها روی دیوار

در محل‌های تعیین شده برای یونیت داخلی و خارجی، سوراخ‌هایی به قطر مناسب ایجاد می‌شود. پایه‌های یونیت‌ها به طور محکم در محل سوراخ‌ها نصب می‌شوند.

رفع ابریزی کولر‌گازی انرژی

  • نصب لوله‌ها و کابل‌ها

لوله‌های مسی و کابل‌های برق بین یونیت داخلی و خارجی از طریق سوراخ‌های ایجاد شده عبور داده می‌شوند. لوله‌ها و کابل‌ها به طور مرتب و با استفاده از بست‌های مخصوص در جای خود ثابت می‌شوند.

  • نصب یونیت داخلی کولرگازی انرژی

یونیت داخلی کولر‌گازی بر روی پایه‌های نصب شده قرار داده می‌شود و به طور محکم در جای خود ثابت می‌شود. اتصالات لوله‌ها و کابل‌ها به یونیت داخلی به دقت انجام می‌شود و لوله تخلیه آب از یونیت داخلی به بیرون هدایت می‌شود.

  • نصب یونیت خارجی کولرگازی انرژی

یونیت خارجی کولر‌گازی بر روی پایه‌های نصب شده قرار داده شده و به طور محکم در جای خود ثابت می‌شود. اتصالات لوله‌ها و کابل‌ها به یونیت خارجی نیز باشد به دقت انجام شود.

سرویسکار کولر‌گازی انرژی

  • وکیوم و شارژ گاز کولرگازی انرژی

قبل از شارژ گاز، هوا و رطوبت داخل لوله‌ها با استفاده از دستگاه وکیوم تخلیه می‌شود. سپس، گاز مبرد به میزان مناسب به داخل لوله‌ها تزریق می‌شود.

  • تست و راه‌اندازی کولر‌گازی

پس از اتمام مراحل نصب، کولر‌گازی روشن می‌شود و از نظر عملکرد صحیح مورد آزمایش قرار می‌گیرد. فدک تهویه تخصصی‌ترین مرکز تعمیر کولر‌گازی انرژی می‌تواند نصب کولرگازی شما را با متخصصانی که دارد در سریع‌ترین زمان ممکن و به صورت اصولی انجام دهد.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

سرویس کولر‌گازی انرژی

شارژ گاز کولر‌گازی انرژی با فدک تهویه

فدک تهویه با ارائه خدمات تخصصی شارژ گاز کولر‌گازی انرژی، به شما کمک می‌کند تا از خنکای مطبوع در گرمای تابستان لذت ببرید. تکنسین‌های مجرب ما با دقت و ظرافت کامل، مراحل شارژ گاز اسپلیت شما را انجام می‌دهند تا از عملکرد صحیح و ایمن دستگاه شما اطمینان حاصل شود. باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که شارژ کوار گازی یک کار کاملا تخصصی و حرفه ‌ای میباشد.

مراحل شارژ گاز کولرگازی انرژی به شرح زیر است:

  • بررسی و عیب‌یابی اسپلیت انرژی

در اولین قدم، تکنسین‌های ما با بررسی کامل کولر‌گازی شما، از علت کمبود گاز و وجود هرگونه نشتی در سیستم مطلع می‌شوند. برای این کار، از ابزار و تجهیزات تخصصی مانند گیج فشار، دماسنج و دستگاه نشت یاب استفاده می‌کنند.

  • تخلیه گاز و جمع آوری گاز درون سیستم

اگر در سیستم نشتی وجود داشته باشد، ابتدا گاز باقیمانده از سیستم تخلیه می‌شود. این کار با استفاده از دستگاه مخصوص تخلیه گاز انجام می‌شود و باید با دقت و احتیاط کامل انجام شود تا از هدر رفتن گاز و آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.

شارژ گاز کولر‌گازی انرژی

  • پاکسازی کامل سیستم

پس از تخلیه گاز، نوبت به پاکسازی کامل سیستم از هرگونه آلودگی، ذرات معلق و رطوبت می‌رسد. این کار برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم و جلوگیری از یخ زدگی لوله‌ها و انسداد مسیر عبور گاز ضروری است. برای پاکسازی سیستم از روش‌های مختلفی مانند استفاده از گاز نیتروژن و مواد شوینده مخصوص استفاده می‌شود.

  • شارژ گاز تکمیلی کولر‌گازی

پس از پاکسازی کامل سیستم، نوبت به شارژ گاز مبرد می‌رسد. تکنسین‌های ما از گاز مبرد استاندارد و باکیفیت و متناسب با نوع کولر‌گازی شما استفاده می‌کنند. میزان گاز تزریق شده با استفاده از دستگاه‌های دقیق اندازه‌گیری و کنترل می‌شود تا از شارژ بیش از حد یا کمبود گاز جلوگیری شود.

عیب یابی کولر‌گازی انرژی

  • بررسی کولر‌گازی انرژی از وجود نشتی

پس از شارژ گاز، سیستم به طور کامل از نظر وجود هرگونه نشتی بررسی می‌شود. برای این کار از دستگاه‌های مخصوص نشت یاب استفاده می‌شود که می‌توانند کوچکترین نشتی‌ها را نیز به طور دقیق تشخیص دهند. در صورت مشاهده هرگونه نشتی، محل آن به طور دقیق مشخص و رفع می‌شود.

  • تست و راه‌اندازی سیستم 

در نهایت، کولر‌گازی روشن می‌شود و از نظر عملکرد صحیح مورد آزمایش قرار می‌گیرد. تکنسین‌های ما دمای خروجی هوا، فشار گاز و سایر پارامترهای مهم را بررسی می‌کنند تا از عملکرد صحیح کولر‌گازی شما اطمینان حاصل کنند.

فدک تهویه بهترین مرکز مجاز تعمیر کولر‌گازی انرژی

فدک تهویه تخصصی‌ترین مرکز تعمیر کولر‌گازی انرژی سابقه طولانی در ارائه کلیه خدمات دارد. این مرکز دارای تیمی از تکنسین‌های مجرب و متخصص است که به طور کامل با کولر‌گازی های انرژی و نیازهای خاص آنها آشنا هستند.

قیمت‌های فدک تهویه را با قیمت‌های سایر نمایندگی‌ ها در منطقه خود مقایسه کنید. قیمت گذاری فدک تهویه برای خدماتی که ارائه می‌دهند رقابتی و عادلانه است. همچنین شما می‌توانید به صورت 24 ساعته از خدمات ما بهره‌مند شوید.

نصاب کولر‌گازی انرژی

شایع‌ترین مشکلات کولر‌گازی انرژی

آشنایی با برخی از شایع‌ترین مشکلات این کولرها و راه‌حل‌های آنها می‌تواند به شما در عیب‌یابی و رفع آنها در خانه کمک کند و از نیاز به تماس با تکنسین در بسیاری از موارد جلوگیری کند. در اینجا به برخی از شایع‌ترین مشکلات کولر‌گازی انرژی و راه‌حل‌های آنها اشاره می‌کنیم:

رفع خنک نکردن کافی کولر‌گازی انرژی

یکی از شایع‌ترین دلایل خنک نکردن کافی کولر‌گازی، کمبود گاز مبرد است. برای رفع این مشکل، باید توسط یک تکنسین متخصص، گاز کولر‌گازی شارژ شود. حتما این سوال برای شما پیش آمده که چرا کولر گازی باد گرم میزند از جمله دلایل آن میتوان به

  1. عدم سرویس پنل خارجی کولر گازی
  2. مسدود شدن سوراخ های فیلتر پنل داخلی و کاهش سرمای کولر گازی
  3.  سوخته شدن فن یا موتور فن در باد گرم زدن کولر گازی

دلایل دیگری نیز برای باد گرم زدم کولر گازی وجود دارد که در صورت تمایل میتوانید مقاله باد گرم زدن کولر گازی 11 دلیل مهم و نحوه رفع آنها را مطالعه کنید.

 نمایندگی تخصصی تعمیر کولر‌گازی انرژی، سرویس، نصب + گارانتی

رفع صدای غیرعادی کول گازی انرژی

لرزش کمپرسور می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند شل بودن پایه‌های دستگاه، ناهموار بودن سطح نصب، یا فرسودگی قطعات داخلی باشد. برای رفع این مشکل، باید کمپرسور توسط یک تکنسین متخصص بررسی و در صورت نیاز تعمیر یا تعویض شود.

تعمیر نشتی آب از کولر‌گازی انرژی

اگر لوله تخلیه آب کولر‌گازی مسدود شده باشد، آب از داخل دستگاه نشت می‌کند. برای رفع این مشکل، باید لوله تخلیه را بررسی و در صورت نیاز آن را تمیز کنید. سینی تخلیه آب در زیر دستگاه قرار دارد و وظیفه جمع آوری آب حاصل از کندانس را دارد. اگر سینی تخلیه ترک خورده یا سوراخ شده باشد، آب از آن نشت می‌کند. برای رفع این مشکل، باید سینی تخلیه را تعویض کنید.

بطور کلی هنگامی که آب از کولر گازی شما نشتی می کند، ممکن است چند علت متفاوت و مشخص داشته باشد. گاهی اوقات سینی تخلیه مسدود می شود یا فیلترها کثیف می شوند. اگر لوله در جای مناسبی قرار نگرفته یا به درستی عایق بندی نشده باشد، این نیز می تواند موجب بروز این مشکل باشد. گاز مبرد کم یا کویل های یخ زده نیز ممکن است از جمله دلایل آب ریزی از کولر گازی باشند. و اگر پمپ تخلیه آب از کار بیفتد، می تواند باعث تجمع آب در کولر شود.

این مقاله را بخوانید : دلیل آبریزی کولر‌گازی چیست

نمایندگی تعمیرات کولر‌گازی انرژی

رفع ایراد روشن نشدن کولر‌گازی انرژی

مطمئن شوید که کلید برق کولر‌گازی روشن است و فیوز مربوطه قطع نشده است. ترموستات وظیفه کنترل دمای محیط را دارد. اگر ترموستات با مشکل مواجه شود، کولر‌گازی روشن نمی‌شود. برای رفع این مشکل، باید ترموستات را بررسی و در صورت نیاز آن را تعمیر یا تعویض کنید.

مشکل در برد الکتریکی کولر انرژی

برد الکتریکی مغز متفکر کولر‌گازی است و وظیفه کنترل تمام اجزای دستگاه را دارد. اگر برد الکتریکی با مشکل مواجه شود، کولر‌گازی روشن نمی‌شود.

سخن پایانی

در صورت بروز هرگونه مشکل در کولر‌گازی شما، تکنسین‌های مجرب فدک تهویه آن را به طور کامل عیب یابی و تعمیر می‌کنند. در نمایندگی تعمیر کولر‌گازی انرژی شما فقط از قطعات یدکی اصلی و باکیفیت استفاده می‌شود و تعمیرات انجام شده دارای ضمانت می‌باشد.

اگر کولر‌گازی شما کمبود گاز داشته باشد، تکنسین‌های مجرب فدک تهویه آن را به طور دقیق شارژ می‌کنند. در شارژ کولر‌گازی شما فقط از گاز مبرد استاندارد و باکیفیت استفاده می‌شود و پس از شارژ گاز، سیستم کولر‌گازی شما از نظر نشت یابی به طور کامل بررسی می‌شود. با انتخاب فدک تهویه، می‌توانید از خدمات باکیفیت، دارای ضمانت و با قیمتی مناسب بهره‌مند شوید. ما جلب رضایت شما را اولویت اصلی خود قرار داده‌ایم



:: برچسب‌ها: تعمیر کولر گازی , تعمیر کولر گازی انرژی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

کولر گازی اینورتر و هر آنچه باید درباره آن بدانید.مشخصاً یکی از مواردی که امروز به آن می‌پردازیم بحث تهویه مطبوع است که عضو جدایی‌ناپذیر زندگی امروز انسان‌هاست سال‌هاست که ما برای رهایی از گرمای تابستان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنیم ولی حدود ۱۰۰ سال است که وسیله‌ای به نام کولر گازی اختراع‌شده که بازده بسیار خوبی داشته و مورد توجه استفاده‌کنندگان قرارگرفته است که شما می‌توانید با کمترین دردسر بازده مطلوب و مناسبی از آن دریافت کنید.

بحث تولید کولر گازی مدت‌هاست که دستخوش تغییر شده و در حال پیشرفت است و روزبه‌روز وسیع‌تر می‌شود اما چند سالی است که کولرهایی وارد بازار شده که به نام کولر گازی کم‌مصرف یا کولر گازی اینورتر شناخته می‌شود

در این پست قصد داریم نگاهی اجمالی به این کولرها انداخته و نحوه کار و تعمیرات کولر گازی اینورتر و فرق آن‌ها را با کولرهای معمولی و قدیمی‌تر بررسی کنیم و نکاتی را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید آن را از کولرهای معمولی تشخیص داده و در هنگام خرید کلاه سرتان نرود.

شما میتوانید در این ضمینه و همچنین در ضمینه  تعمیر داکت اسپلیت ، تعمیر کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر مینی چیلر ، تعمیر اسپیلت، تعمیر فن کویل ، تعمیر پکیج و تعمیر سردخانه  از ما کمک بگیرید.

قبل  از ان بهتر است تا بدانید که اینورتر چیست و چه کاربرد و مزایایی دارد.

کولر گازی اینورتر

Table of Contents

اینورتر چیست؟    

اینورتر (Inverter) یا مبدل برق دستگاه الکترونیکی است که جریان مستقیم (DC) را به جریان متناوب (AC) تبدیل می کند. جریان AC تبدیل شده می توانند بر اساس نیاز در هر ولتاژ و فرکانسی باشد که بوسیله ترانسفورماتورهای مناسب و مدارها کنترل می شود.

وظیفه اینورتر چیست؟

  • كاهش انرژی مصرفی و لذا كاهش هزینه برق
  • تنظیم كننده سرعت موتور (كنترل دور)
  • تغیر دهنده جهت دور به راحتی و بدون نیاز به كنتاكتور
  • روشن و خاموش نمودن موتور بدون نیاز به قطع و وصل برق اصلی
  • كاهش ضربه های مكانیكی و در نتیجه افزایش طول عمر مفید قسمت مكانیكی
  • حفاظت موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور
  • امكان كار موتور در شرایطی كه ولتاژ ورودی متغیر است

کولر گازی اینوتر

 اینورتر چگونه مصرف برق را كاهش می دهد؟

به نظر شما چگونه کولر های کم مصرف یا اینورتر  باعث می شوند تا مصرف برق کمتری داشته باشند؟

اينورتر به صورت هوشمند ميزان بار وارده به موتور را تشخيص داده و متناسب با همان بار، به موتور جريان مي دهد و اين جريان در بسياري از مواقع از جريان نامي موتور كمتر است.

 اگر قصد خرید کولر گازی اینورتر را دارید اما هنوز نمی دانید چه مزایا و معایبی دارد با ما همراه باشید

مزایای کولر گازی اینورتر

  1.  مصرف کم برق :این نوع از کولر گازی ۳۰ تا ۶۰ درصد درمصرف برق صرفه جویی کرده که یکی از بزرگترین مزایای این سیستم است
  2. صدای کم دستگاه نسبت به مدل های قدیمی تر
  3.  زیبایی پنل های دستگاه و هماهنگ شدن با سیستم های روز دنیا مانند WIFI و…..

معایب کولر گازی اینورتر

  1.  هزینه زیاد این کولر گازی نسبت به سیستم های قدیمی تر کولر گازی که این افزایش هزینه از ۲۰ تا ۴۰ درصد قابل تغییر است
  2. به دلیل اینکه تمامی برنامه های صادر شده در این سیستم کاملا دیجیتال است و توسط مادربرد مرکزی صادر میشود در صورت بروز هرگونه مشکل برای این برد به هیچ عنوان امکان راه اندازی این سیستم نیست
  3.  انحصار خدمات و قطعات توسط شرکت تولید کننده که اگر از شرکتی که خدمات پس از فروش مناسبی در ایران ندارد خریاداری شود امکان روبرور شدن با مشکل برای تامین قطعات زیاد است
  4. برای تعمیر این کولر گازی نیاز به تعمیرکاران متخصص بوده که علاوه بر تجربه نیاز به دانش فنی بالایی نیز هست

تعمیر کولر گازی اینورتر

تفاوت بین کولر گازی معمولی با کولر گازی اینورتر 

 

قیمت :

اولین و مهمترین تفاوت آنها در قیمت کولر گازی است که نوع اینورتر گران تر از معمولی است.

 تعمیر کولر گازی اینورتر و هر آنچه باید درباه آن بدانید

 

انرژی مصرفی  :

در نوع اینورتر چون دیگر نیازی به خاموش و روشن کردن کمپرسور به منظور حفظ تعادل دمای محیط نیست مصرف انرژی کولر گازی اینورتر کمتر از نوع معمولی است.در نتیجه باعث کمتر مصرف شدن برق می شود.در اینجا می توان گفت اگر چه قیمت اینورتر  نسبت به معمولی بیشتر است اما این ما به تفاوت با مصرف انرژی کمتری که دارد جبران می شود

 

 

بازسازی و تعمیرات :

کولر گازی های اینورتر چون دارای سیستم پیچیده تری هستند موقع سرویس و تعمیر کولر گازی هزینه زیاد تری را نسبت به معمولی در بر خواهد داشت و حتما باید توسط تعمیرکار کولر گازی تعمیر و سرویس شود.

 

 

   

سرعت سرد سازی :

یکی دیگر از این تفاوت ها در سرعت تولید هوای سرد است که در نوع اینورتر بیشتر از نوع معمولی است.

 

 

صدای کمتر :

به دلیل اینکه کمپرسور کولر گازی اینورتر به صورت مستمر خاموش و روشن نمی شود علاوه بر مصرف برق کمتر صدایی کمتر از این کولر گاز به گوش میرسید زیار استارت شدن هر باره کولر گازی های معمولی صدایی به دنبال خواهد داشت

 

کولرهای کم‌مصرف نسل جدید  دو تفاوت اصلی با کولرهای قدیمی دارند که با همین تفاوت توانسته‌اند مشکلات مصرف برق را تا حد قابل قبولی کم کنند.

گاز مصرفی در این کولرها گازR410a بوده که بسیار سردتر از گازهای مصرفی کولرهای قدیمی که گاز آن‌ها R22 می‌باشد است.

دلیل: دمای جوشش گاز R410a منفی ۵۲ در جه سانتی گراد است و این در حالی است که دمای جوشش گاز R22 منفی ۴۱ درجه سانتی‌گراد بوده که این تفاوت در سیستم های تهویه مطبوع بسیار قابل‌توجه و نقش مهمی در تولید سرما در بازه زمانی کمتر خواهد داشت

ساختار کمپرسور یا همان قلب تپنده سیستم تهویه مطبوع یا کولر گازی های قدیمی همان‌طور که در بالا توضیح داده‌شده به نحوی است بعد از هم‌دما شدن محیط با دمایی که شما برای کولر گازی تنظیم کرده‌اید موتور یا کمپرسور کولر گازی کاملاً خاموش و منتظر خواهد ماند تا دوباره از طریق فرمان مادربرد به کار گیری شود که همین استارت مجدد باعث مصرف جریان بالایی از برق است

اما در کولرهای اینورتر با توجه به کمپرسور و قطعات و مدارات فرمانی که در آن کار برده شده است سیستم به نوعی طراحی شده که کمپرسور هیچ‌گاه کاملاً از مدار خارج نمی‌شود تا برای روشن شدن دوباره جریان بالایی بخواهد بلکه دور حرکتی یا قدرت موتور به حدعقل خود خواهد رسید تا برای خنک کردن مجدد محیط نیاز به جریان بالایی برای استارت نباشد

بعد از انکه کاملا با کولر های گازی اینورتر آشنا شدید و تصمیم به خرید ان را گرفته اید لازم است اطلاعاتی قبل از خرید کسب کنید تا موقع خرید کلاه سرتان نرود

نحوه ی تشخیص کولر گازی معمولی از کولر گازی اینورتر

با توجه به بازار داغ کولرهای اینورتر متأسفانه بسیاری از افراد سودجو  از عدم شناسایی کولر گازی اینورتر اقدام به کلاه‌برداری از مشتریان کرده و کولر گازی‌های معمولی را به‌جای کولر گازی اینورتر به مشتری معرفی میکنند که علاوه بر کیفیت پایین این کولرها هزینه بیشتری را نیز بابت اینورتر بودن آن دریافت میکنند

ما در زیر به شما نکاتی را آموزش میدهیم تا شما بتوانید به وسیله آن یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص دهید.

  • مطمئن‌ترین راه خرید از مراکز معتبری است که کولر گازی را با ضمانت نامه های معتبر عرضه میکنند
  • معمولاً شکل کولرهای اینورتر اصلی بسیار شیک و بوده و دارای بسته‌بندی قابل‌قبولی است

حتما بخوانید:  آموزش نشت یابی کندانسور کولر گازی | مرکز تخصصی تعمیرات کولر گازی و اسپلیت

 اما شاید مهم ترین روش تشخیص چک کردن برچسب فنی کولرگازی است

برچسب فنی یا پلاک کولر گازی چیست ؟

 برچسب فنی اطلاعاتی است که به‌ صورت برچسب روی تمامی لوازم الکترونیکی ثبت شده که داده های زیادی درباره دستگاه و نوع کارکرد آن به شما منتقل می‌کند به شکل زیر توجه کنید این تصویر برچسب فنی ۲ عدد کولر گازی کم‌مصرف و کولر گازی معمولی است که برچسب شماره یک برچسب یک کولر گازی اینورتر بوده و برچسب شماره ۲ برچسب یک کولر معمولی است

 

شما با چک کردن این اطلاعات قادرید تا حد زیادی از اینورتر بودن دستگاه مطمئن شوید

  1. نوع گاز کولر گازی کم‌مصرف در ۹۵ % مواقع گاز R410a  است که در کولرهای معمولی این گاز R22 می‌باشد. و فرق این مورد را شما می‌توانید در برچسب فنی بالا مشاهده کنید.
  2. کولر های کم مصرف نسبت به کولر های معمولی با آمپر کمتری کار می‌کنند. که این مورد را شما می‌توانید با مقایسه برچسب‌های بالا به‌وضوح دریابید.

کولر معمولی = ۱۲آمپر   کولر اینورتر = ۳٫۲ آمپر

اما در ادامه ۲ راه به شما آموزش داده خواهد شد که این راه‌ها برای افراد متخصص تر قابل برسی است  تا زمانی که شما کولر گازی را نخریده باشید امکان برسی ندارد

بیشتر بدانید آموزش کامل پلاک خوانی کولر گازی

چک کردن نوع مصرف آمپر کولر گازی

در کولر های معمولی زمانی که آمپرمتر کلمپ را به دستگاه متصل می‌کند. آمپرمتر روی یک عدد خاص ثابت می‌شود یا تغییر بسیار کمی دارد .ولی در کولر های نسل جدید زمانی که شما آمپرمتر کلمپ را به دستگاه متصل می‌کند. این تغییرات بسیار زیاد است و اعداد مدام به‌صورت سعودی و نزولی بالا و پایین می‌شود. و روی یک رنج خاص ثابت نخواهد شد.

چک کردن وجود برد فرمان در کندانسور یا یونیت خارجی

در کولر به دلیل نوع سیستم طراحی شده داخل کندانسور (پنل بیرونی) یک برد نسبتاً بزرگ تعبیه شده است .که فرمان‌های کمپرسور را کنترل می‌کند که معمولاً در کولر های معمولی این برد وجود ندارد. و اگر هم وجود داشته باشد کوچک‌تر و ابتدایی‌تر است.

تعمیر کولر گازی اینورتر

تعمیر کولر گازی اینورتر به دلیل تکنولوژی پیشرفته و اجزای پیچیده درگیر در این سیستم‌ها به تخصص و دقت بالایی نیاز دارد. کولر گازی‌های اینورتر برای تنظیم سرعت موتور کمپرسور طراحی شده‌اند که منجر به کارایی انرژی و عملکرد خنک‌کننده‌گی ثابت می‌شود. هنگامی که مشکلاتی در مورد کولر گازی اینورتر ایجاد می‌شود، بسیار مهم است که با یک تکنسین مجرب فدک تهویه که دانش تخصصی در تشخیص و تعمیر این سیستم های پیچیده دارد مشورت کنید.

مشکلات رایجی که ممکن است رخ دهد عبارتند از نشتی مبرد، خطاهای الکتریکی یا عملکرد نادرست سنسورها. یک سرویسکار یا تعمیرکار حرفه ای عیب یابی کامل را برای شناسایی دقیق منبع مشکل و پیاده سازی راه حل های موثر برای بازگرداندن عملکرد بهینه انجام می دهد. ضروری است که تعمیر کولر گازی اینورتر خود را به یک ارائه دهنده خدمات معتبر با تجربه کار بر روی این نوع تجهیزات خاص بسپارید و از حل و فصل کامل و مطمئن برای هر گونه مشکلی که ممکن است ایجاد شود اطمینان حاصل کنید.



:: برچسب‌ها: تعمیر کولر گازی , تعمیر کولر گازی اینورتر ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

کولر گازی و اسپیلت همواره یکی از برترین لوازم خانگی و مهم ترین عنصر برای آرامش اعضای خانواده ها و کارکنان در محیط های کاری است بنابراین انتخاب برند و مدل مناسبی از کولر گازی همواره می تواند مهمترین انتخاب در خرید این کالا باشد. مهم‌ترین موضوعی که خریداران را هنگام خرید کولر گازی دچار شک و تردید می کند این است که از میان ده‌ها مارک و برند ، کدام یک را انتخاب کنند که به نفعشان باشد و همواره دنبال پاسخ این سوال هستن که بهترین مارک کولر گازی در ایران کدام است؟

در این مقاله می خواهم شما را با بهترین کولر گازی ها که در ایران جز موفق ترین ها و پر فروش ترین برندها هستند آشنا کنیم. این مقاله و آمار تنها شامل کولر گازی اسپلیت دیواری دو تیکه می باشد و دیگر انواع کولر گازی را شامل نمی شود. همچنین می توانید تعمیر اسپیلت و تعمیر داکت اسپیلت خود را به بسپارید.

با فدک تهویه همراه باشید تا با بهرین برندهای کولر گازی بازار آشنا شوید. لازم به ذکر است درصورت نیاز به تعمیر مینی چیلر ، تعمیر فن کویل و تعمیر سردخانه  نیز می توانید با ما تماس بگیرید.

حتما بخوانید10 مشکل شایع کولر گازی که باید بدانید

راهنمای خرید بهترین مارک کولر گازی

بهتر است قبل از آنکه شما به سراغ انتخاب بهترین مارک یا برند کولر گازی بروید ابتدا انتخاب کنیم که چه کولر گازی برای ما شما مفید است تا در صرف وقت و هزینه صرفه جویی شود. در چنین مواردی گزینه های زیر را قبل از خرید بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چه مدلی از کولر گازی را بخریم
انتخاب کولر گازی با پنل زیبا
کولر گازی چند هزار بخریم
چندتا کولر گازی بخریم
کولر گازی درای چه کمپرسوری باشد
کولرگازی اینورتر دار بخرم با معمولی
صدای کولر گازی چقدر باشد

۶برند برتر و پرفروش کولر گازی در ایران( به ترتیب)

 بهترین کولر گازی

کولر گازی اجنرال OGENERAL                     

در صدر جدول بهترین کولر گازی و بهترین مارک اسپلیت همچون سال های گذشته کولر گازی اجنرال وجود دارد. این نوع برند کولر گازی به علت داشتن رده مصرف انرژی A++ نیز به عنوان کم مصرف ترین کولر گازی جهان نامیده می شود.یکی دیگر از ویژگی های این نوع کولر داشتن استحکام قطعات و موتور کم صدا است.

کولر گازی اجنرال در شرایط گرمسیری دارای مقاومت بسیار زیادی است .و به علت تنوع زیادی که دارد متناسب با همه سلیقه ها در مدل و طرح ها و ظرفیت های مختلف  است پس امکان انتخاب بیشتری را به شما می دهد و شما به راحتی می توانید خرید کولر گازی خود را انجام دهید و بهترین کولر گازی در بازار را بخرید.البته باید توجه داشته باشید که حتما حتما نسخه اصلی اجنرال را خریداری کنید زیرا متاسفانه امروز کولر گازی های تقلبی با نام کولر گازی اجنرال وارد بازار شده اند که در مقایسه با نسخه اصلی از کیفیت بسیار پایینی برخوردار هستند.

در مقاله ای جداگانه به  تعمیر کولر گازی اجنرال پرداخته ایم، اطلاعات خود را کامل کنید.

برای دیدن ویدئو های سرویس کولر گازی میتوانید از طریق لینک زیر به ویدئو ها دسترسی داشته باشید ، برای دیدن فیلم های سرویس کولر گازی روی لینک زیر کلیک کنید

بهترین کولر گازی,معرفی 5 برند پرفروش کولر گازی در بازار

 

کولر گازی گری GREE  

در ردیف دوم لیست بهترین کولر گازی ها کولر گازی گری وجود دارد . بزرکترین و تخصصی ترین شرکت تولید سیستم تهویه مطبوع در جهان شرکت گری می باشد که در سال ۱۹۹۱ تاسیس شد. گری یکی از شرکت های است که به طور عمده کولر گازی مورد نیاز بازار ایران و جهان را تامین می کند.

از ویژگی های منحصر به فرد این سیستم که باعث شده یکی از بهترین مارک کولر گازی در ایران یا بهترین مارک اسپیلت شناخته شود این است که دارای تنوع های بسیار زیادی می باشد، بدنه کولر دارای استحکام زیادی دارد، مصرف برق کمی دارد،تولید سرمایش و گرمایش فوق العاده ای دارد و با محیط بسیار سازگاری پیدا می کند و همچنین پنل های داخلی بسیار کم حجم بوده و فضای کمتری را اشغال می کند.

بیشترین مکان هایی که از کولر گازی گری استفاده می کنند پاساژ ها ،بازارهای سر پوشیده،اماکن عمومی،رستوران ها و فروش گاه های بزرگ می باشد.همچنین نوع اینورتر آن دارای قیمت مناسبی می باشد.

اگر می خواهید در رابطه با کولر گازی گری بیشتر بدانید، مقاله  تعمیر کولر گازی گری را از دست ندهید.

کولر گازی جنرال GENERAL

کولر گازی جنرال  با نام های مختلفی به بازار عرضه شده اند مانند : جنرال گلد- طرح لبخند – cool heat – جنرال T3 ….

کولر گازی جنرال طرح لبخند و جنرال گلد جزء سومین لیست بهترین کولر گازی و پرفروش ترین مارک کولر گازی در ایران قرار دارد و یکی از شناخته ترین نوع کولر ها می باشد. موتور کولر گازی جنرال از موتور توشیبا ساخت کشور تایلند بهره برده است . سطح مصرف انرژی آن نوع B است. یکی از ویژگی های آن که باعث شده طرفداران زیادی پیدا کند قیمت پایین و مناسب است.

اگر  تعمیر کولر گازی اجنرال را بدانید شما را در انتخاب یاری می کند.

کولر گازی ال جی LG                             

و در چهارمین ردیف پرفروش و بهترین مارک کولر گازی ها، کولر گازی ال جی قرار دارد. کولر گازی ال جی عرضه نسل جدید کولرهای گازی اینوتر است که  با کاهش چشم گیر ۷۳ درصدی انرژی راهی نو در مصرف بهینه انرژی گشوده است.کولر گازی اسپلیت ال جی قابل اطمینان و راه حلی دائمی برای تامین سرمایش و گرمایش خانه یا محل کار شما هستند. سیستم‌های اسپلیت ال جی با موتور قدرتمند خود کارایی بالایی را در کنار مصرف بهینه انرژی دارند. اسپلیت‌های ال جی دارای امکان نصب سریع و آسان هستند و انتخابی مناسب برای شما می باشند، البته این کولر گازی نیز مانند هر دستگاه الکترونیک دنیاز به سرویس و نگه داری دارد، مقاله ی  تعمیر کولر گازی ال جی را به شما پیشنهاد می کنیم.

کولر گازی سامسونگ SAMAUNG

سامسونگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های خوشه‌ای در کره جنوبی و یک شرکت چندملیتی است که از تعداد زیادی شرکت تابعه و زیرمجموعه تشکیل شده‌است.

کولر گازی سامسونگ، با طراحی منحصر به فرد و صنعتی و با بهره گیری از بروز ترین فناوری های دنیا، به عنوان محصولاتی پرفروش و قابل اعتماد در بازار ایران تبدیل شده اند و عرضه مدل های متفاوت و متنوع به همراه گارانتی و خدمات پس از فروش مطلوب شرکت سام سرویس کولرهای گازی سامسونگ، باعث شده مصرف کننده ایرانی استقبال گسترده ای از این محصولات داشته باشند.

با اطلاع از  تعمیر کولر گازی سامسونگ و نظرات کاربران درباره این دستگاه، انتخاب خوبی خواهید داشت.

البته سایر برند و مدل های کولر گازی نیز در حد قابل قبولی هستند اما ما این چند برند را برحسب تجربه و شناخت بیشتر در بازار ایران برای شما مخاطبان گرامی معرفی می کنیم.

آیا میدانید خرید اسپلیت نو به صرفه تر است یا تعمیرات اسپلیت

 بهترین مارک کولر گازی

برای اکثر مردم خرید کولر گازی … نیاز به برنامه‌ریزی اقتصادی دارد، چرا که امروزه باید بودجه قابل توجهی را برای خرید ان درنظر گرفت.

بنابراین خیلی مهم است کولر گازی که خریداری می‌کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشد و مدت زمان طولانی به خوبی برای شما کار کند؛ اما خیلی از مواقع پیش می‌آید که حتی با تمام برنامه‌ریزی و پرس و جوهایی که برای خرید یک وسیله با کیفیت انجام می‌دهید، دستگاه شما به هر علتی خراب شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

برای مثال از پنل آن آب چیکه می کند و یا باد خنک نمی زند و شما تمام شرایطی را که به ذهنتان می‌رسد بررسی می‌کنید اما باز هم دستگاه کار نمی‌کند، پس مطمئن می‌شوید نیاز به مشاوره متخصص فنی دارید. حالا این سؤال برای شما مطرح می‌شود که آیا بهتر است آن را تعمیر کنید و هزینه تعمیر کولر گازی به صرفه است و یا اینکه به طور کلی دستگاه را عوض کنید؟

پاسخ به چنین سؤالی بستگی به نوع خرابی و مشکل دستگاه شما دارد. تجربه نشان داده است که در اکثر مواقع تعمیر اسپیلت به صرفه‌تر از تعویض آن‌ها است؛ اما در بعضی مواقع هم هزینه تعمیر دستگاه آن قدر زیاد می‌شود که تعویض آن معقولانه‌تر است

چگونه مطمئن شویم که اگر به تعمیر کولر گازی بپردازیم اقتصادی تر است

هنگامی که دستگاه شما دچار نقص فنی می‌شود، بهترین کاری این است که با مرکز تعمیرات تخصصی کولر گازی ما تماس بگیرید و یا از طریق پر کردن فرم ثبت سفارش آنلاین درخواست خود را به ما اطلاع دهید.

متخصصان فنی ما با توجه به توضیحاتی که در مورد مشکل دستگاه‌تان بیان می‌کنید، مشاوره لازم را به شما می‌دهند و حدود هزینه تعمیرات را اعلام می‌کنند و به این صورت شما می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا بهتر است دستگاه خود را تعمیر کنید و یا خیر.

مرکز تخصصی ما با داشتن متخصصان فنی و با تجربه در زمینه تعمیر اسپیلت ، تعمیرات کولر گازی ، تعمیر چیلر ، تعمیر داکت اسپیلت ، تعمیرات پکیج و … آماده خدمت‌رسانی به همه همشهریان در سراسر استان تهران و البرز است.

خط مشی اصلی متخصصان فنی در مرکز تخصصی تعمیرات کولر گازی ما، تعمیر قطعات مشکل دار دستگاه است نه تعویض آن‌ها.

اکثر شرکت‌های تعمیر سیستم های سرمایشی و گرمایشی برای سهولت کار و کسب سود بیشتر، سریعاً اقدام به تعویض قطعه مشکل‌دار می‌کنند. در صورتی که متخصصان فنی و متعهد ما برای رفاه حال شهروندان عزیز و صرفه‌جویی در هزینه تعمیرات، اولویت کار خود را در تعمیر قطعات مشکل‌دار قرار می‌دهند و تنها در صورتی که قطعه قابل تعمیر نباشد، اقدام به تعویض آن می‌کنند.

مراحل ثبت سفارش تعمیرات در مرکز تخصصی و تعمیرگاه مجاز کولر گازی

شما می‌توانید درخواست تعمیرات لوازم خانگی خود را (برای مثال تعمیر کولر گازی ، داکت اسپیلت ، اسپیلت، چیلر و پکیج گرمایشی و…) از طریق تماس (با شماره تلفن زیر و یا پر کردن فرم ثبت درخواست تعمیرات به صورت آنلاین (بدون محدودیت زمانی) ثبت کنید.

در صورتی که از طریق فرم و به صورت آنلاین درخواست خود را ثبت کرده باشید، همکاران ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن با شما تماس گرفته و اطلاعات کاملی درباره دستگاه (مدل، گارانتی، مشکل دستگاه، ساعت مراجعه تعمیرکار و …) را از شما دریافت و ثبت می‌کنند. در نهایت پس از هماهنگی با شما، نزدیک‌ترین متخصص فنی را به محل شما اعزام می‌کنند.

همچنین همکاران ما پس از اتمام کار تعمیرات کولر گازی شما، پیگیری‌هایی در خصوص صحت انجام کار و رضایت‌مندی شما از خدمات انجام شده به عمل می‌آورند.



:: برچسب‌ها: بهترین مارک کولر گازی , بهترین کولر گازی , تعمیر کولر گازی ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

تعمیر چیلر تراست فوق تخصصی و فوری با ضمانت خدمات با بهترین کیفت و قیمت به صورت ویژه در تهران و کرج و تمامی کلانشهرها با فدک تهویه

تراست یکی از پیشروان در زمینه تجهیزات پیشرفته برای سیستم‌های تهویه مطبوع و سرمایش محیط است و چیلرهای این شرکت به عنوان تجهیزات حساس و پیچیده شناخته می‌شوند. تعمیرات و نگهداری چیلر تراست نیازمند تخصص و دانش فنی خاصی است. این چیلرها با کیفیت بالا و هزینه زیادی ساخته می‌شوند، و هر گونه خرابی در آنها ممکن است باعث توقف فعالیت‌های حیاتی و هزینه‌های قابل توجهی شود.

برای حفظ کارایی و بهره‌وری بهتر چیلرهای تراست، انجام تعمیرات دوره‌ای و ارائه شست وشوی منظم از اهمیت بسیاری برخوردار است. تخصص‌ داران با تجربه در زمینه تعمیر چیلر تراست Trust مسئول این وظیفه‌ها باید باشند. استفاده از قطعات اصلی و رعایت استانداردهای تولیدکننده نیز در انجام تعمیرات این چیلرها بسیار حائز اهمیت است.

به همین دلیل، مدیران و مسئولان ساختمان‌ها یا کارخانه‌ها باید به اهمیت نگهداری، شست وشوی روتین، شارژ گاز، اسیدشویی، و تعمیرات چیلرهای تراست خود توجه خاصی داشته باشند. این اقدامات به حفظ عملکرد بهینه و پایداری سیستم‌های خنک کننده کمک کرده و هزینه‌های ناشی از توقفات ناگهانی و تعمیرات بزرگ را به حداقل ممکن برسانند.

ارائه کلیه خدمات انواع چیلر تراست به صورت فوری در سراسر کشور به ویژه تهران و کرج و حومه

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

Table of Contents

معرفی چیلر تراست Trust و نحوه عملکرد ان

چیلرهای شرکت تراست به عنوان یک راهکار کارآمد برای سرمایش و گرمایش محیط‌های مختلف شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها نسبت به کولرهای گازی و سیستم‌های اسپلیت دارای مزایای بیشتری هستند و به عنوان یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه برای سرمایش و گرمایش محیط‌های متنوع محسوب می‌شوند.

روش عملکرد چیلرهای شرکت تراست مرتبط با لوله‌کشی ساختمان است. در این سیستم، آب گرم یا سرد شده به وسیله پمپ‌های خاص در داخل چیلر تراست تولید و سپس از طریق لوله‌کشی ساختمان به انحصار افقی و عمودی در فضاهای مختلف توزیع می‌شود. این لوله‌کشی به عنوان وسیله اصلی انتقال حرارت به کار می‌رود. در نهایت، کویل‌هایی که در داخل چیلر تعبیه شده‌اند، برای آزادسازی دما به کار گرفته می‌شوند.

با استفاده از این فناوری، چیلرهای تراست توانایی ارائه سیستم دو کاره را در فصول مختلف سال ارائه می‌دهند و به عنوان یک گزینه هوشمند و اقتصادی برای سرمایش و گرمایش محیط‌های متنوع را فراهم می‌کنند.

تعمیر چیلر فوری و تخصصی

تعمیر چیلر تراست شامل مجموعه‌ای از فرآیندها و اقدامات است که برای رفع اشکالات و بهبود عملکرد چیلرها انجام می‌شود. این فرآیند می‌تواند شامل بررسی و تعویض قطعات معیوب، تنظیم مجدد سیستم‌های کنترلی، شارژ گاز مبرد، و تمیز کردن کندانسور و اواپراتور باشد.

تعمیرات دوره‌ای و نگهداری منظم می‌تواند عمر مفید چیلر را افزایش داده و هزینه‌های ناشی از خرابی‌های ناگهانی را کاهش دهد. بهره‌گیری از تکنسین‌های مجرب و استفاده از قطعات اصلی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا چیلر بتواند با کارایی بالا و بدون مشکل به فعالیت خود ادامه دهد.

 

تعمیر چیلر تراکمی تراست خانگی توسط بهترین تعمیرکاران 

تجهیزات تهویه مطبوع از چیلرها در ساختمان‌های تجاری، اداری، درمانی و سایر فضاهای مسکونی به منظور خنک کردن استفاده می‌شود. در این حوزه، یکی از نام‌آورترین تولیدکنندگان چیلرها شرکت تراست محسوب می‌شود. چیلر تهویه مطبوع تراست از نوع تراکمی بوده و به یک کمپرسور سیلندر پیستونی مجهز است.

در ایران، از این چیلرها که توسط شرکت اتمسفر مونتاژ شده‌اند، به عنوان چیلر خانگی استفاده می‌شود. تعمیر چیلر خانگی تراست نیاز به تخصص و دقت دارد، به ویژه در مراحل تعمیرات کمپرسور چیلر trust و انجام شست وشوی برج خنک‌ کننده و کندانسور که جزو اقدامات حیاتی این فناوری است.

فدک تهویه به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز مجاز، در تهران، کرج و دیگر کلانشهرها فعالیت می‌کند و خدماتی نظیر شارژگاز، اسیدشویی، نگهداری و تعمیرات انواع چیلر تراست را با دقت و تخصص ارائه می‌دهد.

تعمیرات چیلر صنعتی تراست Trust فوق تخصصی در تهران و کرج

تعمیر چیلر صنعتی تراست، که در خطوط تولید به کار می‌رود، یک وظیفه با اهمیت و حائز اهمیت است. بهره‌برداری صحیح و مدیریت کارآمد این نوع چیلرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که این بهره‌برداری با رعایت اصول و استانداردهای لازم اجرا نشود، ممکن است عیب‌ها و نقصان در عملکرد چیلر تراست صنعتی رخ دهد.

برای حفظ و بهره‌مندی بهتر، برنامه دوره‌ای شستشو و تعمیرات چیلر تراست صنعتی باید به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده توسط اپراتوران اجرا گردد. این برنامه‌ریزی شامل اقداماتی همچون عیب‌یابی دقیق، تأمین به موقع متریال مصرفی و اجرای بهینه پروژه تعمیر چیلر صنعتی تراست  می‌شود. این اقدامات، از ورود خلل به خطوط تولید جلوگیری کرده و بهره‌وری سیستم چیلر در سطح صنعتی را به حداکثر می‌رساند.

فدک تهویه با تخصص بالا، به عنوان مرکز مجاز تعمیرات ، شارژگاز، نگهداری و اسید شویی چیلر تراست در تهران، کرج و سایر کلانشهرها، خدمات حرفه‌ای خود را با دقت و کیفیت ارائه می‌دهد.

 

تعمیرات چیلر آب خنک تراست

تعمیرات چیلر آب خنک تراست یک فرآیند پیچیده است که به دقت و تخصص نیاز دارد. چیلرهای آب خنک، که در گذشته و همچنین در حال حاضر در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای شست وشو و تعمیرات دارند.

در این نوع چیلرها که از کندانسور آبی استفاده می‌کنند، وجود برج خنک‌کننده امری ضروری می‌سازد. این برج خنک‌کننده با دارا بودن شیرالات، پمپ‌ها و لوله‌کشی‌های خاص، نقش اساسی در عملکرد چیلر ایفا می‌کند. در فرآیند تعمیرات چیلر آبی تراست، ابتدا به برج خنک‌کننده پرداخته می‌شود و سپس به کندانسور چیلر می‌رود. در مراحل بعدی، کمپرسور و تابلو برق و کنترلر نیز بررسی و تعمیر می‌شوند.

چیلرهای آب خنک تراست معمولاً در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و از انواع مختلف مبرد مانند R-410A، R-513A یا R-134a استفاده می‌کنند. شست وشو و تعمیر چیلر آب خنک تراست با تجربه و گوش به نیازهای مشتریان آغاز می‌شود. شنیدن الگوهای رفتار چیلر از سوی مشتریان، به ما کمک می‌کند تا بهترین برنامه تعمیر و شست وشو را ارائه دهیم و با کمترین هزینه عملکرد کارخانه را به حالت ایده‌آل بازیابی کنیم.

در انتخاب تعمیرکار یا شست وشو دهنده برای چیلر تراست آب خنک، اهمیت دارد به تخصص و تجربه افراد اعتماد کنید تا کار به درستی انجام گیرد. هدف اصلی ما ارائه خدمات تعمیرات و نگهداری چیلر تراست با بهترین کیفیت و کارایی است.

فدک تهویه با تخصص بالا، به عنوان مرکز مجاز تعمیرات، شارژگاز، نگهداری و اسید شویی چیلر تراست Trust در تهران، کرج و سایر کلانشهرها، خدمات حرفه‌ای خود را با دقت و کیفیت ارائه می‌دهد.

تعمیرات چیلر هوا خنک تراست

تعمیرچیلر هوا خنک تراست یک فرآیند حیاتی است که نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. چیلرهای هوا خنک به دو نوع کندانسور هوایی و آبی تقسیم می‌شوند و با توجه به محدودیت منابع آب و اهمیت حذف متعلقات اضافی، چیلرهای هوا خنک امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا این نوع چیلرها به عنوان گزینه اقتصادی‌تر و موثرتر به نظر می‌آیند.

تعمیرات چیلرهای هوا خنک تراست نیازمند شناخت دقیق ویژگی‌های این تجهیزات می‌باشد. این چیلرها با استفاده از تکنولوژی بالا و استانداردهای کیفیت بالا تولید می‌شوند و بنابراین برای تعمیر آنها به دست تکنسین متخصص و با تجربه نیاز است.

چیلرهای هوا خنک تراست معمولاً در اندازه‌های 15 تن تا 500 تن تولید می‌شوند و از انواع مختلف کمپرسورها نظیر اسکرال استفاده می‌کنند. در زمینه اسید شویی، شست وشو و تعمیرات چیلرهای هوا خنک، تشخیص دقیق و شناخت الگوهای رفتاری این تجهیزات مهم می‌باشد. این اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا برنامه بهینه برای تعمیر و بازیابی عملکرد چیلرها ارائه دهیم و هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

در نهایت، تعمیر چیلر تراست هوا خنک نیازمند تعامل با مشتریان و گوش به نیازهای آنها است. ما با تلاش برای بازیابی بهینه عملکرد چیلرها و ارائه خدمات با کیفیت، به شما بهترین تجربه تعمیر فنی را ارائه می‌دهیم. برای اطلاعات بیشتر یا تعیین نیازهای خاص چیلر خود، با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید تعمیر چیلر جذبی

 

مشکلات متداول چیلر تراست و تعمیر آنها توسط فدک تهویه

چیلرهای تراست Trust اغلب از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره می‌برند، اما به دلیل عوامل مختلف، ممکن است با مشکلات مواجه شوند. در زیر، به برخی از مشکلات متداول که ممکن است در چیلرهای تراست به وجود آیند، اشاره شده است:

  1. نشت یا کاهش مبرد: نشت یا کاهش مبرد می‌تواند از نقاط اتصالات یا سیستم لوله‌کشی ناشی شود، که موجب کاهش عملکرد چیلر می‌شود.
  2. مشکلات کمپرسور: کمپرسور به عنوان قلب چیلر عمل می‌کند و مشکلات در آن ممکن است به دلیل سوء استفاده، سایش یا مشکلات الکتریکی رخ دهد.
  3. مشکلات در کنترل الکترونیکی: سیستم کنترل الکترونیکی نقش مهمی در عملکرد چیلر دارد و مشکلات در سنسورها یا مدارهای الکترونیکی می‌تواند عملکرد غیرمنظم را ایجاد کند.
  4. مشکلات در سیستم خنک‌کننده: مشکلات در برج خنک‌کننده یا بخش‌های دیگر سیستم خنک‌کننده ممکن است منجر به افزایش دما در چیلر شوند.
  5. سوء استفاده یا تنظیمات نادرست: استفاده نادرست یا تنظیمات نادرست می‌تواند به مشکلات عملکردی منجر شود.
  6. کثیفی و آلودگی: تجمع گرد و غبار، رسوبات و کثیفی در سیستم چیلر ممکن است به دلیل عدم نظافت منظم یا مشکلات فیلترها به وجود آید.

بهتر است هرگونه مشکلی که در چیلر تراست شما به وجود می‌آید، توسط تعمیرکاران متخصص و ماهر بررسی شود. انجام بازرسی‌های دوره‌ای و نگهداری منظم می‌تواند به بهبود عملکرد چیلر کمک کرده و هزینه‌های تعمیرات جدی را کاهش دهد.

 

از کجا بدانیم چیلر تراست ما خراب شده است؟

علائم خراب بودن چیلر تراست Trust ممکن است بسیار متنوع باشند و نشان‌دهنده مشکلات مختلف در این تجهیزات باشند. در زیر، علائم خرابی چیلر تراست را توضیح داده‌ایم:

  1. افزایش دما:
  • افزایش دمای خروجی چیلر ممکن است به کاهش توانایی آن در خنک‌کنندگی اشاره کند.
  1. صداهای غیرعادی:
  • شنیدن صداهای نادرست یا لرزش‌های غیرمعمول ممکن است نشانگر مشکلات در بخش‌های مختلف چیلر باشد.
  1. نشت آب یا مبرد:
  • نشت آب یا مبرد از لوله‌ها یا قطعات مختلف چیلر نشان‌دهنده مشکلات است.
  1. کاهش جریان هوا:
  • کاهش جریان هوا ممکن است به دلیل مسدود شدن فیلترها یا مشکلات در سیستم خنک‌کننده باشد.
  1. اختلال در کنترل الکترونیکی:
  • نمایشگرها یا سیستم کنترل الکترونیکی ممکن است مشکلات در تنظیمات یا عملکرد چیلر را نشان دهند.
  1. کاهش بهره‌وری:
  • کاهش بهره‌وری چیلر ممکن است در مصرف انرژی بالا و هزینه‌های افزایش یافته نشان‌دهنده مشکلات باشد.
  1. آلودگی یا کثیفی:
  • کثیفی و آلودگی در قسمت‌های مختلف چیلر نشانگر نقص در نظافت و نگهداری صحیح باشند.
  1. نقص در گاز مبرد:
  • کمبود یا نقص در گاز مبرد ممکن است به مشکلات در سیستم خنک‌کننده اشاره کند.

هر یک از این علائم نیاز به بررسی و تعمیر توسط تکنسین متخصص را دارند. در صورت مشاهده هر کدام از این علائم، توصیه می‌شود به یک تعمیرکار چیلر تراست ماهر مراجعه کنید.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

در انتخاب تعمیرکار چیلر تراست دقت کنید

انتخاب تعمیرکار چیلر تراست Trust نقش بسیار زیادی در رفع عیب دستگاه شما دارد چرا که تجربه به ما ثابت کرده است که کمک گرفتن از افراد کار نابلد به علت نداشتم علم تعمیرات چیلر نه تنها عیب دستگاه شما را برطرف نمیکنند بلکه گاهی باعث ایجاد خسارات شدیدتر با هزینه های بیشتر میشود. گاهی ممکن است به جای قطعات اصل از فیک ان ها برای شما استفاده کنند و هزینه های اضافی تر برای خودشان دریافت کنند.

به همین علت به شما توصیه می کنیم از مراکز مجاز و رسمی درخواست تعمیرکار چیلر تراست را بدهید. فدک تهویه یکی از باسابقه ترین مرکز مجاز نمایندگی تعمیر چیلر تراست در سراسر کشور می باشد

معرفی بزرگترین و مجهز ترین مرکز تعمیر چیلر و مینی چیلر تراست در سراسر کشور

فدک تهویه به عنوان یک مرکز رسمی و دارای مجوز در زمینه تعمیرات چیلر تراست با داشتن سالها تجربه علمی و عملی صراحتا می توان گفت بهترین مرکز نمایندگی تعمیرات چیلر تراست در این زمینه بوده و با داشتن بیش از ۵۰ سرویسکار و تعمیرکار با تجربه و دوره دیده در سراسر کشور به ویژه تمام مناطق تهران و کرج و کلانشهرها را تحت پوشش خود قرار داده ایم.

در این مرکز کلیه خدمات مربوط به شارژگاز ،اسید شویی ،نگهداری و تعمیرات چیلر تراست به صورت کاملا تخصص و حرفه ای در کمترین زمان ارائه میشود.

دلیل انتخاب فدک تهویه برای دریافت خدمات چیلر تراست چیست؟

در نگاه اول ممکن است دریافت خدمات توسط هر شرکت و مجموعه‌ ای کاملا یکسان باشند و خدمات این شرکت‌ ها فرق چندانی نداشته باشند! اما تجربه اثبات کرده است که تفاوت‌ های زیادی میان خدمات مجموعه‌ ها و شرکت‌ های مختلف ارائه خدمات وجود دارد.

از این رو در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فدک تهویه به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات تعمیرات چیلر تراست قصد داریم تا مزایای دریافت خدمات از این مرکز مجاز و رسمی را به شما معرفی کنیم.

  • دارا بودن تمام مجوز های لازم از ارگان های مربوطه
  • ارائه کلیه خدمات در محل بدون جابجایی دستگاه مگر در صورت نیاز
  • استفاده از قطعات اصلی
  • تعمیرات فوری در کمترین زمان ممکن در تهران و کرج
  • تجربه چندین ساله و پرافتخار در زمینه تعمیرات
  • ارائه گارانتی معتبر خدمات ارائه شده
  • خدمات رسانی در سراسر کشور
  • کلیه خدمات به صورت فوق تخصصی انجام میشود
  • دستمزد های معقول و پایین تر نسب به سایر رقبا
  • دارای تکنسین و تعمیرکاران باتجربه و متخصص و سرعت عمل بالا
  • ارائه خدمات در تمام ایام هفته و 24 ساعته
  • اعزام تعمیرکار در تایم و زمان درخواستی شما
  • ارائه فاکتور رسمی و معتبر برای خدمات انجام شده

ما برای رسیدن به جایگاه فعلی خود و تبدیل شدن به نمابندگی مجاز تعمیرات چیلر زحمات بسیاری کشده ایم و این افتخار با تلاش تمام کارکنان فدک تهویه به دست آمده است. با انتخاب ما برای نگهداری ،تعمیرات و نصب و اجرا چیلر تراست دیگر هیچ جای نگرانی نیست. ما خدمات خود را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

بیشتر بخوانید تعمیر چیلر در غرب تهران

 بهترین نمایندگی تخصصی تعمیر چیلر تراست، سرویس در تهران،کرج

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

هزینه تعمیر چیلر تراست

هزینه تعمیرات چیلر تراست Trust به عوامل گوناگونی وابسته است و می‌تواند متغیر باشد. در ادامه، عواملی که ممکن است بر هزینه تعمیرات چیلر تراست تأثیر بگذارند، آورده شده‌اند:

  1. نوع خرابی چیلر:
  • خرابی کوچک با تعمیرات سریع و آسان ممکن است هزینه کمتری داشته باشد، در حالی که خرابی بزرگتر ممکن است به تعویض قطعات یا تعمیرات پیچیده نیاز داشته باشد.
  1. نوع چیلر:
  • انواع مختلف چیلرها به تعمیرات خاص خود نیاز دارند و این می‌تواند بر هزینه تعمیرات تأثیر بگذارد. برای مثال، چیلرهای آب سرد نیازمند نگهداری دقیق‌تری هستند.
  1. قطعات و تجهیزات:
  • هزینه تعمیرات چیلر به قیمت و در دسترس بودن قطعات یدکی و تجهیزات مرتبط نیز بستگی دارد. قطعات خاصی ممکن است سخت یا گران باشند.
  1. تجهیزات جانبی:
  • تجهیزات جانبی مانند سیستم‌های کنترل، سنسورها و تجهیزات اندازه‌گیری نیز در محاسبه هزینه تعمیر تأثیر دارند.
  1. سختی دسترسی به چیلر:
  • دسترسی آسان به چیلر می‌تواند هزینه تعمیر را کاهش دهد، اما اگر دسترسی مشکل‌باشد، نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد.
  1. تجربه و مهارت تکنسین:
  • تجربه و مهارت تکنسین نیز تأثیر دارد. تکنسین با تجربه ممکن است به طور کارآمدتر و سریعتر به مشکلات چیلر پی ببرد.
  1. هزینه‌های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه:
  • نگهداری منظم و تعمیرات پیشگیرانه می‌تواند هزینه‌های تعمیرات اضافی را کاهش دهد.
  1. شرایط محیطی:
  • شرایط محیطی مانند دما و رطوبت نیز می‌توانند بر هزینه تعمیرات چیلر تراست آن تأثیر بگذارند.

به طور کلی، بررسی دقیق تخمین هزینه تعمیرات چیلر نیاز به ارزیابی همه این عوامل دارد.

تعمیرات کمپرسور چیلر تراست

تعمیر کمپرسور چیلر تراست نیازمند روش‌ها و تجربه متخصصانه است. در ادامه، مراحل تعمیرات کمپرسور این ابر خنک کننده را بیشتر بررسی می‌کنیم:

  1. تشخیص مشکل:
  • بررسی علائم خرابی مهم است. صداهای غیرعادی، افت فشار یا حجم هوا می‌توانند نشانگر مشکلات در کمپرسور باشند.
  • استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری مانند فشارسنج، آمپرمتر و ولتمتر برای اندازه‌گیری فشار، جریان و ولتاژ در سیستم.
  1. تعمیر مشکل:
  • در صورت گیر کردن یا ایستادن کمپرسور به علت مشکلات مکانیکی، نیاز به تعویض قطعات خراب یا تعمیر قطعات دارید.
  • اگر کمپرسور گرم شده باشد، این ممکن است ناشی از افت فشار یا مشکلات در سیستم خنک‌کننده باشد.
  1. تعویض یا تعمیر قطعات:
  • در صورت تعمیر قابل انجام مانند تعمیر سرپیستون‌ها یا تعویض روغن، اقدام به اصلاح مشکلات کنید.
  • اگر مشکل جدی‌تر باشد و تعمیر ممکن نباشد، تعویض کمپرسور می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.
  1. تعیین علت مشکل:
  • بررسی دقیق و تشخیص علت دقیق مشکل کمک می‌کند تا اصلاح دائمی مشکلات انجام شود.
  • اجرای یک برنامه نگهداری دوره‌ای می‌تواند از وقوع مشکلات جلوگیری کرده و عمر کمپرسور را افزایش دهد.
  1. مراجعه به تعمیرکاران متخصص:
  • در هر صورت، برای تعمیرات کمپرسور چیلر تراست، به تعمیرکاران متخصص و تجربه‌دار مراجعه کنید.
  • شارژگاز تعمیرات و اسید شویی چیلر تراست به‌ خصوص تعمیرات مربوط به کمپرسور آن نیاز به تخصص دارد.

تعمیر کمپرسور چیلر نیازمند دقت و دانش فنی است. همچنین، استفاده از خدمات نگهداری دوره‌ای می‌تواند در جلوگیری از مشکلات آینده و بهبود عملکرد چیلر موثر باشد.

اهمیت سرویس چیلر تراست

نگهداری منظم چیلر تراست یک جزء حیاتی در حفظ عملکرد بهینه و ایمنی سیستم تهویه مطبوع و خنک‌کننده است. چیلرها، به خصوص چیلرهای تراست، که به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر در این صنعت شناخته می‌شوند، نقش اساسی در خنک‌کنندگی محیط و تأمین سرمایهای مورد نیاز دارند. در ادامه، اهمیت تمیز کردن چیلر تراست را بررسی می‌کنیم:

حفظ عملکرد بهینه: خدمات دوره‌ای به چیلرها کمک می‌کنند تا عملکرد بهینه دستگاه حفظ شود. تنظیمات دقیق، شارژگاز مناسب، و تعمیرات به موقع این امکان را فراهم می‌کنند که چیلر با بهره‌وری بالا و کارایی بهتر عمل نماید.

افزایش عمر مفید: شست وشوی منظم به افزایش عمر مفید چیلر کمک می‌کند. اجرای تعمیرات و نگهداری به موقع باعث کاهش خرابی‌ها و افزایش دوام دستگاه می‌شود.

کاهش هزینه‌ها: اجرای خدمات دوره‌ای و تعمیرات پیشگیرانه به جای تعمیرات اضطراری، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین، چیلرهای بهینه عمل می‌کنند و مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

حفظ کارایی انرژی: چیلرهایی که به صورت منظم خدمات می‌شوند، به بهترین شکل ممکن کار می‌کنند و کارایی انرژی‌ای بهتری دارند. این به معنای کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مرتبط با آن است.

حفظ ایمنی و کیفیت هوا: شست وشوی منظم چیلرها به حفظ کیفیت هوا و ایمنی سیستم‌های تهویه مطبوع کمک می‌کند. چیلرهایی که به درستی عمل نمی‌کنند، ممکن است عوارض بهداشتی ایجاد کنند.

شناسایی و رفع مشکلات: شست وشو دوره‌ای به شناسایی و رفع مشکلات به موقع کمک می‌کند. این اقدامات به جلوگیری از مشکلات جدی‌تر و افت عملکرد کمک می‌کند.

پیشگیری از نشت گاز: خدمات منظم به تشخیص و رفع نشت‌های گاز، که ممکن است خطرناک باشند، کمک می‌کند. این اقدامات به پیشگیری از افت گاز و احتمالات خطرناک مرتبط با آن می‌پردازد.

بدین ترتیب، خدمات تعمیر چیلر تراست نه تنها از عملکرد بهینه و کارایی اقتصادی دستگاه حمایت می‌کند، بلکه به حفظ ایمنی و کیفیت هوا در محیط‌های مختلف نیز کمک می‌کند.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

سرویس چیلر تراست و تعمیرات ان شامل چه مواردی میشود

شست وشوی چیلر تراست Trust می‌تواند به صورت کلی شامل موارد زیر باشد:

  1. بررسی فشار و دمای مکش کمپرسور:
  • اندازه‌گیری و بررسی فشار کمپرسور به منظور اطمینان از عملکرد صحیح و بهینه.
  • اندازه‌گیری دمای مکش کمپرسور برای ارزیابی حالت حرارتی.
  1. بررسی فشار و دمای تخلیه:
  • اندازه‌گیری و بررسی فشار تخلیه کمپرسور برای ایمنی و کارکرد بهینه.
  • اندازه‌گیری دمای تخلیه به منظور ارزیابی وضعیت حرارتی.
  1. بررسی میزان سطح روغن و فشار آن:
  • بررسی میزان روغن کمپرسور و اطمینان از سطح مناسب آن.
  • بررسی فشار روغن و عملکرد درست سیستم روغن‌دهی.
  1. بررسی فشار و دمای ورودی و خروجی سیال یا هوا:
  • اندازه‌گیری و بررسی فشار و دمای سیال (مبرد یا آب) ورودی به چیلر.
  • بررسی فشار و دمای خروجی سیال برای اطمینان از عملکرد مناسب.
  1. بررسی دمای خروجی و ورودی کندانسور:
  • اندازه‌گیری دمای خروجی و ورودی کندانسور برای ارزیابی تبادل حرارت بهینه.
  1. بررسی وضعیت و حالت عایق‌ها:
  • بررسی وضعیت عایق‌ها و اطمینان از عدم وجود خرابی یا آسیب.
  1. بررسی میزان جریان موتور فن:
  • اندازه‌گیری جریان موتور فن‌ها برای ارزیابی عملکرد و کارایی آنها.
  1. بررسی لرزش و بروز صدای ناهنجار در چیلر:
  • بررسی لرزش‌ها و شناسایی هر نوع صدای ناهنجار که ممکن است نشانگر مشکلات باشد.
  1. بررسی حالت صحیح سیم‌پیچ کندانسور:
  • بررسی حالت و اتصال سیم‌پیچ کندانسور و اطمینان از عدم وجود خرابی یا قطعی.
  1. بررسی شیرهای انبساط:
  • بررسی و اطمینان از صحت عملکرد شیرهای انبساط برای کنترل فشار و دما.
  1. بررسی فنرهای شیر، بررسی عدم ایجاد رسوب:
  • بررسی فنرهای شیرها و جلوگیری از ایجاد رسوبات که ممکن است به کاهش کارایی منجر شود.

بهترین زمان برای سرویس چیلر تراست

زمان مناسب برای سرویس چیلر تراست به عوامل متعددی بستگی دارد و بر اساس شرایط مختلف ممکن است متغیر باشد. با این حال، برخی از تولیدکنندگان چیلرها و ارائه‌دهندگان خدمات تعمیرات و نگهداری، توصیه‌هایی برای زمان خدمات ارائه می‌دهند که می‌تواند به عنوان یک راهنمای کلی مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً، توصیه می‌شود:

  1. سرویس دوره‌ای سالیانه:
  • برخی تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که یک بار در سال یک شست وشوی  کامل و دوره‌ای بر روی چیلر انجام شود.
  • این سرویس می‌تواند شامل تعویض فیلترها، بررسی کلی قطعات، تنظیمات، و تعمیرات کوچک باشد.
  1. سرویس فصلی:
  • در مواردی که چیلر به صورت فصلی (مثلاً در فصل‌های تابستانی یا زمستانی) استفاده می‌شود، سرویس‌های فصلی با توجه به نیازهای خاص هر فصل انجام می‌شود.
  • این سرویس‌ها به تنظیمات و نیازهای خاص فصلی دستگاه متناسب با شرایط هوا و بار حرارتی اضافه می‌شود.
  1. سرویس در صورت نیاز:
  • اگر چیلر در شرایط محیطی خاصی استفاده می‌شود یا در مواقع خاصی تغییرات زیادی را تجربه می‌کند، سرویس و تعمیرات در صورت نیاز می‌تواند به میزان بیشتری صورت گیرد.
  • به عنوان مثال، در صورت کار در شرایط داغ یا آلودگی بالا، نیاز به سرویس بیشتری ممکن است پیش بیاید.

این توصیه‌ها به عنوان یک راهنمای کلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای هر چیلر و شرایط خاص ممکن است نیاز به تنظیمات متفاوت داشته باشد.

شارژگاز چیلر تراست یکی از مهمترین عملیات هنگام تعمیر است

شارژگاز در چیلرهای تراست یک فرآیند حیاتی است که تأثیر مستقیم بر عملکرد دستگاه دارد. در اینجا چند نکته مهم در مورد شارژ گاز چیلر تراست آورده شده است:

  1. نیاز به تعمیرات:
  • قبل از شارژ گاز، نیاز به تعمیرات و یافتن نقاط نشت و رفع مشکلات در سیستم چیلر وجود دارد. این اقدام ضروری است تا از ادامه نشت گاز جلوگیری شود.
  1. مقدار شارژ مناسب:
  • مقدار گاز باید با دقت و به تطابق با مشخصات تولیدکننده چیلر تنظیم شود. افزایش یا کاهش ناپذیر مقدار گاز ممکن است عملکرد ناپایدار و کاهش کارایی دستگاه را به دنبال داشته باشد.
  1. نوع گاز:
  • استفاده از نوع صحیح گاز خنک‌کننده بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل شود که گاز مورد استفاده با مشخصات چیلر سازگار است.
  1. تنظیمات دما:
  • در هنگام شارژ گاز، تنظیمات دما و فشار سیستم نیز باید با دقت تنظیم شوند تا عملکرد بهینه را فراهم کنند.
  1. استفاده از تخصصی‌ترین تکنسین‌ها:
  • شارژ گاز بهتر است توسط تکنسین‌های تخصصی و ماهر در زمینه چیلرهای تراست انجام شود. تجربه و دانش این تکنسین‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
  1. بررسی دوره‌ای:
  • بررسی دوره‌ای شارژ گاز به همراه شست وشو های دوره‌ای دستگاه، از بهینه بودن چیلر اطمینان حاصل کنید. این اقدامات به جلوگیری از مشکلات آتی و بهبود عملکرد دستگاه کمک می‌کنند.

توصیه می‌شود که این فرآیند توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود تا بهینه‌ترین نتیجه حاصل شود. برای دریافت شارژگاز و نشت یابی چیلر تراست و انجام تعمیرات، مشاوره با تکنسین‌های متخصص شرکت‌های تعمیرات و نگهداری چیلر توصیه می‌شود.

رفع نشتی در چیلر تراست

رفع نشتی چیلر تراست ممکن است نیاز به رویکردهای خاصی داشته باشد. در صورتی که با چیلر تراست مشکلی دارید و مشکل به نشت مرتبط است، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بررسی لوله‌ها و اتصالات:
  • لوله‌ها و اتصالات چیلر را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ نشت یا خرابی در لوله‌ها و اتصالات وجود ندارد.
  1. استفاده از نشانگان رنگی:
  • اگر ممکن است نشت در لوله‌ها یا اتصالات باشد، از نشانگان رنگی استفاده کنید. این نشانگان به صورت رنگ‌های خاص (مانند قرمز یا زرد) شناخته می‌شوند و کمک می‌کنند تا نشت را به راحتی مشاهده کرد.
  1. استفاده از مایع تشخیص نشت:
  • از مایعات تشخیص نشت استفاده کنید که به عنوان نمایانگر نشت برای سیستم‌های خنک‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مایعات کمک می‌کنند تا نقاط نشت را شناسایی کنید.
  1. بررسی کامل تجهیزات:
  • تمامی قسمت‌ها و تجهیزات چیلر از جمله کمپرسور، مبدل حرارتی، و سایر اجزا را بررسی کنید تا از عدم وجود نشت اطمینان حاصل کنید.
  1. بررسی شیرهای گازی:
  • شیرهای گازی و اتصالات مربوط به خطوط گاز را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ نشتی از آنها رخ نداده است.
  1. استفاده از تجهیزات الکترونیکی نشت یابی:
  • از تجهیزات الکترونیکی نشت یابی استفاده کنید که جریان گازها را بررسی کرده و هر نشتی را شناسایی می‌کنند.
  1. بررسی مبدل حرارتی:
  • مبدل حرارتی چیلر را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که در این قسمت هیچ نشتی اتفاق نیفتاده است.
  1. تماس با تعمیرکار متخصص:
  • در صورتی که نتوانستید نشت را پیدا کنید یا به تخصص فنی بیشتری نیاز دارید، با تعمیرکار متخصص یا نمایندگی تراست تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که برخی از این گام‌ها نیاز به دقت و تخصص بالایی دارند. در صورت عدم اطمینان، بهتر است به کمک تعمیرکاران تخصصی و نمایندگی‌ تعمیرات چیلر تراست مانند فدک تهویه مراجعه کنید.

به این مقاله ارشمند سری بزنید نصب و اجرا چیلر

 ارور چیلر

علائم کمبود شارژگاز چیلر تراست

علائم کمبود شارژ گاز چیلر تراست ممکن است به شکل‌ها و تجربیات مختلف نشان داده شوند. برخی از شایع‌ترین علائم کمبود شارژگاز در چیلر تراست عبارتند از:

  1. برف زدن قسمت‌های خارجی:
  • برف زدن یا یخ‌زدگی در قسمت‌های خارجی چیلر، از جمله لوله‌ها یا پنل‌های داخلی، ممکن است نشانگر کمبود شارژگاز باشد.
  1. کارکرد مداوم کمپرسور:
  • اگر کمپرسور به طور پیوسته و مداوم کار می‌کند، این ممکن است به علت کمبود گاز باشد، زیرا چیلر برای خنک کردن به مقدار کافی گاز ندارد.
  1. عملکرد ضعیف یا گرمای باد:
  • سیستم به طور کامل گرم نمی‌شود یا گرمای بادی که توسط چیلر تولید می‌شود، کافی نیست؛ این نشانگر مشکل در انتقال حرارت به واحد‌های داخلی است.
  1. کاهش دمای لوله‌های کمپرسور:
  • اگر دمای لوله‌های کمپرسور به شدت کاهش یابد، این ممکن است نشان‌دهنده کمبود گاز باشد.
  1. آمپر دستگاه کاهش یابد:
  • افت ناگهانی در جریان الکتریکی چیلر نسبت به حالت عادی، نشانگر کمبود گاز و افت کارایی است.
  1. نشت گاز:
  • حضور گرد و خاک یا روغن در نقاط نشت، نشانگر نقاط محل نشت گاز و کمبود شارژ می‌باشد.
  1. کاهش فشار سیستم:
  • کاهش فشار قسمت مکش سیستم نیز از علائم کمبود شارژگاز می‌باشد.
  1. صداهای ناهنجار از کمپرسور:
  • وجود صداهای ناهنجار از کمپرسور، ممکن است به عنوان نتیجه‌ای از افت فشار گاز باشد.

در هر صورت، در صورت مشاهده هر یک از این علائم، توصیه می‌شود تا به تعمیرکار یا تکنسین متخصص مراجعه و چک‌اپ انجام شود تا علت دقیق مشکل تشخیص داده شود و تعمیرات لازم انجام گیرد.

اسیدشویی چیلر تراست

استفاده از روش اسید شویی در شست و شوی چیلر تراست Trust جهت تمیزکاری و حذف رسوبات و رسوبات آلاینده می‌تواند بهبود تبادل حرارت، افزایش عملکرد چیلر، و بهینه‌سازی مصرف انرژی را فراهم آورد. در این راستا، برخی نکات مهم در خصوص اسیدشویی چیلر تراست به شرح زیر می‌باشد:

  1. انتخاب نوع اسید:
  • انتخاب نوع صحیح اسید (مانند اسید نیتریک یا اسید استیک) بسیار حائز اهمیت است. این انتخاب باید با توجه به نوع رسوبات و شرایط خاص چیلر صورت گیرد.
  1. مقدار و غلظت اسید:
  • مقدار و غلظت اسید باید با دقت محاسبه شود تا از آسیب به قطعات چیلر جلوگیری شود. استفاده از غلظت اسید بیش از حد ممکن، ممکن است به تجهیزات آسیب برساند.
  1. تجهیزات حفاظتی:
  • هنگام اجرای اسید شویی، تجهیزات حفاظتی مانند لباس‌های حفاظتی، عینک حفاظتی، و دستکش‌های اسیدی باید به کار گرفته شوند تا ایمنی اپراتوران تضمین شود.
  1. تخلیه و دفع اسید:
  • تخلیه صحیح اسید و دفع به شیوه مطمئن و مطابق با مقررات محلی ضروری است تا از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.
  1. زمان اسیدشویی:
  • زمان اجرای عملیات اسیدشویی باید با دقت محاسبه شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. استفاده از زمان بیش از حد ممکن، ممکن است باعث آسیب به سطوح داخلی چیلر شود.
  1. تست پس از اسیدشویی:
  • اجرای تست‌های لازم پس از انجام عملیات اسیدشویی ضروری است تا اطمینان حاصل شود که تمیزکاری به صورت صحیح انجام شده و اسید به‌طور کامل از دستگاه خارج شده است.
  1. استفاده از خدمات مجاز و متخصص:
  • بهتر است این عملیات توسط مراکز مجاز و تخصصی مانند “فدک تهویه” انجام شود، تا از صحت و ایمنی این عملیات اطمینان حاصل گردد.

انواع اسید شویی برای چیلر تراست trust

  1. اسید نیتریک:
  • استفاده از اسید نیتریک به عنوان یکی از انواع اسیدهای شیمیایی در اسید شویی چیلر تراست معمولاً برای حذف زنگ‌زدگی و رسوبات از قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  1. اسید استیک:
  • این اسید به عنوان یک گزینه دیگر در اسید شویی چیلر تراست  مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسید استیک نیز به خوبی برای حذف رسوبات و رسوبات آلاینده از قطعات متحرک و غیرفلزی مناسب است.
  1. اسید فسفوریک:
  • این نوع اسید برای شستشو و حذف رسوبات معدنی و آهن از چیلر تراست که به عنوان یک تصفیه‌کننده کاربرد دارد، مفید است.

نکات مهم:

  • استفاده از اسیدهای شیمیایی نیاز به دقت و آگاهی دارد. اجرای این فرآیند توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات حفاظتی ضروری است.
  • همچنین، پس از اسیدشویی، تست‌ها و بررسی‌های لازم برای اطمینان از صحت و سلامت دستگاه انجام شود.

برای شست و شو و اسید شویی چیلرتان ، بهتر است از خدمات یک مرکز مجاز و متخصص تعمیر چیلر تراست دارای مجوز مانند “فدک تهویه” استفاده شود تا عملیات بهینه و بدون مشکلات انجام گیرد



:: برچسب‌ها: تعمیر چیلر , سرویس چیلر , ارور چیلر , تعمیر چیلر تراست ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

تعمیر چیلر گری فوق تخصصی در نمایندگی تهران و کرج با بهترین کیفیت و قیمت توسط متخصص ترین تعمیرکاران با ضمانت خدمات انجام شده فوری در کمترین زمان با فدک تهویه

گری یکی از پیشروان در زمینه تجهیزات پیشرفته برای سیستم‌های تهویه مطبوع و سرمایش محیط است و چیلرهای این شرکت به عنوان تجهیزات حساس و پیچیده شناخته می‌شوند. تعمیر و نگهداری این نوع چیلرها نیازمند تخصص و دانش فنی خاصی است. این چیلرها با کیفیت بالا و هزینه زیادی ساخته می‌شوند، و هر گونه خرابی در آنها ممکن است باعث توقف فعالیت‌های حیاتی و هزینه‌های قابل توجهی شود.

برای حفظ کارایی و بهره‌وری بهتر چیلرهای گری، انجام تعمیرات دوره‌ای و ارائه سرویس منظم از اهمیت بسیاری برخوردار است. تخصص‌ داران با تجربه در زمینه تعمیر چیلر گری مسئول این وظیفه‌ها باید باشند. استفاده از قطعات اصلی و رعایت استانداردهای تولیدکننده نیز در انجام تعمیرات این چیلرها بسیار حائز اهمیت است.

به همین دلیل، مدیران و مسئولان ساختمان‌ها یا کارخانه‌ها باید به اهمیت نگهداری، سرویس روتین، شارژ گاز، اسیدشویی، و تعمیرات چیلرهای گری خود توجه خاصی داشته باشند. این اقدامات به حفظ عملکرد بهینه و پایداری سیستم‌های خنک کننده کمک کرده و هزینه‌های ناشی از توقفات ناگهانی و تعمیرات بزرگ را به حداقل ممکن برسانند.

ارائه کلیه خدمات انواع چیلر گری به صورت فوری در سراسر کشور به ویژه تهران و کرج و حومه

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

Table of Contents

معرفی برند گری

برند گری، یک شرکت چینی است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۱ آغاز کرده و به عنوان یک شرکت بین‌المللی در زمینه تهویه مطبوع شناخته می‌شود. این شرکت تا کنون سه برند معروف بین‌المللی به نام‌های KINGHOME، GREE و TOSOT را به بازار عرضه کرده است. تنوع محصولات شرکت گری شامل انواع سیستم‌های تهویه مطبوع، لوازم خانگی، سیستم تهویه مطبوع مرکزی، فریزر، یخچال، تلفن‌های هوشمند، آب گرمکن‌های تهویه و دیگر محصولات است.

شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۵، برند گری توانسته است رتبه اول را در صنعت لوازم خانگی و رتبه ۳۸۵ در لیست فوربس جهانی ۲۰۰۰ به دست آورد. این موفقیت به عنوان یک نمونه برجسته از اعتبار و شهرت این برند در صنعت لوازم خانگی نمی‌پذیرفته شود.

شرکت گری به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری سالم را به عنوان هدف تجاری خود مطرح کرده و از نگرش نوآورانه به توسعه خود افتخار می‌کند. این شرکت همواره به شکل مستقل عمل کرده و از ایده‌های تکنولوژی در تولید لوازم خانگی استقبال می‌کند. با توجه به اهداف و عملکرد برجسته برند گری، این برند به عنوان یکی از نام‌های بسیار معتبر، مشهور و قابل اعتماد در دنیای لوازم خانگی شناخته می‌شود.

معرفی چیلر گری و نحوه عملکرد ان

چیلرهای شرکت گری به عنوان یک راهکار کارآمد برای سرمایش و گرمایش محیط‌های مختلف شناخته می‌شوند. این دستگاه‌ها نسبت به کولرهای گازی و سیستم‌های اسپلیت دارای مزایای بیشتری هستند و به عنوان یک گزینه اقتصادی و مقرون به صرفه برای سرمایش و گرمایش محیط‌های متنوع محسوب می‌شوند.

روش عملکرد چیلرهای شرکت گری مرتبط با لوله‌کشی ساختمان است. در این سیستم، آب گرم یا سرد شده به وسیله پمپ‌های خاص در داخل چیلر گری تولید و سپس از طریق لوله‌کشی ساختمان به انحصار افقی و عمودی در فضاهای مختلف توزیع می‌شود. این لوله‌کشی به عنوان وسیله اصلی انتقال حرارت به کار می‌رود. در نهایت، کویل‌هایی که در داخل چیلر تعبیه شده‌اند، برای آزادسازی دما به کار گرفته می‌شوند.

با استفاده از این فناوری، چیلرهای گری توانایی ارائه سیستم دو کاره را در فصول مختلف سال ارائه می‌دهند و به عنوان یک گزینه هوشمند و اقتصادی برای سرمایش و گرمایش محیط‌های متنوع را فراهم می‌کنند.

تعمیر چیلر و اهمیت آن

تعمیرات چیلر کریر یک فرآیند اساسی در حفظ عملکرد بهینه سیستم‌های تهویه مطبوع و خنک‌کننده است. چیلرها، دستگاه‌های حیاتی در ساختمان‌ها، صنایع و تجهیزات صنعتی هستند که برای خنک‌کردن هوا یا مایعات استفاده می‌شوند. هرگونه نقص یا عدم عملکرد صحیح در چیلر می‌تواند منجر به مشکلات جدی در کیفیت هوا یا راندمان سیستم‌ها شود.

تعمیر چیلر شامل ارزیابی و تشخیص عیوب، تعمیر و تعویض قطعات معیوب، تعادل و تنظیم فشار و دما، و انجام تست‌های کارکردی برای اطمینان از عملکرد صحیح و پایدار سیستم می‌شود. این فرآیند نیازمند تجربه و دانش فنی کافی است تا به صورت موثر و کارآمد انجام شود و از این رو، اعتماد به تکنسین‌های ماهر و متخصص در این زمینه بسیار حیاتی است.

تعمیر چیلر گری تراکمی تهویه مطبوع تخصصی و فوری

تجهیزات تهویه مطبوع از چیلرها در ساختمان‌های تجاری، اداری، درمانی و سایر فضاهای مسکونی به منظور خنک کردن استفاده می‌شود. در این حوزه، یکی از نام‌آورترین تولیدکنندگان چیلرها شرکت گری محسوب می‌شود. چیلر تهویه مطبوع گری از نوع تراکمی بوده و به یک کمپرسور سیلندر پیستونی مجهز است.

در ایران، از این چیلرها که توسط شرکت اتمسفر مونتاژ شده‌اند، به عنوان چیلر خانگی استفاده می‌شود. تعمیر چیلر خانگی گری نیاز به تخصص و دقت دارد، به ویژه در مراحل تعمیرات کمپرسور دستگاه و انجام شستشو برج خنک‌ کننده و کندانسور که جزو اقدامات حیاتی این فناوری است.

فدک تهویه به عنوان یکی از تخصصی‌ترین مراکز مجاز ، در تهران، کرج و دیگر کلانشهرها فعالیت می‌کند و خدماتی نظیر شارژ گاز، اسیدشویی، نگهداری و تعمیرات چیلر گری را با دقت و تخصص ارائه می‌دهد.

تعمیر چیلر صنعتی گری با بهترین کیفیت و قیمت

تعمیرات چیلر صنعتی گری، که در خطوط تولید به کار می‌رود، یک وظیفه با اهمیت و حائز اهمیت است. بهره‌برداری صحیح و مدیریت کارآمد این نوع چیلرها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در صورتی که این بهره‌برداری با رعایت اصول و استانداردهای لازم اجرا نشود، ممکن است عیب‌ها و نقصان در عملکرد چیلر گری صنعتی رخ دهد.

برای حفظ و بهره‌مندی بهتر، برنامه دوره‌ای نگهداری و تعمیرچیلر گری صنعتی باید به صورت دقیق و برنامه‌ریزی شده توسط اپراتوران اجرا گردد. این برنامه‌ریزی شامل اقداماتی همچون عیب‌یابی دقیق، تأمین به موقع متریال مصرفی و اجرای بهینه پروژه تعمیرات دستگاه گری صنعتی می‌شود. این اقدامات، از ورود خلل به خطوط تولید جلوگیری کرده و بهره‌وری سیستم چیلر در سطح صنعتی را به حداکثر می‌رساند.

فدک تهویه با تخصص بالا، به عنوان مرکز مجاز تعمیرات، شارژگاز، نگهداری و اسیدشویی چیلر گری در تهران، کرج و سایر کلانشهرها، خدمات حرفه‌ای خود را با دقت و کیفیت ارائه می‌دهد.

 

تعمیر چیلر آب خنک گری فوق تخصصی

تعمیرات چیلر آب خنک گری یک فرآیند پیچیده است که به دقت و تخصص نیاز دارد. چیلرهای آب خنک، که در گذشته و همچنین در حال حاضر در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیاز به برنامه‌ریزی دقیق برای نگهداری و تعمیرات دارند.

در این نوع چیلرها که از کندانسور آبی استفاده می‌کنند، وجود برج خنک‌کننده امری ضروری می‌سازد. این برج خنک‌کننده با دارا بودن شیرالات، پمپ‌ها و لوله‌کشی‌های خاص، نقش اساسی در عملکرد چیلر ایفا می‌کند. در فرآیند تعمیرات چیلر آبی گری، ابتدا به برج خنک‌کننده پرداخته می‌شود و سپس به کندانسور چیلر می‌رود. در مراحل بعدی، کمپرسور و تابلو برق و کنترلر نیز بررسی و تعمیر می‌شوند.

چیلر آب خنک گری معمولاً در اندازه‌های مختلف تولید می‌شوند و از انواع مختلف مبرد مانند R-410A، R-513A یا R-134a استفاده می‌کنند. سرویس و تعمیرات دستگاه گری آب خنک با تجربه و گوش به نیازهای مشتریان آغاز می‌شود. شنیدن الگوهای رفتار چیلر از سوی مشتریان، به ما کمک می‌کند تا بهترین برنامه تعمیر و سرویس را ارائه دهیم و با کمترین هزینه عملکرد کارخانه را به حالت ایده‌آل بازیابی کنیم.

در انتخاب تعمیرکار یا سرویس‌دهنده برای چیلر گری آب خنک، اهمیت دارد به تخصص و تجربه افراد اعتماد کنید تا کار به درستی انجام گیرد. هدف اصلی ما ارائه خدمات تعمیرات و نگهداری چیلر گری با بهترین کیفیت و کارایی است.

تعمیر چیلر هوا خنک گری

تعمیرات چیلر هوا خنک گری یک فرآیند حیاتی است که نیاز به تخصص و دانش فنی دارد. چیلرهای هوا خنک به دو نوع کندانسور هوایی و آبی تقسیم می‌شوند و با توجه به محدودیت منابع آب و اهمیت حذف متعلقات اضافی، چیلرهای هوا خنک امروزه بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ زیرا این نوع چیلرها به عنوان گزینه اقتصادی‌تر و موثرتر به نظر می‌آیند.

تعمیرات چیلرهای هوا خنک گری نیازمند شناخت دقیق ویژگی‌های این تجهیزات می‌باشد. این چیلرها با استفاده از تکنولوژی بالا و استانداردهای کیفیت بالا تولید می‌شوند و بنابراین برای تعمیر آنها به دست تکنسین متخصص و با تجربه نیاز است.

چیلرهای هوا خنک گری معمولاً در اندازه‌های 15 تن تا 500 تن تولید می‌شوند و از انواع مختلف کمپرسورها نظیر اسکرال استفاده می‌کنند. در زمینه اسیدشویی، سرویس و تعمیر چیلرهای هوا خنک، تشخیص دقیق و شناخت الگوهای رفتاری این تجهیزات مهم می‌باشد. این اطلاعات به ما کمک می‌کنند تا برنامه بهینه برای تعمیر و بازیابی عملکرد چیلرها ارائه دهیم و هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.

در نهایت، تعمیر چیلر گری هوا خنک نیازمند تعامل با مشتریان و گوش به نیازهای آنها است. ما با تلاش برای بازیابی بهینه عملکرد چیلرها و ارائه خدمات با کیفیت، به شما بهترین تجربه تعمیر فنی را ارائه می‌دهیم. برای اطلاعات بیشتر یا تعیین نیازهای خاص چیلر خود، با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید تعمیر فن کویل

 

تعمیر چیلر تراکمی گری فوری با ضمانت خدمات در تهران و کرج

تعمیرات چیلر تراکمی گری یک مرحله حیاتی است که نیازمند رعایت مراحل تخصصی می‌باشد. برخی از موارد کلیدی برای نگهداری و تعمیر چیلرهای تراکمی گری به شرح زیر می‌باشد:

  1. کویل‌های کندانسور: بازرسی و تمیز کردن کویل‌های کندانسور چیلر گری بسیار اهمیت دارد. این کویل‌ها نقش مهمی در انتقال حرارت دارند و هرگونه آلودگی، زباله یا کثیفی ممکن است به کاهش عملکرد چیلر منجر شود. تمیزی و حذف زباله‌ها به‌وسیله تخصصی‌ترین ابزارها باید به‌صورت دوره‌ای انجام شود.
  2. شارژ مبرد: حفظ میزان مناسب شارژ مبرد در چیلر بسیار حائز اهمیت است. شارژ ناکافی یا زیادی ممکن است به راندمان کمتر و یا خرابی‌های جدی منجر شود. بنابراین، شارژ مبرد باید به‌صورت دقیق تنظیم شده و در صورت نیاز بازبینی و تعدیل شود.
  3. آب کندانسور: در چیلرهای خنک‌کننده با آب، سیستم آب کندانسور و برج‌های خنک‌کننده نیازمند نگهداری دقیق است. حفظ جریان آب در سیستم و پاک‌سازی از آلودگی‌ها مانع از افت عملکرد و خرابی می‌شود. تعمیرات دوره‌ای و پیگیری منظم این سیستم‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به اهمیت این موارد، تیم تخصصی تعمیرات و نگهداری چیلرهای گری در فدک تهویه با ارائه خدمات با کیفیت و استفاده از تجهیزات حرفه‌ای، می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه شما کمک کند. انجام بازرسی‌های دوره‌ای و اقدامات نگهداری منظم می‌تواند هزینه‌های تعمیرات جدی را به حداقل برساند و عمر مفید چیلر را افزایش دهد.

مشکلات متداول چیلر گری به شرح زیر هستند

چیلرهای گری اغلب از تکنولوژی پیشرفته‌ای بهره می‌برند، اما به دلیل عوامل مختلف، ممکن است با مشکلات مواجه شوند. در زیر، به برخی از مشکلات متداول که ممکن است در چیلرهای گری به وجود آیند، اشاره شده است:

  1. نشت یا کاهش مبرد: نشت یا کاهش مبرد می‌تواند از نقاط اتصالات یا سیستم لوله‌کشی ناشی شود، که موجب کاهش عملکرد چیلر می‌شود.
  2. مشکلات کمپرسور: کمپرسور به عنوان قلب چیلر عمل می‌کند و مشکلات در آن ممکن است به دلیل سوء استفاده، سایش یا مشکلات الکتریکی رخ دهد.
  3. مشکلات در کنترل الکترونیکی: سیستم کنترل الکترونیکی نقش مهمی در عملکرد چیلر دارد و مشکلات در سنسورها یا مدارهای الکترونیکی می‌تواند عملکرد غیرمنظم را ایجاد کند.
  4. مشکلات در سیستم خنک‌کننده: مشکلات در برج خنک‌کننده یا بخش‌های دیگر سیستم خنک‌کننده ممکن است منجر به افزایش دما در چیلر شوند.
  5. سوء استفاده یا تنظیمات نادرست: استفاده نادرست یا تنظیمات نادرست می‌تواند به مشکلات عملکردی منجر شود.
  6. کثیفی و آلودگی: تجمع گرد و غبار، رسوبات و کثیفی در سیستم چیلر ممکن است به دلیل عدم نظافت منظم یا مشکلات فیلترها به وجود آید.

بهتر است هرگونه مشکلی که در چیلر گری شما به وجود می‌آید، توسط تعمیرکاران متخصص و ماهر بررسی شود. انجام بازرسی‌های دوره‌ای و نگهداری منظم می‌تواند به بهبود عملکرد چیلر کمک کرده و هزینه‌های تعمیرات جدی را کاهش دهد.

 

علائم خراب بودن چیلر گری

علائم خراب بودن چیلر گری ممکن است بسیار متنوع باشند و نشان‌دهنده مشکلات مختلف در این تجهیزات باشند. در زیر، علائم خرابی چیلر گری را توضیح داده‌ایم:

  1. افزایش دما:
  • افزایش دمای خروجی چیلر ممکن است به کاهش توانایی آن در خنک‌کنندگی اشاره کند.
  1. صداهای غیرعادی:
  • شنیدن صداهای نادرست یا لرزش‌های غیرمعمول ممکن است نشانگر مشکلات در بخش‌های مختلف چیلر باشد.
  1. نشت آب یا مبرد:
  • نشت آب یا مبرد از لوله‌ها یا قطعات مختلف چیلر نشان‌دهنده مشکلات است.
  1. کاهش جریان هوا:
  • کاهش جریان هوا ممکن است به دلیل مسدود شدن فیلترها یا مشکلات در سیستم خنک‌کننده باشد.
  1. اختلال در کنترل الکترونیکی:
  • نمایشگرها یا سیستم کنترل الکترونیکی ممکن است مشکلات در تنظیمات یا عملکرد چیلر را نشان دهند.
  1. کاهش بهره‌وری:
  • کاهش بهره‌وری چیلر ممکن است در مصرف انرژی بالا و هزینه‌های افزایش یافته نشان‌دهنده مشکلات باشد.
  1. آلودگی یا کثیفی:
  • کثیفی و آلودگی در قسمت‌های مختلف چیلر نشانگر نقص در نظافت و نگهداری صحیح باشند.
  1. نقص در گاز مبرد:
  • کمبود یا نقص در گاز مبرد ممکن است به مشکلات در سیستم خنک‌کننده اشاره کند.

هر یک از این علائم نیاز به بررسی و تعمیر توسط تکنسین متخصص را دارند. در صورت مشاهده هرکدام از این علائم، توصیه می‌شود به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید فدک تهویه میتواند برای شما بهترین گزینه باشد.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

در انتخاب تعمیرکار چیلر گری دقت کنید

انتخاب تعمیرکار چیلر گری نقش بسیار زیادی در رفع عیب دستگاه شما دارد چرا که تجربه به ما ثابت کرده است که کمک گرفتن از افراد کار نابلد به علت نداشتم علم تعمیرات دستگاه نه تنها عیب دستگاه شما را برطرف نمیکنند بلکه گاهی باعث ایجاد خسارات شدیدتر با هزینه های بیشتر میشود.گاهی ممکن است به جای قطعات اصل از فیک ان ها برای شما استفاده کنند و هزینه های اضافی تر برای خودشان دریافت کنند.

به همین علت به شما توصیه می کنیم از مراکز مجاز و رسمی درخواست تعمیرکار چیلر گری را بدهید. فدک تهویه یکی از باسابقه ترین مرکز مجاز نمایندگی تعمیر چیلر گری در سراسر کشور می باشد.

معرفی بزرگترین و مجهز ترین مرکز تعمیر چیلر و مینی چیلر گری در سراسر کشور

فدک تهویه به عنوان یک مرکز رسمی و دارای مجوز در زمینه تعمیرات چیلر گری با داشتن سالها تجربه علمی و عملی صراحتا می توان گفت بهترین مرکز نمایندگی تعمیرات دستگاه گری در این زمینه بوده و با داشتن بیش از ۵۰ سرویسکار و تعمیرکار با تجربه و دوره دیده در سراسر کشور به ویژه تمام مناطق تهران و کرج و کلانشهرها را تحت پوشش خود قرار داده ایم.

در این مرکز کلیه خدمات مربوط به شارژگاز ،اسید شویی ،نگهداری و تعمیرات چیلر گری به صورت کاملا تخصص و حرفه ای در کمترین زمان ارائه میشود.

شماره تلفن نمایندگی تعمیرات چیلر گری در تهران و کرج چند است؟

شما برای سرویس و تعمیر چیلر گری باید با نمایندگی به شماره تلفن 22385967 – 021 یا 66583708 – 021 تماس بگیرید و گزارش خدمات خود را به ما اعلام کنید. ما در کمترین زمان ممکن متخصص ترین تعمیرکار را برای شما اعزام میکنیم.

به این لینک ارزشمند سر بزنید تعمیر چیلر در کرج

 

دلیل انتخاب فدک تهویه برای دریافت خدمات چیلر گری در تهران و کرج چیست؟

در نگاه اول ممکن است دریافت خدمات توسط هر شرکت و مجموعه‌ ای کاملا یکسان باشند و خدمات این شرکت‌ ها فرق چندانی نداشته باشند! اما تجربه اثبات کرده است که تفاوت‌ های زیادی میان خدمات مجموعه‌ ها و شرکت‌ های مختلف ارائه خدمات وجود دارد.

از این رو در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فدک تهویه به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات تعمیرات دستگاه گری قصد داریم تا مزایای دریافت خدمات از این مرکز مجاز و رسمی را به شما معرفی کنیم.

  • دارا بودن تمام مجوز های لازم از ارگان های مربوطه
  • ارائه کلیه خدمات در محل بدون جابجایی دستگاه مگر در صورت نیاز
  • استفاده از قطعات اصلی
  • تعمیرات فوری در کمترین زمان ممکن در تهران و کرج
  • تجربه چندین ساله و پرافتخار در زمینه تعمیرات
  • ارائه گارانتی معتبر خدمات ارائه شده
  • خدمات رسانی در سراسر کشور
  • کلیه خدمات به صورت فوق تخصصی انجام میشود
  • دستمزد های معقول و پایین تر نسب به سایر رقبا
  • دارای تکنسین و تعمیرکاران باتجربه و متخصص و سرعت عمل بالا
  • ارائه خدمات در تمام ایام هفته و 24 ساعته
  • اعزام تعمیرکار در تایم و زمان درخواستی شما
  • ارائه فاکتور رسمی و معتبر برای خدمات انجام شده

ما برای رسیدن به جایگاه فعلی خود و تبدیل شدن به نمابندگی مجاز تعمیر چیلر زحمات بسیاری کشده ایم و این افتخار با تلاش تمام کارکنان فدک تهویه به دست آمده است. با انتخاب ما برای نگهداری ،تعمیرات و نصب و اجرا چیلر گری دیگر هیچ جای نگرانی نیست. ما خدمات خود را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

هزینه تعمیر چیلر گری چقدر است

هزینه تعمیرات دستگاه گری به عوامل گوناگونی وابسته است و می‌تواند متغیر باشد. در ادامه، عواملی که ممکن است بر قیمت تعمیر چیلر گری تأثیر بگذارند، آورده شده‌اند:

  1. نوع خرابی چیلر:
  • خرابی کوچک با تعمیرات سریع و آسان ممکن است هزینه کمتری داشته باشد، در حالی که خرابی بزرگتر ممکن است به تعویض قطعات یا تعمیرات پیچیده نیاز داشته باشد.
  1. نوع چیلر:
  • انواع مختلف چیلرها به تعمیرات خاص خود نیاز دارند و این می‌تواند بر هزینه تعمیرات تأثیر بگذارد. برای مثال، چیلرهای آب سرد نیازمند نگهداری دقیق‌تری هستند.
  1. قطعات و تجهیزات:
  • هزینه تعمیر چیلر به قیمت و در دسترس بودن قطعات یدکی و تجهیزات مرتبط نیز بستگی دارد. قطعات خاصی ممکن است سخت یا گران باشند.
  1. تجهیزات جانبی:
  • تجهیزات جانبی مانند سیستم‌های کنترل، سنسورها و تجهیزات اندازه‌گیری نیز در محاسبه هزینه تعمیر تأثیر دارند.
  1. سختی دسترسی به چیلر:
  • دسترسی آسان به چیلر می‌تواند هزینه تعمیر را کاهش دهد، اما اگر دسترسی مشکل‌باشد، نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد.
  1. تجربه و مهارت تکنسین:
  • تجربه و مهارت تکنسین نیز تأثیر دارد. تکنسین با تجربه ممکن است به طور کارآمدتر و سریعتر به مشکلات چیلر پی ببرد.
  1. هزینه‌های نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه:
  • نگهداری منظم و تعمیرات پیشگیرانه می‌تواند هزینه‌های تعمیرات اضافی را کاهش دهد.
  1. شرایط محیطی:
  • شرایط محیطی مانند دما و رطوبت نیز می‌توانند بر هزینه تعمیرات چیلر گری آن تأثیر بگذارند.

به طور کلی، بررسی دقیق تخمین هزینه تعمیر چیلر نیاز به ارزیابی همه این عوامل دارد.

 بهترین مرکز تخصصی تعمیر چیلر گری، سرویس نگهداری در تهران،کرج

تعمیر کمپرسور چیلر گری توسط متخصص ترین ها

تعمیرات کمپرسور چیلر گری نیازمند روش‌ها و تجربه متخصصانه است. در ادامه، مراحل تعمیرات کمپرسور دستگاه گری را بیشتر بررسی می‌کنیم:

  1. تشخیص مشکل:
  • بررسی علائم خرابی مهم است. صداهای غیرعادی، افت فشار یا حجم هوا می‌توانند نشانگر مشکلات در کمپرسور باشند.
  • استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری مانند فشارسنج، آمپرمتر و ولتمتر برای اندازه‌گیری فشار، جریان و ولتاژ در سیستم.
  1. تعمیر مشکل:
  • در صورت گیر کردن یا ایستادن کمپرسور به علت مشکلات مکانیکی، نیاز به تعویض قطعات خراب یا تعمیر قطعات دارید.
  • اگر کمپرسور گرم شده باشد، این ممکن است ناشی از افت فشار یا مشکلات در سیستم خنک‌کننده باشد.
  1. تعویض یا تعمیر قطعات:
  • در صورت تعمیر قابل انجام مانند تعمیر سرپیستون‌ها یا تعویض روغن، اقدام به اصلاح مشکلات کنید.
  • اگر مشکل جدی‌تر باشد و تعمیر ممکن نباشد، تعویض کمپرسور می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.
  1. تعیین علت مشکل:
  • بررسی دقیق و تشخیص علت دقیق مشکل کمک می‌کند تا اصلاح دائمی مشکلات انجام شود.
  • اجرای یک برنامه نگهداری دوره‌ای می‌تواند از وقوع مشکلات جلوگیری کرده و عمر کمپرسور را افزایش دهد.
  1. مراجعه به تعمیرکاران متخصص:
  • در هر صورت، برای تعمیرات کمپرسور دستگاه گری، به تعمیرکاران متخصص و تجربه‌دار مراجعه کنید.
  • شارژ گاز تعمیرات و اسیدشویی دستگاه گری به‌خصوص تعمیرات کمپرسور آن نیاز به تخصص دارد.

تعمیر کمپرسور چیلر نیازمند دقت و دانش فنی است. همچنین، استفاده از خدمات نگهداری دوره‌ای می‌تواند در جلوگیری از مشکلات آینده و بهبود عملکرد چیلر موثر باشد.شما تمام انجام خدمات کمپرسور چیلر را میتوانید به فدک تهویه بسپارید.

اهمیت تعمیر نگهداری و سرویس چیلر گری

نگهداری چیلر گری به صورت منظم یک جزء حیاتی در حفظ عملکرد بهینه و ایمنی سیستم تهویه مطبوع و خنک‌کننده است. چیلرها، به خصوص چیلرهای گری، که به عنوان یکی از تولیدکنندگان معتبر در این صنعت شناخته می‌شوند، نقش اساسی در خنک‌کنندگی محیط و تأمین سرمایهای مورد نیاز دارند. در ادامه، اهمیت تمیز کردن چیلر گری را بررسی می‌کنیم:

حفظ عملکرد بهینه: خدمات دوره‌ای به چیلرها کمک می‌کنند تا عملکرد بهینه دستگاه حفظ شود. تنظیمات دقیق، شارژ گاز مناسب، و تعمیرات به موقع این امکان را فراهم می‌کنند که چیلر با بهره‌وری بالا و کارایی بهتر عمل نماید.

افزایش عمر مفید: سرویس منظم به افزایش عمر مفید چیلر کمک می‌کند. اجرای تعمیرات و نگهداری به موقع باعث کاهش خرابی‌ها و افزایش دوام دستگاه می‌شود.

کاهش هزینه‌ها: اجرای خدمات دوره‌ای و تعمیرات پیشگیرانه به جای تعمیرات اضطراری، هزینه‌های تعمیر و نگهداری را به شدت کاهش می‌دهد. همچنین، چیلرهای بهینه عمل می‌کنند و مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

حفظ کارایی انرژی: چیلرهایی که به صورت منظم خدمات می‌شوند، به بهترین شکل ممکن کار می‌کنند و کارایی انرژی‌ای بهتری دارند. این به معنای کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های مرتبط با آن است.

حفظ ایمنی و کیفیت هوا: سرویس منظم چیلرها به حفظ کیفیت هوا و ایمنی سیستم‌های تهویه مطبوع کمک می‌کند. چیلرهایی که به درستی عمل نمی‌کنند، ممکن است عوارض بهداشتی ایجاد کنند.

شناسایی و رفع مشکلات: سرویس دوره‌ای به شناسایی و رفع مشکلات به موقع کمک می‌کند. این اقدامات به جلوگیری از مشکلات جدی‌تر و افت عملکرد کمک می‌کند.

پیشگیری از نشت گاز: خدمات منظم به تشخیص و رفع نشت‌های گاز، که ممکن است خطرناک باشند، کمک می‌کند. این اقدامات به پیشگیری از افت گاز و احتمالات خطرناک مرتبط با آن می‌پردازد.

بدین ترتیب، خدمات چیلر گری نه تنها از عملکرد بهینه و کارایی اقتصادی دستگاه حمایت می‌کند، بلکه به حفظ ایمنی و کیفیت هوا در محیط‌های مختلف نیز کمک می‌کند.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

سرویس چیلر گری شامل چه مواردی میشود

سرویس چیلرگری می‌تواند به صورت کلی شامل موارد زیر باشد:

  1. بررسی فشار و دمای مکش کمپرسور:
  • اندازه‌گیری و بررسی فشار کمپرسور به منظور اطمینان از عملکرد صحیح و بهینه.
  • اندازه‌گیری دمای مکش کمپرسور برای ارزیابی حالت حرارتی.
  1. بررسی فشار و دمای تخلیه:
  • اندازه‌گیری و بررسی فشار تخلیه کمپرسور برای ایمنی و کارکرد بهینه.
  • اندازه‌گیری دمای تخلیه به منظور ارزیابی وضعیت حرارتی.
  1. بررسی میزان سطح روغن و فشار آن:
  • بررسی میزان روغن کمپرسور و اطمینان از سطح مناسب آن.
  • بررسی فشار روغن و عملکرد درست سیستم روغن‌دهی.
  1. بررسی فشار و دمای ورودی و خروجی سیال یا هوا:
  • اندازه‌گیری و بررسی فشار و دمای سیال (مبرد یا آب) ورودی به چیلر.
  • بررسی فشار و دمای خروجی سیال برای اطمینان از عملکرد مناسب.
  1. بررسی دمای خروجی و ورودی کندانسور:
  • اندازه‌گیری دمای خروجی و ورودی کندانسور برای ارزیابی تبادل حرارت بهینه.
  1. بررسی وضعیت و حالت عایق‌ها:
  • بررسی وضعیت عایق‌ها و اطمینان از عدم وجود خرابی یا آسیب.
  1. بررسی میزان جریان موتور فن:
  • اندازه‌گیری جریان موتور فن‌ها برای ارزیابی عملکرد و کارایی آنها.
  1. بررسی لرزش و بروز صدای ناهنجار در چیلر:
  • بررسی لرزش‌ها و شناسایی هر نوع صدای ناهنجار که ممکن است نشانگر مشکلات باشد.
  1. بررسی حالت صحیح سیم‌پیچ کندانسور:
  • بررسی حالت و اتصال سیم‌پیچ کندانسور و اطمینان از عدم وجود خرابی یا قطعی.
  1. بررسی شیرهای انبساط:
  • بررسی و اطمینان از صحت عملکرد شیرهای انبساط برای کنترل فشار و دما.
  1. بررسی فنرهای شیر، بررسی عدم ایجاد رسوب:
  • بررسی فنرهای شیرها و جلوگیری از ایجاد رسوبات که ممکن است به کاهش کارایی منجر شود.

خواندن این مقاله ارزش دارد تعمیر داکت اسپلیت گری

بهترین زمان برای سرویس چیلر گری

زمان مناسب برای سرویس چیلر گری به عوامل متعددی بستگی دارد و بر اساس شرایط مختلف ممکن است متغیر باشد. با این حال، برخی از تولیدکنندگان چیلرها و ارائه‌دهندگان خدمات تعمیر و نگهداری، توصیه‌هایی برای زمان خدمات ارائه می‌دهند که می‌تواند به عنوان یک راهنمای کلی مورد استفاده قرار گیرد. معمولاً، توصیه می‌شود:

  1. سرویس دوره‌ای سالیانه:
  • برخی تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که یک بار در سال یک سرویس کامل و دوره‌ای بر روی چیلر انجام شود.
  • این سرویس می‌تواند شامل تعویض فیلترها، بررسی کلی قطعات، تنظیمات، و تعمیرات کوچک باشد.
  1. سرویس فصلی:
  • در مواردی که چیلر به صورت فصلی (مثلاً در فصل‌های تابستانی یا زمستانی) استفاده می‌شود، سرویس‌های فصلی با توجه به نیازهای خاص هر فصل انجام می‌شود.
  • این سرویس‌ها به تنظیمات و نیازهای خاص فصلی دستگاه متناسب با شرایط هوا و بار حرارتی اضافه می‌شود.
  1. سرویس در صورت نیاز:
  • اگر چیلر در شرایط محیطی خاصی استفاده می‌شود یا در مواقع خاصی تغییرات زیادی را تجربه می‌کند، سرویس و تعمیرات در صورت نیاز می‌تواند به میزان بیشتری صورت گیرد.
  • به عنوان مثال، در صورت کار در شرایط داغ یا آلودگی بالا، نیاز به سرویس بیشتری ممکن است پیش بیاید.

این توصیه‌ها به عنوان یک راهنمای کلی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برای هر چیلر و شرایط خاص ممکن است نیاز به تنظیمات متفاوت داشته باشد.شما میتواند با آسودگی خاطر انجام کلیه مراحل سرویس چیلر را گروه فدک تهویه بسپارید.

 

شارژ گاز چیلر گری 

شارژ گاز در چیلرهای گری یک فرآیند حیاتی است که تأثیر مستقیم بر عملکرد دستگاه دارد. در اینجا چند نکته مهم در مورد شارژگاز چیلر گری آورده شده است:

  1. نیاز به تعمیرات:
  • قبل از شارژ گاز، نیاز به تعمیر و یافتن نقاط نشت و رفع مشکلات در سیستم چیلر وجود دارد. این اقدام ضروری است تا از ادامه نشت گاز جلوگیری شود.
  1. مقدار شارژ مناسب:
  • مقدار گاز باید با دقت و به تطابق با مشخصات تولیدکننده چیلر تنظیم شود. افزایش یا کاهش ناپذیر مقدار گاز ممکن است عملکرد ناپایدار و کاهش کارایی دستگاه را به دنبال داشته باشد.
  1. نوع گاز:
  • استفاده از نوع صحیح گاز خنک‌کننده بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل شود که گاز مورد استفاده با مشخصات چیلر سازگار است.
  1. تنظیمات دما:
  • در هنگام شارژ گاز، تنظیمات دما و فشار سیستم نیز باید با دقت تنظیم شوند تا عملکرد بهینه را فراهم کنند.
  1. استفاده از تخصصی‌ترین تکنسین‌ها:
  • شارژ گاز بهتر است توسط تکنسین‌های تخصصی و ماهر در زمینه چیلرهای گری انجام شود. تجربه و دانش این تکنسین‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
  1. بررسی دوره‌ای:
  • بررسی دوره‌ای شارژ گاز به همراه سرویس‌های دوره‌ای دستگاه، از بهینه بودن دستگاه اطمینان حاصل کنید. این اقدامات به جلوگیری از مشکلات آتی و بهبود عملکرد دستگاه کمک می‌کنند.

توصیه می‌شود که این فرآیند توسط افراد متخصص و با تجربه انجام شود تا بهینه‌ترین نتیجه حاصل شود. برای دریافت شارژگاز و نشت یابی چیلر گری و انجام تعمیرات، مشاوره با تکنسین‌های متخصص شرکت‌های تعمیرات و نگهداری چیلر توصیه می‌شود.

رفع نشتی در چیلر گری با متخصصی ترین تعمیرکاران

رفع نشت در یک دستگاه گری ممکن است نیاز به رویکردهای خاصی داشته باشد. در صورتی که با دستگاه گری مشکلی دارید و مشکل به نشت مرتبط است، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بررسی لوله‌ها و اتصالات:
  • لوله‌ها و اتصالات چیلر را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ نشت یا خرابی در لوله‌ها و اتصالات وجود ندارد.
  1. استفاده از نشانگان رنگی:
  • اگر ممکن است نشت در لوله‌ها یا اتصالات باشد، از نشانگان رنگی استفاده کنید. این نشانگان به صورت رنگ‌های خاص (مانند قرمز یا زرد) شناخته می‌شوند و کمک می‌کنند تا نشت را به راحتی مشاهده کرد.
  1. استفاده از مایع تشخیص نشت:
  • از مایعات تشخیص نشت استفاده کنید که به عنوان نمایانگر نشت برای سیستم‌های خنک‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این مایعات کمک می‌کنند تا نقاط نشت را شناسایی کنید.
  1. بررسی کامل تجهیزات:
  • تمامی قسمت‌ها و تجهیزات چیلر از جمله کمپرسور، مبدل حرارتی، و سایر اجزا را بررسی کنید تا از عدم وجود نشت اطمینان حاصل کنید.
  1. بررسی شیرهای گازی:
  • شیرهای گازی و اتصالات مربوط به خطوط گاز را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که هیچ نشتی از آنها رخ نداده است.
  1. استفاده از تجهیزات الکترونیکی نشت یابی:
  • از تجهیزات الکترونیکی نشت یابی استفاده کنید که جریان گازها را بررسی کرده و هر نشتی را شناسایی می‌کنند.
  1. بررسی مبدل حرارتی:
  • مبدل حرارتی چیلر را بررسی کنید تا اطمینان حاصل شود که در این قسمت هیچ نشتی اتفاق نیفتاده است.
  1. تماس با تعمیرکار متخصص:
  • در صورتی که نتوانستید نشت را پیدا کنید یا به تخصص فنی بیشتری نیاز دارید، با تعمیرکار متخصص یا نمایندگی گری تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که برخی از این گام‌ها نیاز به دقت و تخصص بالایی دارند. در صورت عدم اطمینان، بهتر است به کمک تعمیرکاران تخصصی و نمایندگی‌ تعمیرات چیلر گری مانند فدک تهویه مراجعه کنید.

 ارور چیلر

علائم کمبود شارژ گاز چیلر گری

علائم کمبود شارژ گاز چیلر گری ممکن است به شکل‌ها و تجربیات مختلف نشان داده شوند. برخی از شایع‌ترین علائم کمبود شارژگاز در چیلر گری عبارتند از:

  1. برف زدن قسمت‌های خارجی:
  • برف زدن یا یخ‌زدگی در قسمت‌های خارجی چیلر، از جمله لوله‌ها یا پنل‌های داخلی، ممکن است نشانگر کمبود شارژ گاز باشد.
  1. کارکرد مداوم کمپرسور:
  • اگر کمپرسور به طور پیوسته و مداوم کار می‌کند، این ممکن است به علت کمبود گاز باشد، زیرا چیلر برای خنک کردن به مقدار کافی گاز ندارد.
  1. عملکرد ضعیف یا گرمای باد:
  • سیستم به طور کامل گرم نمی‌شود یا گرمای بادی که توسط چیلر تولید می‌شود، کافی نیست؛ این نشانگر مشکل در انتقال حرارت به واحد‌های داخلی است.
  1. کاهش دمای لوله‌های کمپرسور:
  • اگر دمای لوله‌های کمپرسور به شدت کاهش یابد، این ممکن است نشان‌دهنده کمبود گاز باشد.
  1. آمپر دستگاه کاهش یابد:
  • افت ناگهانی در جریان الکتریکی چیلر نسبت به حالت عادی، نشانگر کمبود گاز و افت کارایی است.
  1. نشت گاز:
  • حضور گرد و خاک یا روغن در نقاط نشت، نشانگر نقاط محل نشت گاز و کمبود شارژ می‌باشد.
  1. کاهش فشار سیستم:
  • کاهش فشار قسمت مکش سیستم نیز از علائم کمبود شارژ گاز می‌باشد.
  1. صداهای ناهنجار از کمپرسور:
  • وجود صداهای ناهنجار از کمپرسور، ممکن است به عنوان نتیجه‌ای از افت فشار گاز باشد.

در هر صورت، در صورت مشاهده هر یک از این علائم، توصیه می‌شود تا به تعمیر کار چیلر گری یا تکنسین متخصص مراجعه و چک‌اپ انجام شود تا علت دقیق مشکل تشخیص داده شود و تعمیرات لازم انجام گیرد.

اسیدشویی چیلر گری

استفاده از روش اسید شویی در سرویس چیلرگری جهت تمیزکاری و حذف رسوبات و رسوبات آلاینده می‌تواند بهبود تبادل حرارت، افزایش عملکرد ، و بهینه‌سازی مصرف انرژی را فراهم آورد. در این راستا، برخی نکات مهم در خصوص اسید شویی چیلر گری به شرح زیر می‌باشد:

  1. انتخاب نوع اسید:
  • انتخاب نوع صحیح اسید (مانند اسید نیتریک یا اسید استیک) بسیار حائز اهمیت است. این انتخاب باید با توجه به نوع رسوبات و شرایط خاص چیلر صورت گیرد.
  1. مقدار و غلظت اسید:
  • مقدار و غلظت اسید باید با دقت محاسبه شود تا از آسیب به قطعات چیلر جلوگیری شود. استفاده از غلظت اسید بیش از حد ممکن، ممکن است به تجهیزات آسیب برساند.
  1. تجهیزات حفاظتی:
  • هنگام اجرای اسیدشویی، تجهیزات حفاظتی مانند لباس‌های حفاظتی، عینک حفاظتی، و دستکش‌های اسیدی باید به کار گرفته شوند تا ایمنی اپراتوران تضمین شود.
  1. تخلیه و دفع اسید:
  • تخلیه صحیح اسید و دفع به شیوه مطمئن و مطابق با مقررات محلی ضروری است تا از آسیب به محیط زیست جلوگیری شود.
  1. زمان اسیدشویی:
  • زمان اجرای عملیات اسیدشویی باید با دقت محاسبه شود تا بهترین نتیجه حاصل شود. استفاده از زمان بیش از حد ممکن، ممکن است باعث آسیب به سطوح داخلی چیلر شود.
  1. تست پس از اسیدشویی:
  • اجرای تست‌های لازم پس از انجام عملیات اسیدشویی ضروری است تا اطمینان حاصل شود که تمیزکاری به صورت صحیح انجام شده و اسید به‌طور کامل از دستگاه خارج شده است.
  1. استفاده از خدمات مجاز و متخصص:

بهتر است این عملیات توسط مراکز مجاز و تخصصی تعمیر چیلر گری مانند “فدک تهویه” انجام شود، تا از صحت و ایمنی این عملیات اطمینان حاصل گردد.

 

انواع اسید شویی برای چیلر گری Gree

  1. اسید نیتریک:
  • استفاده از اسید نیتریک به عنوان یکی از انواع اسیدهای شیمیایی در اسید شویی چیلر گری Gree معمولاً برای حذف زنگ‌زدگی و رسوبات از قطعات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  1. اسید استیک:
  • این اسید به عنوان یک گزینه دیگر در اسید شویی چیلر گری Gree مورد استفاده قرار می‌گیرد. اسید استیک نیز به خوبی برای حذف رسوبات و رسوبات آلاینده از قطعات متحرک و غیرفلزی مناسب است.
  1. اسید فسفوریک:
  • این نوع اسید برای شستشو و حذف رسوبات معدنی و آهن از چیلر گری Gree که به عنوان یک تصفیه‌کننده کاربرد دارد، مفید است.

نکات مهم:

  • استفاده از اسیدهای شیمیایی نیاز به دقت و آگاهی دارد. اجرای این فرآیند توسط افراد متخصص و با استفاده از تجهیزات حفاظتی ضروری است.
  • همچنین، پس از اسیدشویی، تست‌ها و بررسی‌های لازم برای اطمینان از صحت و سلامت دستگاه انجام شود.</span>

برای نگهداری و اسید شویی چیلر گری Gree، بهتر است از خدمات یک مرکز مجاز و متخصص مانند “فدک تهویه” استفاده شود تا عملیات بهینه و بدون مشکلات انجام گیرد



:: برچسب‌ها: تعمیر چیلر , سرویس چیلر , ارور چیلر , تعمیر چیلر گری ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

تعمیر چیلر کریر در تهران و کرج و فوق تخصصی و فوری با ضمانت خدمات با بهترین کیفیت و قیمت توسط تعمیرکار مجرب در مجموعه فدک تهویه

اگر چیلر کریر شما به طور غیر منتظره ای از کار بیافتد یا خراب شود و نیاز به تعمیرات پیدا کند، این ممکن است منجر به مواجهه با مشکلات ناراحت‌کننده و غیرقابل تحمل شود. از این رو، انجام سرویس منظم، نگهداری پیش‌بینی شده و تعمیرات به موقع چیلر کریر، می‌تواند از وقوع مشکلات احتمالی جلوگیری کرده و به بهره‌وری بهتر دست یابید.

رسیدگی به تعمیر چیلر کریر در تهران و کرج و انجام سرویس‌ های پیشگیرانه، نقش مهمی در افزایش راندمان و عمر مفید این تجهیزات دارد. پیشنهاد ما به شما این است که برنامه‌ریزی دقیقی برای سرویس، نگهداری و تعمیرات چیلر خود انجام دهید. با توجه به ساختار منحصر به فرد این چیلرها، تعمیر کمپرسور کریر نیاز به تخصص و تجربه حرفه‌ای دارد. بنابراین، در صورت نیاز به تعمیر کمپرسور کریر، بهتر است از خدمات تعمیرکاران ماهر و مجرب استفاده کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

Table of Contents

ویژگی های چیلر کریر

ساختار منحصر به فرد چیلر های کریر از نظر کنترل و عملکرد آنها نشانگر توجه بسیاری به جزئیات و بهینه‌ سازی است. برخی از ویژگی‌ های منحصر به فرد این چیلرها عبارتند از:

  1. کنترل با استفاده از ترموستات (استپ کنترل):
  • استفاده از ترموستات یا استپ کنترل جهت کنترل دما و ظرفیت کمپرسور.
  • این سیستم بهینه‌سازی شده برای کاهش استهلاک انرژی و افزایش عمر کمپرسور است.
  1. شیر برقی در سیلندر:
  • استفاده از شیر برقی در سیلندر کمپرسور به منظور کنترل دقیق ظرفیت و روشن و خاموش کردن کمپرسور.
  • این ویژگی به بهره‌وری بیشتر در کارکرد کمپرسور کمک می‌کند.
  1. کاهش تعداد روشن و خاموش کمپرسور:
  • برای افزایش طول عمر کمپرسور و کاهش استهلاک انرژی، طراحی به گونه‌ای است که تعداد روشن و خاموش کمپرسور به حداقل رسد.
  1. کنترل ظرفیت کمپرسور:
  • کنترل دقیق ظرفیت کمپرسور با استفاده از ترموستات و شیر برقی جهت بهینه‌سازی عملکرد.
  1. استفاده از ماژول هیدرولیک پمپ دبل:
  • این ویژگی به بهبود عملکرد هیدرولیک سیستم و کنترل بهتر دما کمک می‌کند.
  1. قابلیت استفاده در انواع کاربردها:
  • طراحی مناسب برای استفاده در پروژه‌های مسکونی، اداری و صنعتی.
  1. تکنولوژی هوشمند:
  • احتمالاً از تکنولوژی‌های هوشمند جهت نظارت و کنترل بهبود یافته بهره‌مند باشد.

این ویژگی‌ها و فناوری‌ها نشان‌دهنده تعهد کمپانی کریر به بهبود پایدار عملکرد و بهینه‌سازی مصرف انرژی در چیلرهای خود هستند. استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و کنترل دقیق به عنوان ویژگی‌های اصلی این چیلرها معرفی شده است.

اهمیت تعمیر چیلر

تعمیر چیلر کریر یک فرآیند اساسی در حفظ عملکرد بهینه سیستم‌های تهویه مطبوع و خنک‌کننده است. چیلرها، دستگاه‌های حیاتی در ساختمان‌ها، صنایع و تجهیزات صنعتی هستند که برای خنک‌کردن هوا یا مایعات استفاده می‌شوند. هرگونه نقص یا عدم عملکرد صحیح در چیلر می‌تواند منجر به مشکلات جدی در کیفیت هوا یا راندمان سیستم‌ها شود.

تعمیرات چیلر شامل ارزیابی و تشخیص عیوب، تعمیر و تعویض قطعات معیوب، تعادل و تنظیم فشار و دما، و انجام تست‌های کارکردی برای اطمینان از عملکرد صحیح و پایدار سیستم می‌شود. این فرآیند نیازمند تجربه و دانش فنی کافی است تا به صورت موثر و کارآمد انجام شود و از این رو، اعتماد به تکنسین‌های ماهر و متخصص در این زمینه بسیار حیاتی است.

 

تعمیر چیلر تراکمی کریر با فدک تهویه

تعمیرات چیلر تراکمی، برند کریر به عنوان یک کار پیشرفته و حرفه‌ای نیازمند دانش و تجربه تعمیرکاران ماهر است. چیلر تراکمی کریر دارای سیستم‌های پیچیده و تجهیزات پیشرفته‌ای هستند، بنابراین تعمیرات آنها نیاز به دقت و تخصص دارد.

در صورتی که چیلر تراکمی برند کریر شما با مشکلاتی مواجه شده و نیاز به تعمیرات دارد، مراحل زیر ممکن است در فرآیند رفع عیب انجام شود:

  1. تشخیص مشکل:
  • تعمیرکاران متخصص باید با بررسی دقیق و تست‌های مربوطه، مشکلات دقیق چیلر را تشخیص دهند.
  1. تعویض قطعات:
  • در صورتی که قطعات خراب یا فاسد شناسایی شوند، تعمیرکاران ممکن است این قطعات را تعویض کنند.
  1. تنظیمات و تعدیلات:
  • به‌منظور بهینه‌سازی عملکرد چیلر، تنظیمات و تعدیلات لازم انجام می‌شود.
  1. تعمیر کمپرسور:
  • در صورت نیاز، تعمیر یا تعویض کمپرسور با دقت انجام می‌شود. این قسمت از چیلر به عنوان قلب سیستم تبرید بسیار حائز اهمیت است.
  1. بررسی سیستم یخ زدگی:
  • در چیلرهای تراکمی، ممکن است مشکلات مرتبط با یخ‌زدگی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد که باید بررسی و رفع شوند.
  1. تست و تنظیمات نهایی:
  • پس از انجام تعمیرات، تست‌های نهایی بر روی چیلر انجام شده و تنظیمات لازم برای عملکرد بهینه اعمال می‌شود.

همچنین، توصیه می‌شود که تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای به صورت منظم توسط تعمیرکاران مجرب و با دانش کافی انجام شوند تا عملکرد بهینه و طول عمر بلندتر چیلر تضمین شود.

فدک تهویه تخصصی ترین مرکز مجاز اسیدشویی، شارژ گاز ،تعمیر چیلر تراکمی کریر در تهران و کرج و کلانشهرها می باشد که یه صورت ویژه بهترین خدمات را ارائه میدهد.

تعمیر چیلر صنعتی کریر در تهران و کرج

در روزمره، محصولات مختلفی که ما از آنها استفاده می‌کنیم، از طریق فرآیندهای کارخانجات تولید می‌شوند. این محصولات از صنایع گوناگونی مانند صنعت غذا، دارو، رنگ، مواد شیمیایی، نفت و پتروشیمی و سایر صنایع تولیدی به دست ما می‌آیند. در این صنایع، خنک کنندگی چیلرهای صنعتی نقش بسیار حیاتی دارد.

در صنعت دارو، به عنوان مثال، داروها در دماهای خاصی تولید می‌شوند و اگر این دما از حد مجاز بیرون برود، دارو به طور غیرقابل بازیابی “سیاه شده” و از کارافتاده محسوب می‌شود. بنابراین، چیلرهای صنعتی، به ویژه چیلرهای برند کریر، در حفظ دما و پایداری فرآیندهای تولید داروها اهمیت زیادی دارند.

در سایر صنایع نیز اهمیت حیاتی خنک کنندگی چیلرهای صنعتی آشکار است. این دستگاه‌ها برای حفظ دما و سرمای مورد نیاز برخی فرآیندها و تولیدات ضروری هستند. از این رو، هنگامی که خنک کنندگی متوقف می‌شود، نیاز به سرویس چیلرکریر پدید می‌آید تا تولیدات به صورت صحیح ادامه پیدا کند.

در کل، چیلرهای صنعتی برند کریر به عنوان یکی از بهترین و قابل اعتمادترین گزینه‌ها در این حوزه شناخته می‌شوند. این چیلرها به دلیل کیفیت بالا، ساعات کارکرد طولانی، و نیاز به خدمات کمتر، در صنایع مختلف ترجیح داده می‌شوند. کریر نیز به‌طور تخصصی و با دقت انجام می‌شود تا عملکرد بهینه و پایداری تضمین شود.

تعمیر چیلر صنعتی کریر توسط بهترین تعمیرکاران به صورت ویژه در مجموعه فدک تهویه در کمتزین زمان ممکن در سراسر تهران و کرج ارائه میشود.

تعمیر چیلر کریر نوع تهویه مطبوع

در سیستم‌های تهویه مطبوع، هدف اصلی خنک کردن هوا و تأمین شرایط راحتی در ساختمان‌ ها می‌باشد. برای این منظور، از چیلرهای تهویه مطبوع استفاده می‌شود که برند کریر به عنوان یکی از معتبرترین تولیدکنندگان این نوع تجهیزات شناخته می‌شود.

اهمیت چیلرهای تهویه مطبوع در ساختمان:

  • کاهش دما و خنک کردن هوا: چیلرهای تهویه مطبوع به منظور تولید سرما و کاهش دما در ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
  • توزیع هوا بهینه: با استفاده از فن‌کویل و یا هواسازها، هوا به صورت یکنواخت در اطراف فضاها توزیع می‌شود.

در صورت بروز مشکلات یا نیاز به تعمیرات چیلر تهویه مطبوع کریر، مراحل زیر ممکن است انجام شود:

  1. تشخیص مشکل:
  • تیم تعمیرکاران باید با بررسی دقیق و استفاده از تجهیزات تخصصی، مشکل چیلر را تشخیص دهند.
  1. تعمیرات مکانیکی و الکتریکی:
  • تعمیر و یا تعویض قطعات مکانیکی و الکتریکی ممکن است برای رفع مشکلات انجام شود.
  1. تنظیمات و کالیبراسیون:
  • تنظیمات دقیق و کالیبراسیون مجدد تجهیزات جهت بهینه‌سازی عملکرد.
  1. پایش عملکرد:
  • بررسی و پایش عملکرد چیلر پس از انجام تعمیرات جهت اطمینان از کارکرد بهینه.
  1. تست و آزمون‌ها:
  • اجرای تست‌ها و آزمون‌های لازم به منظور اطمینان از عملکرد صحیح پس از تعمیرات.

توجه به نکات ایمنی، استفاده از قطعات اصلی و تعمیرات توسط تیم متخصص تعمیرات، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا عملکرد بهینه و دوام چیلر تهویه مطبوع به حفظ شده باشد.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

در انتخاب تعمیرکار چیلر کریر دقت کنید

انتخاب تعمیرکار چیلر کریر نقش بسیار زیادی در رفع عیب دستگاه شما دارد چرا که تجربه به ما ثابت کرده است که کمک گرفتن از افراد کار نابلد به علت نداشتم علم تعمیر چیلر کریر نه تنها عیب دستگاه شما را برطرف نمیکنند بلکه گاهی باعث ایجاد خسارات شدیدتر با هزینه های بیشتر میشود.گاهی ممکن است به جای قطعات اصل از فیک ان ها برای شما استفاده کنند و هزینه های اضافی تر برای خودشان دریافت کنند.

به همین علت به شما توصیه می کنیم از مراکز مجاز و رسمی درخواست تعمیرکار چیلر کریر را بدهید. فدک تهویه یکی از باسابقه ترین مرکز مجاز نمایندگی سرویس  و تعمیرات چیلر کریر در سراسر کشور می باشد که بهترین و تخصصی ترین خدمات را ارائه میدهد.

معرفی بزرگترین و مجهز ترین مرکز تعمیرچیلر و مینی چیلر در سراسر کشور

فدک تهویه به عنوان یک مرکز رسمی و دارای مجوز در زمینه تعمیرات چیلر کریر با داشتن سالها تجربه علمی و عملی صراحتا می توان گفت بهترین مرکز نمایندگی تعمیرچیلر کریر در تهران و کرج در این زمینه بوده و با داشتن بیش از ۵۰ سرویسکار و تعمیرکار با تجربه و دوره دیده در سراسر کشور به ویژه تمام مناطق تهران و کرج و کلانشهرها را تحت پوشش خود قرار داده ایم.

در این مرکز کلیه خدمات مربوط به شارژ گاز ،اسیدشویی ،نگهداری و تعمیر چیلرکریر در تهران و کرج به صورت کاملا تخصص و حرفه ای در کمترین زمان ارائه میشود.

دلیل انتخاب فدک تهویه برای دریافت خدمات چیلر کریر چیست؟

در نگاه اول ممکن است دریافت خدمات توسط هر شرکت و مجموعه‌ ای کاملا یکسان باشند و خدمات این شرکت‌ ها فرق چندانی نداشته باشند! اما تجربه اثبات کرده است که تفاوت‌ های زیادی میان خدمات مجموعه‌ ها و شرکت‌ های مختلف ارائه خدمات وجود دارد.

از این رو در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فدک تهویه به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات تعمیر چیلر کریر در تهران و کرج قصد داریم تا مزایای دریافت خدمات از این مرکز مجاز و رسمی را به شما معرفی کنیم.

  • دارا بودن تمام مجوز های لازم از ارگان های مربوطه
  • ارائه کلیه خدمات در محل بدون جابجایی دستگاه مگر در صورت نیاز
  • استفاده از قطعات اصلی
  • تعمیرات فوری در کمترین زمان ممکن در تهران و کرج
  • تجربه چندین ساله و پرافتخار در زمینه تعمیرات
  • ارائه گارانتی معتبر خدمات ارائه شده
  • خدمات رسانی در سراسر کشور
  • کلیه خدمات به صورت فوق تخصصی انجام میشود
  • دستمزد های معقول و پایین تر نسب به سایر رقبا
  • دارای تکنسین و تعمیرکاران باتجربه و متخصص و سرعت عمل بالا
  • ارائه خدمات در تمام ایام هفته و 24 ساعته
  • اعزام تعمیرکار در تایم و زمان درخواستی شما
  • ارائه فاکتور رسمی و معتبر برای خدمات انجام شده

ما برای رسیدن به جایگاه فعلی خود و تبدیل شدن به نمابندگی مجاز تعمیر چیلر زحمات بسیاری کشده ایم و این افتخار با تلاش تمام کارکنان فدک تهویه به دست آمده است. با انتخاب ما برای نگهداری ،تعمیرات و نصب و اجرا چیلر کریر دیگر هیچ جای نگرانی نیست. ما خدمات خود را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

تعمیر کمپرسور چیلر کریر

کمپرسورهای نصب شده بر روی چیلرهای کریر، معمولاً از تولیدات خود شرکت کریر یا شرکت معتبر کارلایل هستند. این کمپرسورها از نوع سیلندر و پیستونی بوده و یکی از قسمت‌های حیاتی چیلر می‌باشند. تعمیرات کمپرسور چیلر کریر به دو بخش مکانیکی و الکتریکی تقسیم می‌شود.

تعمیرات مکانیکی:

  1. سیلندر و پیستون:
  • بررسی و تعمیر سیلندرها و پیستون‌ها جهت حفظ تطابق و عدم نشتی.
  1. شاتون و گژنپین:
  • بازرسی و تعمیر شاتون و گژنپین جهت اطمینان از حرکت صحیح و بدون مشکل.
  1. اویل پمپ:
  • بررسی و تعمیر اویل پمپ به منظور اطمینان از تأمین روانکاری و سمومنت کمپرسور.

تعمیرات الکتریکی:

  1. سیم‌پیچی:
  • بررسی و تعمیر سیم‌پیچی کمپرسور در بخش تعمیرات الکتریکی، از جمله اقدامات مهم برای حفظ عملکرد بهینه می‌باشد.
  1. تجهیزات الکتریکی دیگر:
  • بررسی و تعمیر سایر تجهیزات الکتریکی از جمله سوئیچ‌ها، مدارهای الکتریکی و … جهت اطمینان از سلامت سیستم الکتریکی.

تعمیر کمپرسور چیلرکریر نیازمند تخصص و دقت بالاست. از تعمیرات توسط تعمیرکاران مجرب و متخصص با استفاده از قطعات اصلی و مطابق با استانداردهای تولید کننده توصیه می‌شود.

 

 بیشتر بدانید راه اندازی چیلر و مینی چیلر برای فصل تابستان و زمستان

تعمیر کمپرسور چیلر کریر در چه زمانهایی اتفاق می افتد

تعمیر کمپرسور چیلرکریر معمولاً در شرایط زیر می‌تواند در نظر گرفته شود:

  1. فرسودگی یا آسیب جدی:
  • اگر قطعات کمپرسور به شدت فرسوده یا آسیب دیده باشند و تعمیر این قطعات بسیار مشکل یا هزینه‌بر باشد، تعویض ممکن است بهترین گزینه باشد.
  1. سن کمپرسور:
  • اگر کمپرسور به سال‌های انتهای عمر مفید خود رسیده باشد و درگیری‌ها و مشکلات مکرر به وجود آمده باشد، تعویض ممکن است اقتصادی‌تر باشد.
  1. هزینه تعمیر:
  • اگر هزینه تعمیرات کمپرسور به حدی برسد که نسبت به هزینه تعویض آن بسیار بالا باشد، تعویض می‌تواند گزینه مقرون به صرفه‌تری باشد.
  1. عملکرد نامناسب:
  • اگر کمپرسور به دلیل مشکلات مکانیکی یا الکتریکی، به طور مکرر مشکلات در عملکرد چیلر ایجاد کند، تعویض آن می‌تواند به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های تعمیرات بپردازد.
  1. هزینه نگهداری و نوسانات هزینه:
  • اگر هزینه نگهداری و تعمیرات به نحوی باشد که برنده کردن کمپرسور جدید از نظر هزینه بهتر باشد، تعویض کمپرسور ممکن است منطقی باشد.

به عنوان مثال ذکر شده در سوال، اگر هزینه تعمیرات کمپرسور کریر کمتر از ۵۰٪ از هزینه تعویض آن باشد و کمپرسور از حالت فرسودگی قابل تعمیر باشد، تعمیر می‌تواند یک گزینه موثر باشد.

 بهترین نمایندگی تخصصی تعمیر چیلر کریر در تهران و کرج

علت خراب شدن کمپرسور چیلر کریر

آسیب دیدن کمپرسور چیلر کریر ممکن است به علت عوامل مختلفی اتفاق بیفتد. برخی از علل ممکن عبارتند از:

  1. نقص در نصب و راه‌اندازی:
  • نصب نادرست یا راه‌اندازی ناصحیح می‌تواند به آسیب دیدن کمپرسور منجر شود.
  1. تداخل با فرآیند سیکل سرمایشی:
  • اگر سیستم تبرید به درستی کنترل نشود و فرآیند سیکل سرمایشی به درستی انجام نشود، ممکن است کمپرسور به طور ناخواسته آسیب ببیند.
  1. کاهش گاز فریون:
  • کمبود یا نقص گاز فریون در سیستم می‌تواند به افت کارایی کمپرسور و آسیب به آن منجر شود.
  1. نقص در تهویه و خنک‌کنندگی:
  • اگر سیستم تهویه و خنک‌کنندگی به درستی عمل نکند، حرارت محیط بالا می‌رود که می‌تواند باعث آسیب به کمپرسور شود.
  1. استفاده نادرست:
  • استفاده نادرست از چیلر، مثل اجرای طولانی مدت در حالت بار شدید یا تغییرات فشار و دما به شدت، ممکن است به کمپرسور آسیب برساند.
  1. نقص در سرویس و نگهداری:
  • عدم انجام سرویس و نگهداری منظم و به موقع می‌تواند باعث آسیب دیدن کمپرسور گردد.

برای پیشگیری از آسیب دیدن کمپرسور، انجام سرویس دوره‌ای و نگهداری منظم توسط تعمیرکاران متخصص توصیه می‌شود.

سرویس و نگهداری چیلر کریر

آیا به نگهداری و سرویس چیلر کریر و تهویه مطبوع خود با کیفیت فکر می‌کنید؟ اگر مدیریت تاسیسات ساختمان یا صنایع را در دست دارید، احتمالاً چیلرها جزو اولویت‌ های روزانه شما نمی‌باشند. با این حال، نگهداری مناسب این تجهیزات و انجام تعمیرات به موقع می‌تواند عملکرد صحیح آنها را حفظ کرده و در نتیجه، ساختمان و محصولات صنعتی شما را خنک نگه دارد.

نگهداری نامناسب می‌تواند منجر به افزایش دما در محیط، کاهش کیفیت محصولات و خرابی زودرس تجهیزات گردد. در این مقاله به نکاتی خواهیم پرداخت که به شما کمک می‌کنند چیلرهایتان را به خوبی نگهداری کنید و به طور کامل عمل کنند.

چیلرهای تراکمی عمدتاً در دو زمینه صنعتی و تهویه مطبوع مورد استفاده قرار می‌گیرند. این تجهیزات در کارخانجات، ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری، درمانی و تفریحی برای خنک‌کردن فضا و یا خطوط تولید به‌کار می‌روند. اگر چیلری در محیط زندگی یا کار شما وجود دارد، حتماً از اهمیت نگهداری این تجهیزات آگاهید. چیلرها از قیمت‌های بالایی برخوردارند و هرچه ظرفیت آنها بیشتر باشد، هزینه آنها نیز افزایش می‌یابد.

همچنین، هزینه تعمیرات چیلر کریر نیز می‌تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد. با اجرای یک برنامه نگهداری منظم و اصولی، می‌توانید از چیلر خود به‌ طور مؤثری و بدون خرابی بهره‌مند شوید. نگهداری چیلر یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار بر عملکرد بهینه این تجهیزات است که باید به صورت دوره‌ای و منظم انجام شود و از وقوع خسارات مالی بزرگی جلوگیری می‌کند.

فدک تهویه تخصصی ترین مرکز مجاز شارژ گاز ،تعمیر چیلرکریر در تهران و کرج و کلانشهرها می باشد که توسط بهترین تعمیرکاران خدمات خود را به صورت فوری با ضمانت خدمات ارائه میدهد.

به این لینک ارزشمند سری بزنید تعمیر مینی چیلر

 ارور چیلر

بهترین زمان مناسب برای سرویس چیلر کریر

زمان مناسب برای سرویس چیلر کریر به عوامل متعددی بستگی دارد و ممکن است با توجه به شرایط خاص و محیط استفاده متغیر باشد. با این حال، برخی تولیدکنندگان چیلرها و ارائه‌دهندگان خدمات تعمیر و نگهداری توصیه‌هایی برای زمان سرویس ارائه کرده‌اند که به عنوان راهنمای کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این توصیه‌ها عبارتند از:

  1. سرویس دوره‌ای سالیانه: بسیاری از تولیدکنندگان توصیه می‌کنند که یک بار در سال یک سرویس دوره‌ای کامل بر روی چیلر انجام شود. این سرویس شامل تعویض فیلترها، بررسی کلی قطعات، تنظیمات، و تعمیرات کوچک می‌شود.
  2. سرویس فصلی: اگر چیلر به صورت فصلی استفاده می‌شود، به عنوان مثال در فصل‌های تابستانی یا زمستانی، سرویس فصلی ممکن است لازم باشد. این سرویس‌ها به تنظیمات و نیازهای خاص فصلی دستگاه بر اساس شرایط هوایی و بار حرارتی اضافه می‌شود.
  3. سرویس در صورت نیاز: در صورتی که چیلر در شرایط خاصی استفاده می‌شود یا تغییرات زیادی در محیط وجود دارد، سرویس و تعمیرات در صورت نیاز می‌تواند به میزان بیشتری صورت گیرد. به عنوان مثال، در صورت کار در شرایط داغ یا با آلودگی بالا، نیاز به سرویس بیشتری ممکن است پیش بیاید.

توصیه می‌شود همواره با مراکز خدمات یا تولیدکنندگان چیلر کریر تماس بگیرید و دستورالعمل‌ها و توصیه‌های خود را برای نگهداری بهینه و زمانبندی سرویس چیلر خود دریافت کنید.

مراحل سرویس و نگهداری و تعمیر چیلر کریر

مراحل شستشو و نگهداری چیلر کریر شامل چندین مرحله است که باید به طور دوره‌ای و مستمر اجرا شوند. در زیر، مراحل نگهداری چیلر کریر را توضیح داده‌ام:

  1. ثبت شرح حال چیلر: این مرحله شامل ثبت شرایط و وضعیت کنونی چیلر می‌شود. این شامل اندازه‌گیری فشارها، دماها، جریان‌ها و سایر پارامترهای عملکردی چیلر است. این اطلاعات به عنوان پایه مقایسه برای مراحل بعدی نگهداری استفاده می‌شود.
  2. عیب‌یابی و تست میزان سلامت: در صورت بروز هر گونه ایراد یا کاهش کارایی، نیاز به عیب‌یابی دقیق و تست میزان سلامت چیلر و تجهیزات جانبی آن وجود دارد. این مرحله شامل استفاده از ابزارهای اندازه‌گیری، بررسی قطعات مختلف و اجرای تست‌های دقیق است.
  3. سرویس نگهداری: در صورت کشف هر گونه مشکل، مرحله بعدی انجام سرویس و نگهداری می‌باشد. این شامل تعویض قطعات آسیب‌دیده، تنظیمات، تعمیرات، و تعویض فیلترها می‌شود.
  4. تعمیرات پیشگیرانه: برخی از مراحل نگهداری شامل تعمیرات پیشگیرانه است. این به معنای اعمال تعمیرات و تغییرات به منظور جلوگیری از بروز مشکلات در آینده است.
  5. بررسی دوره‌ای: به طور دوره‌ای باید چیلر و تجهیزات جانبی آن بررسی شود. این شامل بررسی کلی قطعات، تنظیمات، و اجزاء مهم چیلر به منظور اطمینان از عملکرد بهینه آن می‌شود.
  6. ثبت اطلاعات نگهداری: تمامی اطلاعات مربوط به نگهداری و سرویس چیلر باید به دقت ثبت شود. این اطلاعات از جمله تعویض قطعات، تنظیمات انجام شده، و تست‌های انجام گرفته می‌تواند به عنوان مرجعی برای نگهداری‌های آتی مورد استفاده قرار گیرد.
  7. آموزش و به‌روزرسانی: کارکنان مسئول از آخرین دانش‌ها و تکنیک‌های نگهداری آگاه باید بمانند، و در صورت نیاز، آموزش‌های به‌روزرسانی شوند.

همه این مراحل در کلیه چیلرها، از جمله چیلرهای کریر، بسیار مهم و ضروری هستند تا عمر مفید دستگاه به حداکثر برسد و عملکرد بهینه ارائه شود.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

شارژ گاز چیلر کریر

شارژ گاز در چیلرهای کریر امری حیاتی است که نیازمند دقت و توجه خاص می‌باشد. در اینجا چند نکته مهم در خصوص شارژ گاز چیلر کریر ذکر شده است:

  1. نیاز به تعمیرات: قبل از شارژ گاز، اگر متوجه کاهش گاز شده‌اید، نیاز به تعمیرات و یافتن نقاط نشت و رفع مشکلات است. این کار به حل مشکل اصلی پرداخته و از ادامه نشت جلوگیری می‌کند.
  2. مقدار شارژ مناسب: مقدار گاز باید با دقت و به تطابق با مشخصات تولیدکننده چیلر تنظیم شود. تنظیم نادرست می‌تواند به کاهش کارایی دستگاه و مشکلات عملکردی منجر شود.
  3. نوع گاز: استفاده از نوع صحیح گاز خنک‌کننده بسیار حائز اهمیت است. انتخاب گاز مطابق با نوع چیلر و مشخصات آن ضروری است.
  4. تنظیمات دما: در هنگام شارژ گاز، تنظیمات دما و فشار سیستم باید با دقت تنظیم شوند تا بهره‌وری بهینه دستگاه حفظ شود.
  5. استفاده از تخصصی‌ترین تکنسین‌ها: شارژ گاز بهتر است توسط تکنسین‌های تخصصی و با تجربه در زمینه چیلرهای کریر انجام شود. این تکنسین‌ها توانمندی‌های لازم برای انجام صحیح این فرآیند را دارند.
  6. بررسی دوره‌ای: بررسی دوره‌ای شارژ گاز به همراه سرویس‌های دوره‌ای دستگاه، از بهینه بودن چیلر اطمینان حاصل کنید.

توجه به این نکات و انجام این فرآیند توسط تکنسین‌های ماهرفدک تهویه ، به بهینه‌سازی عملکرد چیلر شما کمک خواهد کرد



:: برچسب‌ها: تعمیر چیلر , سرویس چیلر , ارور چیلر , تعمیر چیلر کریر ,
:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

تعمیر چیلر اسکرو ، مهم است که اطلاعات کاملی درباره اجزاء اصلی آن داشته باشید. چیلرها از چهار بخش اصلی تشکیل شده‌اند که عبارتند از کمپرسور، کندانسور، شیرانبه‌ساط، و اواپراتور. هر یک از این اجزاء در انواع مختلف تولید می‌شوند که باعث تنوع در چیلرها می‌شود.

از نظر کمپرسور، چیلرها به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند، از جمله چیلرهای اسکرو، اسکرال، پیستونی و سانتریفیوژ. چیلرهایی که از کمپرسور اسکرو استفاده می‌کنند، با نام چیلر اسکرو شناخته می‌شوند.

در این مقاله، قصد داریم در مورد شست وشوی ، تعمیر چیلر اسکرو ، اطلاعات کامل و جامعی را ارائه دهیم. این چیلرها به عنوان یکی از اصلی‌ترین تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع و صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرند. با ما همراه باشید تا در دنیای تعمیر چیلرها، به دنبال راهکارهای جامع و کارآمد بگردیم.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

Table of Contents

تعمیر چیلر و اهمیت آن

تعمیر چیلر شامل مجموعه‌ای از عملیات و فرایندها است که به منظور بازگرداندن عملکرد بهینه این سیستم‌های خنک‌کننده انجام می‌شود. این فرآیندها می‌توانند شامل تمیزکاری و شستشوی قطعات داخلی، بررسی و تنظیم مجدد کمپرسورها، تعویض فیلترها و کنترل نشتی‌های احتمالی در سیستم لوله‌کشی باشد.

همچنین، تعمیر و نگهداری منظم چیلرها به بهبود کارایی انرژی، افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کند. بهره‌گیری از تکنسین‌های متخصص و تجهیزات مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا عیوب به درستی شناسایی و رفع شوند.

معرفی انواع چیلر اسکرو

چیلرهای تراکمی با کمپرسور اسکرو دارای ویژگی‌های منحصر به فردی هستند که آن‌ها را از دیگر چیلرها متمایز می‌کند. تعمیرات این نوع چیلر ، به عنوان یکی از پیچیده‌ترین و تخصصی‌ترین تعمیرات چیلر محسوب می‌شود. این چیلرها دارای بالاترین تکنولوژی در مدار مکانیکی و تابلو برق هستند. چیلرهای اسکرو با ظرفیت‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند و در صنایع تولیدی و تهویه مطبوع ساختمانی استفاده می‌شوند. این چیلرها با توجه به کمپرسور آن‌ها، از ظرفیت ۵۰ تن تبرید تا چند هزار تن تبرید تولید می‌شوند.

همانطور که قبلاً گفته شد، چیلرهایی که از کمپرسور اسکرو استفاده می‌کنند، به نام چیلر اسکرو شناخته می‌شوند. این چیلرها در انواع مختلفی نصب و راه‌اندازی می‌شوند، از جمله:

  1. چیلر اسکرو با کندانسور هوایی
  2. چیلر اسکرو با کندانسور آبی
  3. چیلر اسکرو با اکسپنشن ترموستاتیکی
  4. چیلر اسکرو با اکسپنشن الکترونیکی
  5. چیلر اسکرو با اواپراتور آبی
  6. چیلر اسکرو با اواپراتور هوایی (DX)

تنوع در انواع چیلرهای اسکرو نشان‌دهنده سازگاری این کمپرسور با انواع تجهیزات چیلر است. هر یک از این چیلرها با توجه به نوع کاربری و دمای مورد نیاز، در شرایط مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، چیلر اسکرو با کندانسور هوایی و اکسپنشن ولو الکترونیکی از محبوب‌ترین نوع‌ها محسوب می‌شود.

تعمیر و نگهداری چیلر اسکرو

کمپرسور اسکرو بصورت مارپیچی، مبرد را فشرده می‌کند و از دو عدد ماردون تشکیل شده است؛ یکی از آنها ثابت است و دیگری توسط روتور می‌چرخد. گازبندی در این روند توسط روغن کمپرسور انجام می‌شود. تعداد قطعات داخلی کمپرسور اسکرو از کمپرسور پیستونی کمتر است، اما تکنولوژی آن بروزتر، حساسیت و دقت آن بالاتر است. چیلر اسکرو باید به صورت دوره‌ای چک شده و شرح حال آن بررسی شود.

علاوه بر بررسی دماهای مختلف چیلر اسکرو، کارکرد کمپرسور باید بدون صدای اضافی باشد. همچنین، دمای خروجی دیسشارژ کمپرسور و سوپرهیت چیلر اسکرو همواره باید مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت نیاز مجدداً تنظیم شود. در چیلر اسکرو هواخنک، کارکرد صحیح کندانسور بسیار مهم است و چرخش فن‌های کندانسور و تمیزی آن باید ماهانه چک شود.

همچنین، تمیزی برج خنک‌کننده، سلامت تسمه‌ها، و آبگردان باید سالم باشند و به صورت ماهانه بررسی گردند تا در صورت نیاز تعمیرات لازم انجام شود. چیلر اسکرو آبی نیازمند گردش آب با دمای مناسب در کندانسور است؛ اگر کارکرد کندانسور به مشکل برخورد، آسیب وارد شده به کمپرسور اسکرو ممکن است هزینه‌های گزافی به دنبال داشته باشد و احتمالاً نیاز به شست وشو و  تعمیرات کمپرسور چیلر اسکرو پیش بیاید.

با توجه به پیچیده بودن ساختمان چیلر های اسکرو کار تعمیر و نگهداری انها از عهده هر تعمیرکاری بر نمی آید بنابراین برای رفع مشکلات این ابر خنک کننده حتما باید با یک تعمیرکار متخصص تماس بگیرید تا با مهارت و ظرافت به تعمیر چیلر اسکرو بپردازد یکی از این مراکز قابل اعتماد فدک تهویه می باشد که دارای مجموعه ای از بهترین تعمیرکاران چیلر می باشد و شما با خیالی اسوده کلیه مراحل تعمیرات و نگهداری چیلر اسکرو را می وانید به انها بسپارید

 

علائم خراب بودن چیلر اسکرو

  1. متوازن نبودن متغیرهای ساکشن و دیسشارژ: در حالت عادی، میزان تراکم در کمپرسور چیلر اسکرو نقش تعیین‌کننده دارد. اگر در دو حالت مقایسه (در دو حالت کارکرد شیرهای برقی که باید یک اندازه باشد) متوجه شوید که میزان ساکشن یا دیسشارژ متفاوت است، ممکن است نشانه خرابی مکانیکی یا کمبود روغن و فریون باشد.
  2. صداهای ناهموار: صدای کمپرسور چیلر اسکرو در شرایط عادی پیوسته است. اگر پس از بررسی متوجه صداهای متناوب یا ناهموار شوید، احتمال خرابی بلبرینگ‌ها بسیار بالاست.
  3. افزایش صدا: افزایش ناگهانی یا غیرعادی در صدای کمپرسور ممکن است نشانه وجود مشکلات مکانیکی یا سایر مشکلات در چیلر اسکرو باشد.
  4. اختلال در عملکرد شیرها: هر گونه مشکل در کنترل و عملکرد شیرهای برقی نشانه مشکلات جدی تر در سیستم چیلر اسکرو می‌باشد و نیاز به بررسی و تعمیر فوری دارد.
  5. افت کارکرد و بازدهی: افت تدریجی در کارکرد و بازدهی چیلر اسکرو ممکن است نشان‌دهنده نیاز به تعمیرات و نگهداری باشد.
  6. تغییرات در دماها: هر تغییر ناگهانی یا نامناسب در دماهای مختلف چیلر اسکرو ممکن است به مشکلات مرتبط با سیستم اشاره کند.
  7. نشتی یا تراکم روغن: حتی نشانه‌های کوچکی از نشت یا تراکم روغن در اجزای مختلف کمپرسور می‌تواند به خرابی‌های پیشرونده اشاره داشته باشد.

در کل، نگهداری دقیق و انجام بازرسی‌های دوره‌ای و تعمیرات چیلر اسکرو از اهمیت بالایی برخوردار است تا هر گونه مشکلی به سرعت تشخیص داده شود و از خرابی‌های بیشتر جلوگیری شود.شما می توانید انجام کلیه مراحل را به مجموعه فدک تهویه با بیش از 10 سال سابقه کاری درخشان واگذار کنید

 معروف ترین مرکز تعمیر چیلر اسکرو ،کمپرسور حرفه ای سراسر کشور

علت خرابی چیلر اسکرو

تأمین شرایط استاندارد برای چیلر اسکرو بسیار حائز اهمیت است و سلامت چیلر اسکرو با حفظ پارامترهای لازم تضمین می‌شود. علت خرابی چیلر اسکرو ممکن است از طراحی ابتدایی چیلر تا مراحل نصب، راه‌اندازی و نگهداری این دستگاه متنوع باشد. همچنین، عدم انجام شست وشوی دوره‌ای نقش مهمی در خرابی چیلر اسکرو ایفا می‌کند.

اگر چه شما از چیلر اسکرو در شرایط عالی و استاندارد نگهداری می‌کنید، اما با وجود این همچنان چیلر اسکرو به خرابی دچار می‌شود، احتمالاً پس از بررسی توسط تکنسین‌های متخصص، به این نتیجه می‌رسید که طراحی اولیه چیلر اسکرو به استاندارد نمی‌باشد. در این صورت، تا زمانی که چیلر را تعویض یا بهبود ندهید، این نقص باعث خرابی مستمر چیلر اسکرو خواهد بود.

فدک تهویه تخصصی ترین مرکز مجاز نصب و اجرا چیلر اسکرو نواع مدل ها با شرایط ویژه و قیمت مناسب به صورت فوری می باشد

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

معرفی بزرگترین و مجهز ترین مرکز تعمیر چیلر و مینی چیلر اسکرو در سراسر کشور

فدک تهویه به عنوان یک مرکز رسمی و دارای مجوز در زمینه تعمیرات چیلر اسکرو با داشتن سالها تجربه علمی و عملی صراحتا می توان گفت بهترین مرکز نمایندگی تعمیر چیلر اسکرو در این زمینه بوده و با داشتن بیش از ۵۰ سرویسکار و تعمیرکار با تجربه و دوره دیده در سراسر کشور به ویژه تمام مناطق تهران و کرج و کلانشهرها را تحت پوشش خود قرار داده ایم.

در این مرکز کلیه خدمات مربوط به شارژ گاز ،اسید شویی چیلر اسکرو ،نگهداری و تعمیرات چیلر اسکرو به صورت کاملا تخصص و حرفه ای در کمترین زمان ارائه میشود.

 

دلیل انتخاب فدک تهویه برای دریافت خدمات چیلر اسکرو چیست؟

در نگاه اول ممکن است دریافت خدمات توسط هر شرکت و مجموعه‌ ای کاملا یکسان باشند و خدمات این شرکت‌ ها فرق چندانی نداشته باشند! اما تجربه اثبات کرده است که تفاوت‌ های زیادی میان خدمات مجموعه‌ ها و شرکت‌ های مختلف ارائه خدمات وجود دارد.

از این رو در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فدک تهویه به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات تعمیرات چیلر اسکرو قصد داریم تا مزایای دریافت خدمات از این مرکز مجاز و رسمی را به شما معرفی کنیم.

  • دارا بودن تمام مجوز های لازم از ارگان های مربوطه
  • ارائه کلیه خدمات در محل بدون جابجایی دستگاه مگر در صورت نیاز
  • استفاده از قطعات اصلی
  • تعمیرات فوری در کمترین زمان ممکن در تهران و کرج
  • تجربه چندین ساله و پرافتخار در زمینه تعمیرات
  • ارائه گارانتی معتبر خدمات ارائه شده
  • خدمات رسانی در سراسر کشور
  • کلیه خدمات به صورت فوق تخصصی انجام میشود
  • دستمزد های معقول و پایین تر نسب به سایر رقبا
  • دارای تکنسین و تعمیرکاران باتجربه و متخصص و سرعت عمل بالا
  • ارائه خدمات در تمام ایام هفته و 24 ساعته
  • اعزام تعمیرکار در تایم و زمان درخواستی شما
  • ارائه فاکتور رسمی و معتبر برای خدمات انجام شده

ما برای رسیدن به جایگاه فعلی خود و تبدیل شدن به نمایندگی مجاز نگهداری و تعمیرات چیلر اسکرو زحمات بسیاری کشده ایم و این افتخار با تلاش تمام کارکنان فدک تهویه به دست آمده است. با انتخاب ما برای نگهداری ،تعمیرات و نصب و اجرا چیلر دیگر هیچ جای نگرانی نیست. ما خدمات خود را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

نحوه تعمیر چیلر اسکرو

تعمیرات و سرویس چیلر اسکرو نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد و این چیلر از لحاظ تکنولوژی نسبت به دیگر انواع چیلرها، دارای بروزترین و جدیدترین تکنولوژی‌هاست. پس از عیب‌یابی چیلر، باید تمامی مراحل تعمیرات چیلر به خوبی برنامه‌ریزی شده و با روندی منظم و مرتب صورت گیرد.

چیلر اسکرو نیز همانند سایر چیلرها دارای ۴ بخش اصلی کمپرسور، کندانسور، اکسپنشن ولو و اواپراتور است. خرابی‌هایی که ممکن است در این چیلرها رخ دهد، معمولاً شامل نقص در کندانسور و عدم تنظیم میزان فریون می‌شود که منجر به خرابی کمپرسور اسکرو چیلر می‌شود و نیاز به تعمیر پیدا می‌کند.

تعمیرچیلر اسکرو شامل اقداماتی نظیر تعمیرات کمپرسور اسکرو ، اصلاحات و سرویس تابلو برق چیلر، کالیبره و تعویض سنسورها، نشت یابی چیلر، شستشوی پره‌های کندانسور یا لوله‌های کندانسور و پوسته لوله می‌شود.

 

هزینه تعمیر چیلر اسکرو

هزینه تعمیرات چیلر اسکرو بسیار وابسته به مشکلات خاصی که در دستگاه وجود دارد، نوع خرابی، نیاز به تعویض قطعات و همچنین میزان تخصص مورد نیاز برای تعمیر می‌باشد. همچنین، محل واقعی دستگاه و شرایط محیطی نیز ممکن است تأثیرگذار باشد. از این رو، تا زمانی که جزئیات خاصی در مورد مشکلات دستگاه و نیازهای تعمیر مشخص نشود، ارائه یک ارقام دقیق برای هزینه تعمیر چیلر ممکن نیست.

برای اطلاع از هزینه تعمیر چیلر اسکرو، بهتر است با تعمیرکاران یا شرکت‌های تخصصی تعمیر چیلر تماس بگیرید. آنها می‌توانند بر اساس بررسی مستقیم مشکلات و نیازهای تعمیر، یک تخمین دقیق از هزینه را ارائه دهند. همچنین، درخواست قیمت از چندین تعمیرکار و شرکت مختلف نیز به شما کمک خواهد کرد تا تصمیم بهتری بگیرید و هزینه را بازنگری کنید.

تعمیر چیلر اسکرو با کندانسور آبی

تعمیرات چیلر اسکرو با کندانسور آبی (چیلر اسکرو آب خنک) نیاز به شناخت دقیق از ساختار و عملکرد این نوع چیلر دارد. این چیلرها به دلیل استفاده از کندانسور آبی برای خنک‌کردن آب، شرایط طراحی خاصی دارند. در زمان تعمیر این چیلرها، نکات زیر را باید در نظر گرفت:

  1. ساختار اصلی: چیلرهای اسکرو با کندانسور آبی از چهار بخش اصلی تشکیل شده‌اند: کمپرسور اسکرو، کندانسور آبی، اکسپنشن الکترونیکی (گاهی اوقات اکسپنشن ترموستاتیکی)، و اواپراتور آبی. تابلو برق نیز جزو اجزای مهم تشکیل‌دهنده است.
  2. تابلو برق هوشمند: این چیلرها معمولاً از تابلو برق هوشمند PLC (Programmable Logic Controller) بهره می‌برند که برنامه‌ریزی شده و قابلیت کنترل هوشمند را فراهم می‌کند.
  3. استفاده از برد الکترونیکی: برخی از این چیلرها از برد الکترونیکی برای کنترل عملکرد دستگاه استفاده می‌کنند، که نیاز به تخصص بالا برای تعمیر آن دارد.
  4. سنسورها و کنترل‌ها: در تعمیرات چیلر اسکرو با کندانسور آبی، باید به سنسورها و کنترل‌های مختلف در تابلو برق و دستگاه توجه شود و در صورت نیاز، تنظیم یا تعویض آنها انجام شود.

تاشویشات مکانیکی، نگهداری صحیح از کندانسور و بررسی تعادل فشارها نیز جزء مراحل تعمیرات است که حائز اهمیت می‌باشند.

 ارور چیلر

تعمیر چیلر اسکرو با کندانسور هوایی

تعمیرات چیلر اسکرو با کندانسور هوایی نیاز به دانش و تجربه تخصصی در حوزه ترمودینامیک، انتقال حرارت، و مکانیک سیالات دارد. تعمیر این نوع چیلرها به دلیل ماهیت پیچیده و تخصصی آنها، به دانش فنی و مهارت کارشناسان متخصص احتیاج دارد.

چیلر تراکمی با کمپرسور اسکرو و کندانسور هوایی چیلری یکپارچه است که قابلیت نصب در هر مکانی که جریان هوای طبیعی وجود داشته باشد و تامین برق مصرفی شود را دارد. در تعمیر چیلر اسکرو هوا خنک، اقدامات زیر صورت می‌گیرد:

  1. تعمیر کمپرسور اسکرو: شامل بررسی و اصلاح مکانیکی کمپرسور، اجرای تست‌های لازم و اصلاح هر نوع خرابی مکانیکی یا الکتریکی.
  2. نشت یابی چیلر: بررسی سیستم برای شناسایی و رفع نشتی‌ها در لوله‌ها و اتصالات.
  3. سرویس فن کندانسور: شامل تمیزکاری، بررسی و تنظیم فن‌ها برای افزایش کارایی خنک‌کنندگی.
  4. شستشوی پره‌های کندانسور: تمیزکاری از آلودگی‌ها و رسوبات بر روی پره‌های کندانسور جهت بهبود انتقال حرارت.
  5. کالیبراسیون و تعویض سنسورها: بررسی و تعویض سنسورهای مربوط به دما و فشار جهت دقت بیشتر در اندازه‌گیری.
  6. تعویض مبدل اواپراتور و یا کندانسور: در صورت لزوم، تعویض قطعات مهم جهت بهینه‌سازی عملکرد.
  7. شارژ فریون و راه‌اندازی چیلر: بررسی میزان و شارژ صحیح فریون و انجام راه‌اندازی با توجه به شرایط بهینه.

تمام این اقدامات نیاز به دقت و تخصص دارند تا از عملکرد بهینه چیلر اطمینان حاصل شود



:: برچسب‌ها: تعمیر چیلر , سرویس چیلر , ارور چیلر , تعمیر چیلر اسکرو ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حمیدرضا غلامی

تعمیر چیلر اسکرال و کمپرسور آن فوق تخصصی و فوری در تهران و کرج به صورت ویژه با بهترین کیفیت و قیمت توسط تعمیرکاران مجرب

چیلر با کمپرسور اسکرال : چیلرهایی که از کمپرسور اسکرال بهره می‌برند، با عنوان چیلر اسکرال شناخته می‌شوند. این نوع چیلرها با ظرفیت‌های متنوع تولید می‌شوند، اما به دلیل محدودیت‌های موجود در ساختار کمپرسور اسکرال، استفاده از آن در چیلرهای بزرگ دشوار است. در برخی مواقع، از چند کمپرسور اسکرال به صورت موازی، تندم و سه‌موازی یا تریو بهره گرفته می‌شود.

یکی از ویژگی‌های برجسته این نوع چیلر، کاهش نویز و لرزش آن است. این خاصیت باعث محبوبیت چیلر اسکرال در کاربردهای ساختمانی و صنعتی با نیاز به سروصدای کم می‌شود، به خصوص در صنایعی چون تولید دارو و مواد شیشه‌ای که کاهش حداکثری صدا و لرزش از اهمیت بالایی برخوردارند.

با این حال، معایب نیز وجود دارد، از جمله استفاده محدود در ظرفیت‌های بزرگ و عدم قابلیت تعمیر چیلر اسکرال کمپرسورها که باعث افزایش هزینه‌های مصرف‌کنندگان می‌شود.

اما نگران نباشید شرکت فدک تهویه با تخصص و مهارت زیادی که در زمینه سرویس و تعمیرات چیلر اسکرال دارند این مشکل را حل کرده اند .

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

Table of Contents

تعریف کمپرسور اسکرال

کمپرسور اسکرال، یک کمپرسور به طراحی خاص است که خلاف کمپرسورهای پیستونی که حرکت رفت و برگشتی دارند، در یک حرکت دایره‌ای عمل می‌کند. این نوع کمپرسورها نسبت به کمپرسورهای رفت و برگشتی از ضریب اطمینان بالاتری برخوردار هستند. به همین دلیل، در سیستم‌های تهویه مطبوع، استفاده گسترده‌تری از کمپرسورهای اسکرال صورت می‌گیرد.

در این مقاله، قصد داریم به بررسی و تعمیر کمپرسور اسکرال و مزایای آن بپردازیم. از مزایای بارز این نوع کمپرسورها می‌توان به ضریب اطمینان بالا و عملکرد بهینه در سیستم‌های تهویه مطبوع اشاره کرد. عملکرد یکپارچه و دایره‌ای این کمپرسورها باعث کاهش نویز و لرزش در سیستم می‌شود که این امر از اهمیت زیادی در کاربردهای حساس به صدا مانند تهویه ساختمان‌ها و صنایع داروسازی برخوردار است.

همچنین، این کمپرسورها با داشتن ساختار کمپکت و کم قطعات متحرک، نیاز به تعمیرات کمتری دارند. این ویژگی باعث کاهش هزینه‌های نگهداری و شست وشو و تعمیر چیلر اسکرال می‌ شود. به طور کلی، استفاده از کمپرسورهای اسکرال به عنوان قلب سیستم‌های تهویه مطبوع، باعث بهبود کارایی و اقتصادی بالاتر سیستم می‌ شود.

تعمیر چیلر فوری

تعمیر چیلر شامل مجموعه‌ای از عملیات و فرایندها است که به منظور بازگرداندن عملکرد بهینه این سیستم‌های خنک‌کننده انجام می‌شود. این فرآیندها می‌توانند شامل تمیزکاری و شستشوی قطعات داخلی، بررسی و تنظیم مجدد کمپرسورها، تعویض فیلترها و کنترل نشتی‌های احتمالی در سیستم لوله‌کشی باشد.

همچنین، تعمیر و نگهداری منظم چیلرها به بهبود کارایی انرژی، افزایش عمر مفید دستگاه و کاهش هزینه‌های عملیاتی کمک می‌کند. بهره‌گیری از تکنسین‌های متخصص و تجهیزات مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تا عیوب به درستی شناسایی و رفع شوند.

کمپرسور اسکرال چگونه کار میکند

کمپرسور اسکرال، یک نوع کمپرسور خاص است که از دو مارپیچ یا مارپیچ‌های فلزی تشکیل شده است. یکی از مارپیچ‌ها در حال حرکت و چرخش است، در حالی که مارپیچ دیگر به بدنه کمپرسور متصل شده و استوار مانده است. مارپیچ متحرک به کمک میل لنگ کمپرسور درون مارپیچ ثابت می‌چرخد.

در حین حرکت نسبی بین دو مارپیچ، گاز محیط به فضای میانی دو مارپیچ گرفتار می‌شود. در قسمت خارجی مارپیچ‌ها، گاز به سمت مرکز مارپیچ‌ها جذب می‌شود. این فرآیند در فضای محدودی که میان دو مارپیچ وجود دارد، باعث فشرده‌شدن گاز می‌شود و در نهایت به سمت خروجی حرکت می‌کند. با حرکت گاز در بین دو مارپیچ، فشار و دمای آن افزایش می‌یابد.

کمپرسور اسکرال به این توصیفات به دلیل ساختار چرخشی مارپیچ‌ها و جذب گاز در فضای میانی، قابلیت فشرده‌سازی گاز با کارایی بالا را داراست. این ویژگی‌ها به کمپرسور اسکرال امکان ارائه عملکرد بهینه در سیستم‌های تهویه مطبوع و سرمایش را می‌دهد.

 معروف ترین مرکز تعمیر چیلر اسکرال ،کمپرسور تخصصی سراسر کشور

ساختار کمپرسور اسکرال و تعمیر آن

ساختار کمپرسورهای اسکرال به شکل کاملاً هرمتیک و داخل یک پوسته فولادی جوشکاری شده قرار دارد. برخلاف کمپرسورهای سمی هرمتیک که پوسته و سر سیلندرها به کمک پیچ به یکدیگر وصل شده و امکان جدا کردن قطعات وجود دارد، در کمپرسورهای اسکرال این پوسته فولادی بسته و اتصال باز شونده‌ای بر روی آن وجود ندارد.

مارپیچ‌های اسکرال درون این پوسته چرخش می‌کنند و باعث جذب و فشرده‌سازی گازهای محیط می‌شوند. این پوسته محکم و هرمتیک باعث حفظ کامل فشار داخل کمپرسور می‌شود، از این رو به کمک این ساختار هرمتیک، امکان نشت گاز از کمپرسور به خارج به حداقل ممکن می‌رسد.

کمپرسورهای اسکرال به صورت عمودی در تجهیزات تهویه مطبوع نصب و استفاده می‌شوند. این قرارگیری عمودی این کمپرسورها را به عنوان یک انتخاب محبوب در سیستم‌های تهویه مطبوع و سرمایش تبدیل کرده است.

فدک تهویه تخصصی ترین مرکز شستشو و تعمر و نگهداری چیلر اسکرال در سراسر کشور فوق تخصصی و فوری با ضمانت خدمات با بهترین کیفیت

مزایای کمپرسور اسکرال

کمپرسورهای اسکرال به مزایای زیادی برخوردارند. در اینجا تعدادی از مهمترین مزایای آنها آورده شده‌اند:

  1. بازده حجمی بالا: کمپرسورهای اسکرال، بدون پیستون، بازده حجمی بالایی دارند که منجر به کاهش هزینه انرژی می‌شود.
  2. تلفات کم: عدم استفاده از سوپاپ‌های ورودی و خروجی در کمپرسورهای اسکرال، باعث کاهش تلفات انرژی در آنها می‌شود.
  3. سطح صدا کم: کمپرسورهای اسکرال به دلیل عدم وجود تجهیزات رفت و برگشتی و ساختار خاص خود، سرو صدای بسیار کمی دارند.
  4. لرزش کم: این نوع کمپرسور به دلیل ساختار خاص خود که فاقد فنرهای تعلیق است، لرزش کمتری نسبت به دیگر انواع کمپرسورها ایجاد می‌کنند.
  5. وزن کم و طول عمر بالا: کمپرسورهای اسکرال به دلیل وزن کمتر، مناسب برای نصب در فضاهای محدود هستند و در عین حال دارای طول عمر بالایی هستند.

این مزایا، کمپرسورهای اسکرال را به گزینه‌ای مناسب در بسیاری از اعمال تبدیل کرده است.

انواع چیلر اسکرال

چیلرهای اسکرال، به دلیل عملکرد موثر و ساختار هرمتیک، در دو دسته تهویه مطبوع خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر به برخی انواع چیلر اسکرال در هر دسته اشاره می‌شود:

تعمیر چیلرهای خانگی اسکرال:

  1. چیلرهای خانگی:
  • کاربرد: معمولاً در بالکن‌های آپارتمان‌ها یا ساختمان‌های مسکونی.
  • کمپرسور: این نوع چیلر از کمپرسور اسکرال برای تولید سرمای مورد نیاز در فضاهای خانگی استفاده می‌کند.
  1. تجهیزات تهویه مطبوع متوسط:
  • کاربرد: در ساختمان‌های متوسط و مراکز اداری.
  • کمپرسور: از اسکرال برای ارتقاء عملکرد و بهره‌وری در سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌شود.

تعمیر چیلرهای صنعتی اسکرال:

  1. چیلرهای صنعتی:
  • کاربرد: در صنایع بزرگی مانند کارخانجات و واحدهای صنعتی.
  • کمپرسور: این چیلرها از کمپرسورهای اسکرال برای تأمین سرمای بیشتر و ایجاد شرایط حرارتی مناسب در فضاهای صنعتی استفاده می‌کنند.
  1. چیلرهای پرسرعت (High-Speed Chillers):
  • کاربرد: در مواردی که نیاز به سرمایش یا گرمایش سریع و کارایی بالا است.
  • کمپرسور: از اسکرال برای ارتقاء سرعت و کارایی در تولید سرمایش یا گرمایش استفاده می‌شود.

ویژگی‌های افزوده:

  • نوع اکسپنشن:
  • ترموستاتیکی: این چیلرها از اکسپنشن ترموستاتیکی برای کنترل و تنظیم جریان گازها استفاده می‌کنند.
  • الکترونیکی: چیلرهای نسل جدید ممکن است از اکسپنشن الکترونیکی برای کنترل دقیق تر و بهبود کارایی استفاده کنند.

در کل، انواع مختلف چیلرهای اسکرال به توجه به نیازهای محیط‌های مختلف تهویه مطبوع یا صنعتی طراحی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

فدک تهویه تخصصی ترین مرکز نگهداری و شست وشو و تعمیر چیلر اسکرال در سراسر کشور توسط مجرب ترین تعمیرکاران می باشد.

بیشتر بخوانید اسید شویی چیلر

 

نحوه تعمیر چیلر اسکرال

تعمیرات چیلر اسکرال به چند بخش مختلف تقسیم می‌شود که شامل اقدامات متنوعی مثل تعویض کمپرسور، تعویض کندانسور یا اواپراتور، و تعویض اکسپنشن می‌باشد. مبدل‌های استفاده شده در چیلر اسکرال از نوع صفحه‌ای هستند و این مبدل‌ها در کندانسور یا اواپراتور غیرقابل تعمیرات بوده و در صورت آسیب دیدگی، تعویض می‌شوند.

کمپرسورهای اسکرال به صورت یکپارچه یا هرمتیک ساخته می‌شوند، بنابراین امکان تعمیر آنها وجود ندارد و در صورت خرابی، با یک نمونه جدید تعویض می‌شوند.

برنامه‌ریزی منظم در تعمیر چیلر اسکرال امری ضروری است تا مشکلات کوچک قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ، تعمیرات شوند. داشتن توانایی برخورد با هر مشکل و انجام کارهای تعمیراتی جزئی از خدمات تعمیرات و سرویس چیلر مؤثر است.

سطح روغن در حین عملکرد کمپر سور اسکرال چیلر امری بسیار حیاتی است. این شاخص در همه کمپرسورها به تشخیص کیفیت کارکرد کمک می‌کند. هنگامی که هر چیز به نظر مشکل دارد، با بررسی سطح روغن در کمپرسور اسکرال، مشکلات را شناسایی کرده و سریعاً به تحلیل و تعمیرات مسائل چیلر اسکرال پرداخت.

در این نوع کمپرسور، تغییرات در سطح روغن به تناسب با عملکرد انجام می‌شود و دارای یک پورت سرویس خاص برای تخلیه و پر کردن روغن به صورت صحیح در داخل کمپرسور است. همچنین، هیترهای گرمایش روغن در قسمت پایین کمپرسور، روغن را در دمای مورد نیاز نگه دارند تا از سایش غیرمطلوب در زمان راه‌اندازی جلوگیری شود.

همانطور که یک کمپرسور نمی‌تواند فشرده‌سازی مایع را انجام دهد، از خرابی کمپرسور جلوگیری می‌شود. تماس معمولی کنتاکتور در استارت کمپرسور معمولاً هیتر بخاری را روشن می‌کند، و هنگام خاموش شدن هیتر، کمپرسور شروع به کار می‌کند. این عملکرد تمامی هیترها باید در هر شست وشو و تعمیرات چیلر اسکرال دقیقاً بررسی شود.

مراحل تعمیر چیلر اسکرال

در مراحل تعمیرات چیلر اسکرال، زمانی که اواپراتور سوراخ می‌شود و آب وارد سیستم می‌شود که منجر به آلودگی فریون و ترکیب آن با رطوبت و روغن کمپرسور می‌شود و در نهایت کمپرسور آسیب می‌بیند، اقدامات زیر برای تعمیرات انجام می‌شود:

  1. عیب یابی: در مرحله اول، کارشناس عیب یابی دقیقی را انجام می‌دهد تا تمامی موارد بررسی شود و برنامه‌ریزی برای رفع عیب صورت گیرد.
  2. تهیه اقلام مصرفی: در مرحله بعد، میزان اقلام مصرفی تعیین شده و برای تامین آن اقدام می‌شود.
  3. جدا کردن اجزا: ابتدا، اواپراتور از سیستم جدا شده و سپس کمپرسور از خط جدا می‌شود.
  4. تنظیم خطوط: تمامی خطوط یکپارچه به هم وصل شده و شیر برقی باز می‌شود.
  5. شستشو با حلال: حلال شوینده (معمولاً فریون R141) به خط مکش شارژ شده و از اتصال اکسپنشن به بیرون هدایت می‌شود.
  6. شستشو با گاز اینرت: حلال از خط دهش وارد می‌شود و پس از عبور از کندانسور، از اتصال اکسپنشن به بیرون هدایت می‌شود.
  7. شستشو با فشار ازت: پس از شستشو، سیستم با فشار بالای ازت تمیز می‌شود تا تمامی رسوبات خارج شود.
  8. شارژ ازت: ازت به فشار پایین در سیستم وارد شده و خطوط فریون پر می‌شوند.
  9. نصب اجزا جدید: اواپراتور جدید به خط وصل شده و کمپرسور در جای خود نصب می‌شود.
  10. بررسی نشتی: فشار ازت افزایش می‌یابد و نشتی در سیستم بررسی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که هیچ ایزوله‌ای مشکل ندارد.
  11. تعویض فیلتر: فیلتر درایر یا فیلتر کردرایر تعویض می‌شود و سیستم واکیوم می‌شود.
  12. شارژ فریون: پس از وکیوم، سیستم آماده به شارژ فریون می‌باشد. با توجه به پارامترهای موجود، شارژ تکمیلی انجام می‌شود و چیلر را راه‌اندازی می‌کنیم.

این مراحل برای تعمیرات چیلر اسکرال با آسیب از نفوذ آب به سیستم راهبردی و مرتبط می‌باشد.

 

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

معرفی بزرگترین و مجهز ترین مرکز تعمیر چیلر و مینی چیلر اسکرال در سراسر کشور

فدک تهویه به عنوان یک مرکز رسمی و دارای مجوز در زمینه تعمیرات چیلر اسکرال با داشتن سالها تجربه علمی و عملی صراحتا می توان گفت بهترین مرکز نمایندگی تعمیرات و سرویس چیلر اسکرال در این زمینه بوده و با داشتن بیش از ۵۰ سرویسکار و تعمیرکار با تجربه و دوره دیده در سراسر کشور به ویژه تمام مناطق تهران و کرج و کلانشهرها را تحت پوشش خود قرار داده ایم.

در این مرکز کلیه خدمات مربوط به شارژ گاز چیلر ،اسیدشویی ،نگهداری و تعمیرات چیلر اسکرال به صورت کاملا تخصص و حرفه ای در کمترین زمان ارائه میشود.

عکس

دلیل انتخاب فدک تهویه برای دریافت خدمات چیلر اسکرال چیست؟

در نگاه اول ممکن است دریافت خدمات توسط هر شرکت و مجموعه‌ ای کاملا یکسان باشند و خدمات این شرکت‌ ها فرق چندانی نداشته باشند! اما تجربه اثبات کرده است که تفاوت‌ های زیادی میان خدمات مجموعه‌ ها و شرکت‌ های مختلف ارائه خدمات وجود دارد.

از این رو در ادامه این مطلب برای آشنایی بیشتر شما با فدک تهویه به عنوان یکی از بهترین مراکز ارائه خدمات تعمیرات چیلر اسکرال قصد داریم تا مزایای دریافت خدمات از این مرکز مجاز و رسمی را به شما معرفی کنیم.

  • دارا بودن تمام مجوز های لازم از ارگان های مربوطه
  • ارائه کلیه خدمات در محل بدون جابجایی دستگاه مگر در صورت نیاز
  • استفاده از قطعات اصلی
  • تعمیرات فوری در کمترین زمان ممکن در تهران و کرج
  • تجربه چندین ساله و پرافتخار در زمینه تعمیرات
  • ارائه گارانتی معتبر خدمات ارائه شده
  • خدمات رسانی در سراسر کشور
  • کلیه خدمات به صورت فوق تخصصی انجام میشود
  • دستمزد های معقول و پایین تر نسب به سایر رقبا
  • دارای تکنسین و تعمیرکاران باتجربه و متخصص و سرعت عمل بالا
  • ارائه خدمات در تمام ایام هفته و 24 ساعته
  • اعزام تعمیرکار در تایم و زمان درخواستی شما
  • ارائه فاکتور رسمی و معتبر برای خدمات انجام شده

ما برای رسیدن به جایگاه فعلی خود و تبدیل شدن به نمابندگی تعمیر چیلر اسکرال زحمات بسیاری کشده ایم و این افتخار با تلاش تمام کارکنان فدک تهویه به دست آمده است. با انتخاب ما برای نگهداری ،تعمیرات و نصب و اجرا چیلر دیگر هیچ جای نگرانی نیست. ما خدمات خود را به بهترین شکل انجام خواهیم داد.

با این لینک ارزشمند سری بزنید تعمیر چیلر جذبی

 ارور چیلر

خرابی متداول در چیلر اسکرال و تعمیر آن به شرح زیر هستند

خرابی‌های متداول در چیلرهای اسکرال می‌توانند موجب کاهش کارایی و عملکرد نامطلوب شوند. در زیر به برخی از مشکلات متداول و نکات مرتبط با تعمیرات چیلر اسکرال اشاره شده است:

  1. نشت گاز:
  • علت: ترکیبات یا لوله‌های آب یا گاز ممکن است نشت داشته باشند.
  • تعمیر: تشخیص و تعمیر نقاط نشت، جایگزینی قطعات تخلیه‌شونده و تست مجدد سیستم.
  1. آلودگی در مبدل حرارتی:
  • علت: تجمع آلودگی و رسوبات در مبدل حرارتی.
  • تعمیر: تمیز کردن یا جایگزینی مبدل حرارتی، نظافت و نگهداری منظم.
  1. کاهش فشار گاز یا آب:
  • علت: نشت گاز یا آب، مشکل در واحد تحویل یا شیرهای کنترلی.
  • تعمیر: تعمیر نشت، تعویض قطعات تحویل، چک کردن و تنظیم شیرهای کنترلی.
  1. نقص در کنترل الکتریکی:
  • علت: خرابی در سیستم الکتریکی، قطعات کنترل یا حسگرها.
  • تعمیر: تعمیر یا تعویض قطعات الکتریکی، بررسی اتصالات و کنترل‌های الکتریکی.
  1. نقص در کمپرسور اسکرال:
  • علت: خرابی در مارپیچ‌ها، سایش قطعات یا اشکال در مکانیزم چرخش.
  • تعمیر: تعمیر یا تعویض کمپرسور، تنظیم و مراقبت از قطعات مکانیکی.
  1. مشکلات در سیستم اکسپنشن:
  • علت: نقص در عملکرد اکسپنشن یا انواع آن.
  • تعمیر: تعمیر یا تعویض اکسپنشن، تست و تنظیم عملکرد آن.
  1. اختلال در سیستم کنترل خودکار:
  • علت: خرابی در سنسورها یا تجهیزات کنترل خودکار.
  • تعمیر: تعمیر یا تعویض سنسورها، بررسی و تنظیم تجهیزات کنترلی.

همواره نگهداری منظم، تشخیص سریع مشکلات کوچک، و اقدام به تعمیرات به موقع می‌تواند از ایجاد مشکلات بزرگتر و هزینه‌های اضافی جلوگیری کند.

تعمیرات فشار دیسشارژ چیلر با کمپرسور اسکرال

فشار دیسچارژ (تخلیه) در چیلر با کمپر سور اسکرال یک پارامتر حیاتی است که نقش مهمی در عملکرد و ایمنی سیستم ایفا می‌کند. دمای دیسچارژ نباید به حدی بالا باشد که باعث شکست مبرد گردد. افزایش دمای دیسچارژ به میزان زیاد می‌تواند منجر به آسیب به کمپرسور و مبرد شود.

به علاوه، وجود اسید و لجن در سیستم نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. اسید می‌تواند به پوسیدگی قطعات سیستم منجر شده و روی سیم پیچ‌های مسی درون کمپرسور تاثیر بگذارد. این اثرات ممکن است باعث سوختن سیم‌های پیچ، منفجر شدن فیوزها و خراب شدن اجزای الکتریکی گردد.

در مواقعی که آثار اسید و لجن مشاهده می‌شود و آسیب به کمپر سور اسکرال رخ داده است، تعویض کمپرسور به عنوان راه حل درمانی پیشنهاد می‌شود. این روند ممکن است با هزینه‌های گران و زحمت آور همراه باشد. بنابراین، نظارت دقیق بر دمای دیسچارژ، استفاده از فیلترها و سیستم‌های تصفیه، و نگهداری منظم می‌تواند به جلوگیری از این مشکلات و افتکاکات مربوطه کمک کند.

بیشتر بخوانید تعمیر چیلر در کرج

تعمیر فشار ساکشن چیلر با کمپرسور اسکرال

فشار ساکشن (مکش) در چیلر با کمپر سور اسکرال یک پارامتر حیاتی است که باید به دقت کنترل شود. حداقل فشار مکش به اندازه کافی برای تضمین گردش مناسب روغن در سیستم لازم است. در شست وشو و تعمیرات چیلر اسکرال، جلوگیری از کاهش فشار مکش اهمیت زیادی دارد زیرا ممکن است به کمپرسور آسیب بزند.

نکات مهم در تعمیرات چیلر اسکرال شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. بررسی لرزش کمپرسور:
  • برای جلوگیری از آسیب به کمپرسور، همیشه باید وضعیت لرزش و موقعیت صحیح کمپرسور را بررسی کرد.
  1. تنظیم گشتاور با آچار:
  • سفتی و تنظیم گشتاور مناسب با آچارها برای جلوگیری از لغزش قطعات بسیار حائز اهمیت است.
  1. تعویض لاستیک‌ها:
  • لاستیک‌های ساپورت کمپرسور به صورت دوره‌ای باید عوض شوند تا از جلوگیری از لرزش غیرمطلوب کمپرسور اطمینان حاصل شود.
  1. شناسایی و جلوگیری از نشت گاز:
  • بررسی سیستم به دنبال نقاط نشت گاز و اقدام به تعمیر و جلوگیری از افت فشار.
  1. شناسایی علائم خرابی:
  • هنگامی که کمپرسور به صورت غیرمعمول صدا می‌دهد، این نشانه می‌دهد که ممکن است کمپرسور آسیب دیده باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.
  1. تعویض با توجه به مشخصات کمپرسور:
  • تعویض کمپرسور اسکرال باید طبق دستورالعمل شرکت تولید کننده انجام شود و انتخاب کمپرسور جایگزین با مشخصات مطابق با کمپرسور آسیب دیده حائز اهمیت است.

۶۷۵۹۳۸۲۲۰۲۱

۰۸۳۷۵۸۶۶۰۲۱

اهمیت گردش روغن در کمپرسور اسکرال

با توجه به این نکات و اقدامات احتیاطی، می‌توان از کمپرسوراسکرال به بهترین شکل ممکن استفاده کرد و در صورت لزوم، تعمیرات و تعویضات را به درستی انجام داد.

حیاتی بودن سطح روغن در حین عملکرد کمپرسوراسکرال چیلر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این شاخص در همه کمپرسورها به تشخیص کیفیت کارکرد و ایمنی سیستم کمک می‌کند. هنگامی که هر چیز به نظر مشکل دارد، ما می‌توانیم با بررسی سطح روغن در کمپرسور اسکرال، الگوی مشکلات را شناسایی کرده و سریعاً به تحلیل و شست وشو و تعمیرات مسائل چیلر اسکرال بپردازیم. این اقدام به معنای این است که می‌توانیم مشکلات چیلر را پیش از وقوع خرابی‌های پرهزینه، بهبود بخشیم.

در کمپرسوراسکرال، تغییرات سطح روغن به صورت متناسب با عملکرد انجام می‌شود. این کمپرسور دارای یک پورت سرویس مخصوص است که برای تخلیه و پر کردن روغن به روش صحیح در داخل کمپرسور به کار می‌رود. همچنین، هیترهای گرمکن روغن که در قسمت پایین کمپرسور نصب شده‌اند، روغن را در دمای مطلوب نگه می‌دارند.

این اقدام باعث جلوگیری از ایجاد سایش غیرمطلوب در کمپرسور در زمان راه‌اندازی و اطمینان حاصل می‌شود. همچنین، هنگام راه‌اندازی کمپرسور، هیترهای بخاری فعال می‌شوند و پس از خاموش شدن، کمپرسور شروع به عمل می‌کند. این عملکرد همه هیترها باید به دقت در هر تعمیر چیلر اسکرال بررسی گردد



:: برچسب‌ها: تعمیر چیلر , سرویس چیلر , ارور چیلر , تعمیر چیلر اسکرال ,
:: بازدید از این مطلب : 0
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 تير 1403 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 11 صفحه بعد